Gå til innhold

Sony tilbyr kompensasjon for PlayStation Network-nedetiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Too little, too late! ... jeg fikk selv en PS4 av min samboer til jul fordi jeg/vi har jobbet hardt/mye med oppussing det siste året, og det står fortsatt på for fullt. Derfor gledet jeg meg til å første juledag skulle kose meg på en av de ekstremt få dagene jeg unner meg fri, bare for å møte "could not log in". Hvilket jo effektivt gjør en PS4 ubrukelig. Som ett minimum burde de gitt alle en måned Plus gratis!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Too little, too late! ... jeg fikk selv en PS4 av min samboer til jul fordi jeg/vi har jobbet hardt/mye med oppussing det siste året, og det står fortsatt på for fullt. Derfor gledet jeg meg til å første juledag skulle kose meg på en av de ekstremt få dagene jeg unner meg fri, bare for å møte "could not log in". Hvilket jo effektivt gjør en PS4 ubrukelig. Som ett minimum burde de gitt alle en måned Plus gratis!

 

What? Det er jo ingen selvfølge at noen skal få noe som helst, dette var ikke Sony sin feil..

 

Hvis noen punkterer bilen din så skal jo ikke forhandleren kompensere for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

 

Igjen.. det var ikke Sony sin feil, det var ikke noe i hele verden de kunne ha gjort for å forhindre dette..

Lenke til kommentar

 

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

Igjen.. det var ikke Sony sin feil, det var ikke noe i hele verden de kunne ha gjort for å forhindre dette..

Se den redigerte versjonen av mitt forrige innlegg.

Lenke til kommentar

 

 

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

Igjen.. det var ikke Sony sin feil, det var ikke noe i hele verden de kunne ha gjort for å forhindre dette..
Se den redigerte versjonen av mitt forrige innlegg.

Ja så det.. var ikke meningen å starte noe diskusjon her, og jeg har så absolutt ingen grunn til å "forsvare" Sony på noen som helst måte, selv om jeg må innrømme at jeg er ganske glad i selskapet.

 

Poenget mitt var at Sony ikke kunne gjøre noe mot dette her, de ble ikke hacket...

 

Les gjerne denne her for å forstå hva de ble utsatt for: http://www.tek.no/artikler/slik-ser-et-ddos-angrep-ut/133034

Lenke til kommentar

Vet godt hva slags angrep de ble utsatt for. Vi har nok bare forskjellige syn på hva ansvar egentlig innebærer. Jeg har ingen vondvilje mot Sony som sådan, jeg klandrer dem ikke for angrepet. Men, når de tar seg betalt for onlinetjenesten og i tillegg gjør den påtvunget så er det deres ansvar å sørge for at denne tjenesten til enhver fungerer. Det er jo tross alt Sony som har designet maskinen og infrastrukturen.

 

Man kan også si at når Sony velger å gi kompensasjon, så tar de på seg skylden for dette utad. Da må de i så fall gjøre det ordentlig. Som sagt tror jeg det hadde vært bedre hvis saken hadde blitt forbigått i stillhet, de kunne lagt til de ekstra dagene på pluss-abonnementet uten å gjøre noe sak ut av det. Rabatten på 10% er etter min mening en fornærmelse.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

Igjen.. det var ikke Sony sin feil, det var ikke noe i hele verden de kunne ha gjort for å forhindre dette..

 

 

Stikkordet er objektivt ansvar, og det er uansett sonys feil at det har så vidtrekkende konsekvenser.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

Igjen.. det var ikke Sony sin feil, det var ikke noe i hele verden de kunne ha gjort for å forhindre dette..

Stikkordet er objektivt ansvar, og det er uansett sonys feil at det har så vidtrekkende konsekvenser.

 

AtW

Det er sant

Lenke til kommentar

 

Too little, too late! ... jeg fikk selv en PS4 av min samboer til jul fordi jeg/vi har jobbet hardt/mye med oppussing det siste året, og det står fortsatt på for fullt. Derfor gledet jeg meg til å første juledag skulle kose meg på en av de ekstremt få dagene jeg unner meg fri, bare for å møte "could not log in". Hvilket jo effektivt gjør en PS4 ubrukelig. Som ett minimum burde de gitt alle en måned Plus gratis!

