Gå til innhold

FBI: – Nord-Korea slurvet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor fortsetter dere å spre denne løgnen om at NK kalte Obama en apekatt? Det var ikke det de gjorde. De sa at han oppførte seg som en apekatt, det er en enorm forskjell på de to utsagnene.

 

Ellers så vil jeg påstå at det er svært lite trolig at folk som er flinke nok til å gjennomføre denne hackingen glemmer å bruke proxyene.

 

Dette samsvarer heller ikke med påstandene tidligere om at NK ikke nødvendigvis stod bak hackingen selv, men at de bare var en oppdragsgiver.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Småplukk, men siden jeg er grammarnazi av største kaliber:

 

"Det ble ikke bedre av at Nord-Korea ikke ville si at det ikke [dobbel negativ?] var dem som sto bak angrepet, og enda verre når [da*] hackergruppen den 16. desember..."

Det er kjekt med litt grammatisk småplukk, det trenger vi innimellom :-)

Hva med å rette faktafeil også?

Endret av Zicozz
Lenke til kommentar

Idiotisk å rette på grammatiken til folk til tide og utide på nettet så lenge det som skal formidles er forståelig. Ser heller at det som formidles er fakta og ikke bare tilfeldig utsagn som ikke gir mening. Som at de skal ha "glemt" å bruke proxy sa de kontaktet Sony. Det kjøper jeg bare ikke!

Lenke til kommentar

Idiotisk å rette på grammatiken til folk til tide og utide på nettet så lenge det som skal formidles er forståelig. Ser heller at det som formidles er fakta og ikke bare tilfeldig utsagn som ikke gir mening. Som at de skal ha "glemt" å bruke proxy sa de kontaktet Sony. Det kjøper jeg bare ikke!

 

Det er ikke vår påstand at de skal ha glemt å bruke proxy. Slik vi skriver i saken er det slik FBI forklarte det til Reuters. Men som vi også skriver kan vi nok aldri være 100% sikre, for fritt innsyn i FBI's arbeid får vi nok aldri.

Lenke til kommentar

"Bevis" som USA veldig beleilig 'finner' mot land som de ikke liker har historisk sett ikke alltid vært korrekt, og man gjør klokt i å ta informasjon fra den kanten med en klype salt.

 

Det er heller ikke mange dager siden sikkerhetseksperter var helt sikre på at det var en utro tjener i Sony som stod for datainnbruddet.

Endret av Kharan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Småplukk, men siden jeg er grammarnazi av største kaliber:

 

"Det ble ikke bedre av at Nord-Korea ikke ville si at det ikke [dobbel negativ?] var dem som sto bak angrepet, og enda verre når [da*] hackergruppen den 16. desember..."

 

Jeg ser ikke hva som er galt. Det er ulike måter å formulere det på, og alle har ulike betydninger. Så da kommer det an på hva som er den rette.

 

..ikke ville si at det ikke var dem

har en helt annet betydning enn

..ikke ville si at det var dem.

eller

...ville si at det var dem..

Lenke til kommentar

Idiotisk å rette på grammatiken til folk til tide og utide på nettet så lenge det som skal formidles er forståelig. Ser heller at det som formidles er fakta og ikke bare tilfeldig utsagn som ikke gir mening. Som at de skal ha "glemt" å bruke proxy sa de kontaktet Sony. Det kjøper jeg bare ikke!

 

Ja, for sålenge det som snekkeren satte opp ligner på et hus, og du skjønner at det var et hus han prøvde å sette opp, så er det jo idiotisk å rette på det. Journalister og skribenter lever av å skrive norsk, og burde derfor beherske det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 


Det er ikke vår påstand at de skal ha glemt å bruke proxy. Slik vi skriver i saken er det slik FBI forklarte det til Reuters. Men som vi også skriver kan vi nok aldri være 100% sikre, for fritt innsyn i FBI's arbeid får vi nok aldri.


Men det er deres påstand at NK kalte Obama en apekatt, og det er beviselig feil. Endret av Zicozz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor fortsetter dere å spre denne løgnen om at NK kalte Obama en apekatt? Det var ikke det de gjorde. De sa at han oppførte seg som en apekatt, det er en enorm forskjell på de to utsagnene.

 

Ellers så vil jeg påstå at det er svært lite trolig at folk som er flinke nok til å gjennomføre denne hackingen glemmer å bruke proxyene.

 

Dette samsvarer heller ikke med påstandene tidligere om at NK ikke nødvendigvis stod bak hackingen selv, men at de bare var en oppdragsgiver.

 

Fordi de prøver å få dem til å se rasistisk ut. Men det er jo tek/kristoffer som er rasistene her som trekker paralleller mellom svarte menn og apekatter i feil kontekst med vilje for å skape sinne mot Nord korea. Hvem bryr seg om Obama uansett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...