Gå til innhold

Apple blir neppe alene: Prisene på elektronikk vil øke i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der begynner en av mekanismene som får i gang den negative spiralen vi egentlig ikke trenger.

 

Som en prisbevisst "innkjøper" har, og vil jeg, utsette eller la være å utføre alle unødige kjøp — altså hvor lysten er det minste større enn behovet.

Det er uaktuelt å vite at jeg eventuelt ville lagt ved hundre/tusen-lapper uten å få noe igjen for dem, selv om jeg egentlig ikke liker å være med på å gjøre ting verre for den økonomiske situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper det er noe å gå på, slik at butikker kan holde igjen litt i håp om at det værste med kronekursen skal gå over.

 

Egenimport, blir kanskje aktuellt dersom ting utvikler seg alt for skjevt!

Egenimport vil ikke hjelpe allverdens, da kronen fremdeles er svak mot feks dollaren.

Ellers mister man jo reklamasjonsretten så fremt det er et dyrt produkt, man gjerne vil ha noen år.

 

Men på småsaker så gjelder jo ebay & kina den dag idag. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Takk, Obama.

 

Pussig nok så er den am. dollaren sterkere enn på flere år, samtidig som europeisk (og især norsk) økonomi står enda svakere pga. sanksjonene USA presset igjennom i fjor...

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2012/02/07/nyheter/bensin/oljeprisen/20125871/

onsdag 8. februar 2012, kl.14:52

20 kroner?

Et skrekkscenario nå er at Iran stenger Hormuz-stredet, og holder det stengt i en lengre periode. Det kan føre til amerikansk og israelsk bombing og en militærkonflikt.

 

- I aller verste fall kan oljeprisen komme opp i 200 dollar fatet, sa Nordea-analytiker Thina Saltvedt til Dagbladet for ei drøy uke siden.

I så fall kan prisene i Tromsøk nærme seg 20 kroner.

 

Alle som ønsker høye priser for olje er ************

takk Putin nå du høster som man sår!!!

ingen av oss ønsker å betale mye for olje!!

 

hvorfor klage når Apple bare utjevnes priser på grunn av norsk krone / dollar.??

 

hvorfor ikke gå inn i gaten og ikke protesterer ikke mot høye drivstoffpriser ??

Lenke til kommentar

Pris på endel elektronikk er rimelig høy allerede. Så dette kan bli en merkbar nedgang i bransjen om prisene øker mye. Skal bli interessant å følge med på utover mnd som kommer. Blir nok mange som heller lar pengene stå på konto til ting stabiliserer seg igjen.

 

Men det kan ta sin tid...

Lenke til kommentar

Selv om elektronikk blir dyrere så har boligrenten gått ned betydelig. I dag har DnB og Nordea sagt at BLU renten skal bli 2.9%. Med fordel gjennom fagforeninger så blir BLU renten sannsynligvis 2.85 eller 2.80%. Med andre ord får mange mer penger å rutte med (i tillegg var lønnsveksten for de aller fleste på rundt det dobbelte av inflasjonen).... så her regner jeg med at forbruk på elektronikk blir mer eller mindre uendret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...