Gå til innhold

Slik endrer mobilskrivingen hjernen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller at man bruker hodet og synet mens man trykker på smarttelefoner. På telefoner med vanlig fysisk tastatur så kan man nærmest skrive i blinde. En vet hvor mange ganger man skal trykke på en tast for å få opp den og den bokstaven.

 

Husker fortsatt hvor bra det gikk i Nokia tiden og hvordan vi klapret og slet ut tastaturene på de stakkars telefonene :p

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å spille konsollspill som GTA V. Det har vært en ganske tørr "elvelei" mhp. spilling i noen år.

 

Regner med at jeg får utviklet nervebuntene mine i topplokket som en følge av den nye aktiviteten. :green:

 

Jeg kan touch-skriving på tastaturet, det må jo ha gjort en ubotelig påvirkning av hjernesynapsene.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Eller at man bruker hodet og synet mens man trykker på smarttelefoner. På telefoner med vanlig fysisk tastatur så kan man nærmest skrive i blinde. En vet hvor mange ganger man skal trykke på en tast for å få opp den og den bokstaven.

Husker fortsatt hvor bra det gikk i Nokia tiden og hvordan vi klapret og slet ut tastaturene på de stakkars telefonene :p

Haha, husker godt at jeg kunne skrive uten å se på telefonen, veldig fint når man hadde timer, og gjerne skulle ha sendt en tekstmelding!

Lenke til kommentar

Altså... Er det virkelig rart det er stor hjerneaktivitet når man febrilsk prøver å treffe disse jævla virtuelle tastene? Og når du bommer hvert 5. sekund bidrar det til aktivitet i hjernen som kan beskrives folkelig som frustrasjon som etter en lang SMS kan bli til sinne og tanker om hvor befriende det hadde vært å slengt hele telefonen i veggen!

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Herlig når det er innprentet på "hjernebarken". Men, et godt tastatur, ala de som brukes til stasjonære Macintosh-maskiner er en smart investering, for å fullt få utnyttet touch-kunnskapen sin.

 

Har ikke rørt et mekanisk tastatur på mangfoldige år. Og lydnivået er så mye mye lavere på Mac-tastaturet. Jeg bruker det til Windowsbruk, og det er helt fett. Så nå vet jeg hvor spesialtegn som er feilomstokket sitter her og der. Ingen dum kunnskap det heller. :green:

 

Tenker da spesiellt på den norske utgaven av denne, og ikke de der ekstra korte tastaturene som jeg ikke synes når opp like høyt fra Apple:

 

mac-tastatur.png

Endret av G
Lenke til kommentar

Altså... Er det virkelig rart det er stor hjerneaktivitet når man febrilsk prøver å treffe disse jævla virtuelle tastene? Og når du bommer hvert 5. sekund bidrar det til aktivitet i hjernen som kan beskrives folkelig som frustrasjon som etter en lang SMS kan bli til sinne og tanker om hvor befriende det hadde vært å slengt hele telefonen i veggen!

 

wow, er du 597år eller noe sånt?

Lenke til kommentar

wow, er du 597år eller noe sånt?

Nja, ikke fullt så mye, jeg er 566 år. :) Når jeg var ung så hadde vi ikke slike tekniske dingsebomser. Du skulle bare visst hvor lang tid det tok å lære norsk, latin er morsmålet mitt. Jeg og Einstein var homies i hans tid, jævla smart fyr ass. B)

 

Nei altså, jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen i beskrivelsen når du skal skrive på det jævla touch-tastaturet, og så prøver du jo å skrive litt fort, og siden fingerern din er like stor som to taster så er det lett å bomme.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...