Gå til innhold

– Vi vil aldri tilby offline-avspilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei nei nei. Når skal folk skjønne at internett ikke er så tilgjengelig som de store selskapene skal ha det til? For ikke å snakke om treg hastighet og ustabilitet? Er ikke fornøyd med stabiliteten på trådløsnettet mitt hjemme en gang.

 

Det er problemet med stort sett alt av elektronikk og dingser nå i dag. Virker som mange produsenter tenker slik: "åh denne teknologien fungerer!... i alle fall nesten... la oss satse større og mere"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enda en god grunn til at nedlasting fra diverse torrent sider fortsatt er den beste løsningen. Er ikke alle som sitter med de raskeste linjene å da blir strømming et rent mareritt. Man skulle nå hatt mulighet for å laste ned en film å ha 2-3 dager å se den på før den fjernes fra maskina, nettbrettet eller telefonen. Jeg hadde ikke nølt et sekund med å bli Netflix kunde visst jeg kunne ha lastet ned ukomprimert Blueray filmer å hatt de i en tidsbegrenset periode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser litt hva han mener. Jo større Netflix og andre streamingtjenester blir, jo mer ettertraktet vil det bli for operatørene å ha den beste dekningen, og raskeste nettet. Selv om jeg personlig godt kunne tenke meg offline-avspilling så er netflix en viktig pådriver i å få teknoligen fremover.

Lenke til kommentar

Ja, på samme måte som Facebook og iPhone overbelastet 2G-nettet, og fikk operatørene til å fokusere på data, ikke bare ringing og sms.

Det er viktig å presse telefonnettet, ellers blir det aldri oppgradert til 4G.

 

Men i mellomtiden fungerer ikke lovlige streaming-tjenester på en lang togtur. Og den "mellomtiden" kommer til å bli langvarig.

Jernbane og landevei går på landet der det bor lite mennesker, og disse basestasjonene oppgraderes sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, på samme måte som Facebook og iPhone overbelastet 2G-nettet, og fikk operatørene til å fokusere på data, ikke bare ringing og sms.

Det er viktig å presse telefonnettet, ellers blir det aldri oppgradert til 4G.

 

Men i mellomtiden fungerer ikke lovlige streaming-tjenester på en lang togtur. Og den "mellomtiden" kommer til å bli langvarig.

Jernbane og landevei går på landet der det bor lite mennesker, og disse basestasjonene oppgraderes sist.

 

Har aldri hatt problem med å streame Netflix på vestfold/sørlansdbanen hvertfall..hm

Lenke til kommentar

Mulig Netflix operer med en stor buffer, som gjør at den takler lange avbrudd?

 

Youtube stopper bare sekunder etter at man kjører inn i en tunnel i hvert fall. Youtube har nesten ingen buffer.

 

Man kan komme langt med en større buffer, så den kan laste ned halve filmen mens den har dekning på utgangsstasjonen.

Men det hjelper ikke hvis du prøver å starte filmen undervegs.

 

 

De fleste byer og bygder har 3G nå, og noen har 4G.

Men det hjelper lite f.eks. langs veien eller på toget.

Det finnes fremdeles mange basestasjoner som ikke engang har 3G, men bare 2G/EDGE.

 

Rutebusser og tog har gjerne ICE, noen ganger i kombinasjon med Telenor og Netcom.

Når ICE aktiverer sine nye frekvenser, og utstyret blir oppgradert, får vi forhåpentligvis skikkelig hastighet.

Men sannsynligvis fremdeles med begrensninger som hindrer video på toget, ellers vil en passasjer bruke opp hele linja.

 

 

En offline avspiller vil gjøre det mulig å laste ned filmen hjemme, og se den på steder uten dekning, og det er på tide at noe slikt kommer på plass.

Skikkelig bredbånd på toget er nok en fjern drøm.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har best tid til å se filmer når jeg sitter på fly. Billig og pålitelig internett på fly kommer ikke med det første. Og sjekk hva det koster å streame en film om man er i utlandet, og særlig utenom Europa. Allerede på danskebåten blir det dyrt, regn med 60-100.000 kr for å se en film der.

Lenke til kommentar

Jeg har testet nettet på laptop fra Stavanger til Gardermoen med Norwegian.

Nettet var overraskende bra, selv om jeg ikke testet video.

Mye bedre enn på buss og tog.

 

Ja, det er svært mange situasjoner der det virkelig trengs offline-modus, og vil fortsette å være slik i mange år.

Netflix-fyren er altfor optimistisk om han tror offline-funksjon vil være unødvendig om få år.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Teleoperatørene må finne noe nytt hvor de kan flå storforbrukerne.

Ellers vil de fortsette å kreve mye for datatrafikken.

 

Hva kan bli det neste store som får datatrafikk til å bli irrelevant, slik som tale og SMS nå er?

 

 

Jeg vil forresten tipse om at Netcom og Banzai har "billige" dataabonnement med 100 gigabytes i måneden.

Billig, sammenliknet med Telenor.

Særlig siden Telenor ikke tilbyr kvoter over 10 gigabytes for øyeblikket. De skal visst få 20 eller 30 i februar. De tilbød 20 tidligere, men nå omlegger de prisstrukturen, og selger ikke de største abonnementene de hadde før.

 

Om du bor en plass hvor den dårlige dekninga til Netcom er god nok, så kan det være lurt å bytte til dem.

For eksempel hvis du, som jeg, har fått en basestasjon med 3G nær hytta, og det er der du hovedsaklig trenger mobildata.

Netcom-dekninga er ikke helt bra utenom de store byene.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...