Gå til innhold

Netflix skal få betydelig bedre bildekvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Så de jobber med LG i forbindelse med filmkamera?

 

AtW

Jeg tolker det dithen at det er snakk om Netflix appen på webOS 2.0(?).

 

 

Ok, er ikke dette noe som bør gjøres i filmformatenes standarder, ikke en app, om det er snakk om bedre teknisk kvalitet på video-filer?

 

AtW

 

Etter hva jeg kan forstå, så er det ingenting som må endres i video standarder/filformater, det er heller måten TV-seriene produseres på det er snakk om. Avtalen med LG ser ut til å handle om eksklusivitet, at LG sine TV-er får tilgang på Netflix sine egne serier i HDR først, før alle de andre produsentene.

Det er godt mulig jeg har misforstått noe helt grunnleggende, så jeg setter pris på en evt. korrigering.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så de jobber med LG i forbindelse med filmkamera?

 

AtW

Jeg tolker det dithen at det er snakk om Netflix appen på webOS 2.0(?).

 

 

Ok, er ikke dette noe som bør gjøres i filmformatenes standarder, ikke en app, om det er snakk om bedre teknisk kvalitet på video-filer?

 

AtW

 

Etter hva jeg kan forstå, så er det ingenting som må endres i video standarder/filformater, det er heller måten TV-seriene produseres på det er snakk om. Avtalen med LG ser ut til å handle om eksklusivitet, at LG sine TV-er får tilgang på Netflix sine egne serier i HDR først, før alle de andre produsentene.

Det er godt mulig jeg har misforstått noe helt grunnleggende, så jeg setter pris på en evt. korrigering.

 

 

Så saken er egentlig at Netflix utestenger folk fra god bildekvalitet med slike kunstige begrensinger?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så de jobber med LG i forbindelse med filmkamera?

 

AtW

Jeg tolker det dithen at det er snakk om Netflix appen på webOS 2.0(?).

 

 

Ok, er ikke dette noe som bør gjøres i filmformatenes standarder, ikke en app, om det er snakk om bedre teknisk kvalitet på video-filer?

 

AtW

 

Etter hva jeg kan forstå, så er det ingenting som må endres i video standarder/filformater, det er heller måten TV-seriene produseres på det er snakk om. Avtalen med LG ser ut til å handle om eksklusivitet, at LG sine TV-er får tilgang på Netflix sine egne serier i HDR først, før alle de andre produsentene.

Det er godt mulig jeg har misforstått noe helt grunnleggende, så jeg setter pris på en evt. korrigering.

 

 

Så saken er egentlig at Netflix utestenger folk fra god bildekvalitet med slike kunstige begrensinger?

 

AtW

Ja, det ser slik ut. Money talks ;)

Lenke til kommentar

Hva skjer med at de har begynt å massebanne folk som bruker vpn for å få tilgang til andre regioner???!! Tilbake til piratbukta snart kanskje..

 

Jeg ble litt nysgjerrig her, så jeg tok noen Google-søk for å se hvorfor de i det hele tatt deler opp Netflix i forskjellige regioner. Det har med lønnsomhet å gjøre... Det koster penger å lansere alt samtidig worldwide. Og de vil jo helst at folk skal se filmen på kino først. Hvis filmen eller serien viser seg å være en flopp, så taper de penger eller de tjener mindre enn forventet. Ved å ha regioner, så kan de begrense tapene.

 

Det er nok irriterende for folk som er opptatt av å følge med, kan jeg tenke meg :-).

Lenke til kommentar

Bruk av HDR gir ikke bedre bildekvalitet, bare en illusjon av "detaljer" med å maksimere lokal kontrast. På tross av hva navnet skulle antyde gir dette faktisk dårligere dynamikk i bildet, og gjør bildet mindre realistisk.

 

Jeg er lei av slike jukseteknikker i mangel på reell bildekvalitet. Det som må på plass er gode sensorer, kodeker og skjermer.

Lenke til kommentar

Bruk av HDR gir ikke bedre bildekvalitet, bare en illusjon av "detaljer" med å maksimere lokal kontrast. På tross av hva navnet skulle antyde gir dette faktisk dårligere dynamikk i bildet, og gjør bildet mindre realistisk.

 

Jeg er lei av slike jukseteknikker i mangel på reell bildekvalitet. Det som må på plass er gode sensorer, kodeker og skjermer.

 

Høyere bitrate holder mer enn nok? Illusjonen er der for at dem skal slippe å øke bitraten vel.

Lenke til kommentar

 

Bruk av HDR gir ikke bedre bildekvalitet, bare en illusjon av "detaljer" med å maksimere lokal kontrast. På tross av hva navnet skulle antyde gir dette faktisk dårligere dynamikk i bildet, og gjør bildet mindre realistisk.

 

Jeg er lei av slike jukseteknikker i mangel på reell bildekvalitet. Det som må på plass er gode sensorer, kodeker og skjermer.

Høyere bitrate holder mer enn nok? Illusjonen er der for at dem skal slippe å øke bitraten vel.

 

Nei, selv om bitrate naturligvis er viktigst trenger vi også kodeker og protokoller som støtter høyere fargedybde, og kodekene må da naturligvis ikke komprimere bort alle små detaljer innenfor regioner slik de gjør i dag. 12-bits fargedybde hadde kommet godt med.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva skjer med at de har begynt å massebanne folk som bruker vpn for å få tilgang til andre regioner???!! Tilbake til piratbukta snart kanskje..

 

Latterlig, er du personlig konkurs?

Lenke til kommentar

 

Hva skjer med at de har begynt å massebanne folk som bruker vpn for å få tilgang til andre regioner???!! Tilbake til piratbukta snart kanskje..

Latterlig, er du personlig konkurs?

Eh? Handler ikke så mye om penger som prinsippet om å kunne velge andre regioner med mer innhold.

Så forresten at en av netflix sjefene hadde uttalt seg om at hele denne greia var kun en vandrehistorie og at de ikke hadde noen planer om å banne noen pga noe slikt.

Lenke til kommentar

 

Hva skjer med at de har begynt å massebanne folk som bruker vpn for å få tilgang til andre regioner???!! Tilbake til piratbukta snart kanskje..

Latterlig, er du personlig konkurs?

 

For alt vi vet så donerer han penger til slike tjenester. For i motsetning til netflix og andre lovlige versjoner så får du ikke noe mer innhold om du kaster mer penger på det. Han har heller ikke nevnt noe om det økonomiske aspektet.

 

Så hvordan du får det til å bli noe om økonomi er for meg et mysterium.

 

Jeg er nok ikke alene om å ha hatt større utgifter relatert til torrents, enn til streamingtjenester. Bla.: Lagringsplass (laste ned mye variert for å få et utvalgt når du først skal se), backup/redunans, og ikke minst båndbredde.

 

Koster MYE mer enn noen usle kroner i måneden for f.eks netflix.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...