Gå til innhold

NOSTALGI: Den ubestridte CD-kongen (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde selv plextor i flere år til jeg til slutt investerte i Lite-On sine brennere som er mer enn bra nok til min bruk.

Neste investering blir trolig en kombinert brenner Blu-ray - Dvd , faktisk så er dette mediet fortsatt bra nok om man har behov for å lagre mindre bildefiler relativt trygt og billig over tid uten at noen kan hacke seg inn via en nettsky og stjele alt.

Lenke til kommentar

Husker enda godt da det første(?) cd-rom spillet kom, 7th guest, og databladet jeg abonnerte på hadde et stort oppslag om spillet med overskrifen "dette spillet tar nesten 1000 disketter!"
Det var rett og slett sinnsykt. Det største spillet jeg hadde sett på den tiden var Monkey Island 2 som var på 11 disketter (amiga), og det var jo både kjempestort og flott.
Selv fikk jeg ikke cd-rom før Red Alert kom. Husker ikke prisen, men den var såpass at jeg var nødt til å bruke litt av konfirmasjonspengene for å få den.

Huff, nå føler jeg meg plutselig gammel:(

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Høsten 2000, da jeg hadde begynt på folkehøgskole, kjøpte jeg to pent brukte optiske enheter til PC'n: Plextor UltrapleX 32Xmax og en Panasonic 4x-brenner, begge på SCSI. 15-20 min på on-the-fly-kopiering av en CD, funket utmerket bortsett fra ett litt kranglete parti med CDR-plater. Kan si det slik at det ble en del "sikkerhetskopiering" av audio-CD-er det året, men også en del lovlig brenning av musikk som jeg eller medelever hadde spilt inn i skolens studio. Tok ikke så lang tid før jeg hadde tjent inn det jeg brukte på SCSI-kort og de to stasjonene :)

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar

Husker enda godt da det første(?) cd-rom spillet kom, 7th guest, og databladet jeg abonnerte på hadde et stort oppslag om spillet med overskrifen "dette spillet tar nesten 1000 disketter!"

Det var rett og slett sinnsykt. Det største spillet jeg hadde sett på den tiden var Monkey Island 2 som var på 11 disketter (amiga), og det var jo både kjempestort og flott.

Selv fikk jeg ikke cd-rom før Red Alert kom. Husker ikke prisen, men den var såpass at jeg var nødt til å bruke litt av konfirmasjonspengene for å få den.

 

Huff, nå føler jeg meg plutselig gammel:(

 

Vi slapp å bruke konfirmasjonspengene på CD-ROM eller diskettstasjoner, vi kunne kun kjøpe kassettspillere...

 

Likevel føler jeg meg ikke gammel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man begrenser ofte hastigheten for å redusere ulyder/vibrasjoner og redusere lesefeil som kan senke den praktiske lesehastigheten.

Andre grunner til å begrense hastigheten er for å redusere slitasje på motoren og unngå gyro-krefter hvis spilleren er i bevegelse.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...