Gå til innhold

Seagate Barracuda 7200.7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er svært fornøyd med støynivået på min Barracuda IV, men hvordan er støynivået på 7.200 i forhold til denne?

Er den høyfrekvente lyden like irriterende som på (min) WD 80 gb?

 

Knut

Er veldig irriterenda den pipe lyden ja,Kommer en stund etter oppstart...Temp?

har en 160GB 7200.7

Da kjører jeg med 100% lydløs PC..Vannkjøling med radiator/pumpe mont. ute...

 

Men etter montering av vannkjøling på denne og,så hører jeg ikke den høyfrekvente lyden lenger.. *grin*

 

 

TaZ

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte to slike, og etter 10 min visste jeg at jeg måtte levere tilbake den ene, og etter 10 min til fant jeg ut at den andre disken også var uaktuell å bruke.

 

Den lager en høy pipelyd hele tiden, og når den skriver/leser så lager den en skrapelyd. Jeg vet ikke om dette gjelder for alle diskene, men mine to identiske 120GB disker gjør dette.

 

Jeg har kjøpt tre Hitachi 7k250 disker fra psdata som jeg henter på posten på mandag i stedefor.

Lenke til kommentar

Helt subjektivt selvfølgelig, men alle mine Seagate disker har virket litt "sløvere" enn f.eks Maxtor diskene mine når det gjelder multithreading på dem. Dere skjønner hva jeg mener... flere arbeidsprosesser som bruker disken samtidig. Når det bare er én prosess som bruker disken er den helt grei den (lydnivået fra barr IV- og V-serien har gått opp).

 

Når det gjelder lyden så har jeg merket at skriverhodet avgir litt høye lyder, som også nevnt av johndoeMAKT.

 

Maxtor 200 gb s-ata disken min benker bedre i ATTO enn din 160 gb Seagate! Men dette kan jo selvfølgelig ha litt med kontroller, hovedkort og annen hardware-konfigurasjon.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt tre Hitachi 7k250 disker fra psdata som jeg henter på posten på mandag i stedefor.

Hei, hvordan høres IBM/Hitachi 7k250 diskene ut. De får mye skryt og eg vudere selv å kjøpe noen. Men er ikke mangen lenger som selger ibm/Hitachi disker lenger, spørr eg etter dem i butikkene her lokalt sier de at den dritten selger de ikke lenger.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg har kjøpt tre Hitachi 7k250 disker fra psdata som jeg henter på posten på mandag i stedefor.

Hei, hvordan høres IBM/Hitachi 7k250 diskene ut. De får mye skryt og eg vudere selv å kjøpe noen. Men er ikke mangen lenger som selger ibm/Hitachi disker lenger, spørr eg etter dem i butikkene her lokalt sier de at den dritten selger de ikke lenger.

Beklager at jeg ikke har svart her.

 

De har nesten like lav idle lyd som min Cuda V, og mye lavere skrivelyd.

Den er også mye kaldere enn Cuda V, 120GXP.

 

Den lager et "mjau" hvert 10-ende minutt, men volumet varierer etter hvordan disken din er festet. Jeg har en i et stort stålkabinett hvor jeg klart hører "mjauet" på flere meter, mens den jeg har i barebone maskinen henger i tau, og den hører jeg kun om jeg setter øret 10 cm ifra disken.

Ytelsen er flott og ellers er alt bra.

Lenke til kommentar

Har en Hitachi 180GXP modell kjøpt i fjor...den hadde også en tendens til å "mjaue" rett som det var. Men nå, godt over et halvt år siden jeg tok den i bruk, har den så godt som sluttet å lage slike lyder :wow:

 

Det skal visstnok være en helt ufarlig og (for hitachi) normal kalibreringslyd, men er det ikke litt bemerkelsesverdig at den plutselig slutter med det? 6 måneders kalibreringstid liksom :\

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...