 

What? Det er jo ingen selvfølge at noen skal få noe som helst, dette var ikke Sony sin feil..

 

Hvis noen punkterer bilen din så skal jo ikke forhandleren kompensere for det.

MEN viss det er INNBRUD(som har skjedd hos sony) å noen punktere bilen din inne hos bilforhandleren\verkstedet, så er det verksted\forhandler som må ordne opp ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle bare mangle. Litt skuffet over at de ikke gir mer. Fikk røde ringer to ganger når jeg hadde Xbox 360 og begge gangene fikk jeg 3 mnd gratis Live som plaster på såret.

 

Klart det er Sonys ansvar. Vi betaler månedlig for en tjeneste de ikke kunne levere, også i en tid hvor det er "viktigere" for folk flest at det skal fungere. Mange fikk PS4 i gave til jul og de aller fleste av oss hadde nok litt ekstra fri i julen. De burde gitt minimum 14 dager, men 5 dager er jo bedre enn ingenting. Skuffende!

Lenke til kommentar

Poenget er at den begrensede tiden jeg har tilgjengelig ikke kunne brukes på min nye PS4 fordi dem har gjort opplevelsen klin avhengig av å få logget på PSN. Og de gir kun de som allerede har pluss abb. ekstra dager. De burde gitt en måned gratis pluss for ALLE brukere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

What? Det er jo ingen selvfølge at noen skal få noe som helst, dette var ikke Sony sin feil..

Hvis noen punkterer bilen din så skal jo ikke forhandleren kompensere for det.

 

 

Men dersom noen punkterer en bil som står hos forhandleren, er det da greit av forhandleren å selge denne til full pris, uten å opplyse kunden om mangelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

 

Igjen.. det var ikke Sony sin feil, det var ikke noe i hele verden de kunne ha gjort for å forhindre dette..

Var det ingenting i hele verden de kunne gjort for å forhindre dette? Hmm...

 

Hva med å faktisk ha en bedre sikkerhet på sine tjenester? Kanskje de for lenge siden skulle oppgradert sikkerhetssystemene sine av ansvarsfølelse for sine betalende brukere?

 

Eller er dette ikke noe som er mulig i hele verden?

Jeg bare spør jeg.

Lenke til kommentar

 

Var det ingenting i hele verden de kunne gjort for å forhindre dette? Hmm...

 

Hva med å faktisk ha en bedre sikkerhet på sine tjenester? Kanskje de for lenge siden skulle oppgradert sikkerhetssystemene sine av ansvarsfølelse for sine betalende brukere?

 

Eller er dette ikke noe som er mulig i hele verden?

Jeg bare spør jeg.

 

 

http://kotaku.com/how-ddos-attacks-work-and-why-theyre-so-hard-to-stop-1676445620

Lenke til kommentar

 

 

Var det ingenting i hele verden de kunne gjort for å forhindre dette? Hmm...

 

Hva med å faktisk ha en bedre sikkerhet på sine tjenester? Kanskje de for lenge siden skulle oppgradert sikkerhetssystemene sine av ansvarsfølelse for sine betalende brukere?

 

Eller er dette ikke noe som er mulig i hele verden?

Jeg bare spør jeg.

 

 

http://kotaku.com/how-ddos-attacks-work-and-why-theyre-so-hard-to-stop-1676445620

 

 

 

Nei vet du hva...

Ikke kom og fortell meg at to av verdens største og mektigste teknologiselskaper ikke er i stand til å beskytte seg mot en hackergruppe som på strak arm bestemte seg for å ta ned hele nettverket deres.

 

Da har de for dårlig sikkerhet. Selvfølgelig kan DDoS angrep stoppes. Jeg jobber selv med fiberleveranse og vi opplever årlige DDoS angrep som vi bruker få timer på å luke bort. Mye handler om hvor godt forberedt man er. Jeg skal ikke skryte på meg mer kompetanse enn jeg den begrensede mengden jeg har om emnet, men alle skjønner at det alltid vil være løsninger på alt, ellers ville det ikke gått an å hacke heller. Da ville hackere bare gi seg om de møtte en hindring. Sikkerhet handler om å lage hindringer og hacking handler om å bryte hindringer. Den som er best vinner, og i dette tilfellet ser det ut for meg som om MS og Sony ikke har investert nok i sikkerheten sin.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...