Gå til innhold

Denne byen får verdens raskeste Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting man burde ha lit i bakhode , i disse turbo dagene er om alle har bruk for hastighetene som tilbys
Da bur det også være et tilbud for de som ikke har bruk for så raske linjer for raske nettlinje koster også penger

Dessverre så er valget noe begrenset og mang betaler for mere hastighet en de normal har behov for
alternativet med omtrent samme pris men med laverer hastighet hos andre leverandører er ikke noe bedre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

En ting man burde ha lit i bakhode , i disse turbo dagene er om alle har bruk for hastighetene som tilbys

Da bur det også være et tilbud for de som ikke har bruk for så raske linjer for raske nettlinje koster også penger

 

Dessverre så er valget noe begrenset og mang betaler for mere hastighet en de normal har behov for

alternativet med omtrent samme pris men med laverer hastighet hos andre leverandører er ikke noe bedre

 

 

Å Herre Jesus, er vi der igjen?! :wallbash:

 

edit: glemte en vi....

Endret av Tan28
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

En ting man burde ha lit i bakhode , i disse turbo dagene er om alle har bruk for hastighetene som tilbys

Da bur det også være et tilbud for de som ikke har bruk for så raske linjer for raske nettlinje koster også penger

 

Dessverre så er valget noe begrenset og mang betaler for mere hastighet en de normal har behov for

alternativet med omtrent samme pris men med laverer hastighet hos andre leverandører er ikke noe bedre

 

 

Å Herre Jesus, er der igjen?! :wallbash:

 

du har kanskje bruk for 10 gbit , men har tanten din det ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

En ting man burde ha lit i bakhode , i disse turbo dagene er om alle har bruk for hastighetene som tilbys

Da bur det også være et tilbud for de som ikke har bruk for så raske linjer for raske nettlinje koster også penger

 

Dessverre så er valget noe begrenset og mang betaler for mere hastighet en de normal har behov for

alternativet med omtrent samme pris men med laverer hastighet hos andre leverandører er ikke noe bedre

 

 

Å Herre Jesus, er der igjen?! :wallbash:

 

du har kanskje bruk for 10 gbit , men har tanten din det ?

 

10Gbit for 3000kr...,hmm...

 

Går man i målestokk så tilsvarer det 7kr 62øre for linjen som jeg idag betaler sirkus 450kr for.

 

Jeg hadde ikke sagt nei til et slikt tilbud,nei...he he...

Lenke til kommentar

 

du har kanskje bruk for 10 gbit , men har tanten din det ?

 

 

 

Nei, hun har ikke det, pr i dag.

 

Og siden tante Olga ikke har bruk for en slik oppkobling kan en like gjerne legge all utvikling på hylla frem til behovet er der, ikke sant?

 

Det var ikke det jeg mente ,

det virker som det er stor motstand for at de som har bruk for lavere hastigheter / lav pris ikke ska få lov til det

 

I stedet for å betale 50 til 100 kr pr måned for lav hastighet ( kanskje 5-10 mbit ) så skal en tvinges til å betale minst 400 for laveste hastighet på 35-40 ( til og med 50 mbit ) eller at de forhåpentlig finner andre tilbydere.

men det er en slags monopol situasjon på de lave hastigheten nå

 

og for all del de som ønsker å å sprenge linjen med alt for lave hastigheter de skal få ha 10 gbit linjen sin i fred

jeg tipper at selv om det ble tilbudt 500 Gbit til noen hundre tusen så vil også noe klage over for lav hastighet

Lenke til kommentar

I stedet for å betale 50 til 100 kr pr måned for lav hastighet ( kanskje 5-10 mbit )

 

Det er ikke realistisk å betale så lite, du har en kabel som skal vedlikeholdes, utstyr i begge ender og alt av service/support/fakturering. En montør som må bytte noe som er defekt eller en liten gravejobb og tusenlappene flyr fort. Det forsvinner 100-150.000 kunder i året fra fasttelefon, det er et digert kobbernett som skal vedlikeholdes for stadig færre kunder. Og det er særlig kundene i byene der folk bor tett som forsvinner.

 

På den andre siden har du fiber som er dyrt. Kabelen koster mer og tåler mindre, utstyret koster mer og det å terminere fiber er komplisert. I tillegg så har kobbernettet den fordelen at det ligger der, fiberselskapene må grave opp og legge nytt fra bunnen av. Det blir ikke billig av å strupe hastigheten til nesten ingenting. Jeg synes fiber absolutt er verdt det, så jeg betaler gjerne. Så får nå de som ikke vil ha fiber betale for hva kobbernettet koster...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Altibox har 1Gbit; _ikke_ 10Gbit. Ganske stor forskjell på disse :)

"Regner med at du er klar over at Altibox tilbyr fiberbredbånd på 10.000/10.000 Mbit/s? spør Altibox' kommunikasjonsrådgiver Lars Rasdal."

 

http://www.side3.no/teknologi/bredbandet-som-er-sa-bra-at-ingen-har-det/8482188.html

 

Står ingenting på altibox sine nettsider om dette.

 

 

Jo, men det står ikke pris: https://www.bkkfiber.no/privat/internett/raskere-internett

 

Ellers koster 1 Gbit/s 1490 pr. mnd.

Lenke til kommentar

Jo, men det står ikke pris: https://www.bkkfiber.no/privat/internett/raskere-internett

 

 

Ellers koster 1 Gbit/s 1490 pr. mnd.

Er sikkert morro, men tror likevel det koster mer enn det smaker. :)

 

Om du virkelig ønsker det raskeste nettverket, sannsynligvis i verden, er det muligheter som ligger mer eller mindre åpne for deg. Prisen er riktignok på nær 15.000 kroner i måneden - eller 180.000 kroner i året.

*

- 10 gigabit er en prosjektleveranse. For privatkunder som ønsker Norges - og en av verdens - desidert raskeste internettlinje, og har vilje til å betale denne summen, kommer vi hjem til kunden og installerer spesialutstyr som ikke akkurat er hyllevare,

*

Utstyret som installeres er litt mer enn en boks på veggen, som dagens Altibox-kunder leverer. Du må ha et eget server-rack, og du må selv skaffe til veie kjøleutstyr. Prisen på noe slikt er uvisst, men du kan være sikker på at støyen vil kreve at du har et eget teknisk rom for installasjon. Dette er ikke noe du setter i stua *
Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

I stedet for å betale 50 til 100 kr pr måned for lav hastighet ( kanskje 5-10 mbit )

Det er ikke realistisk å betale så lite, du har en kabel som skal vedlikeholdes, utstyr i begge ender og alt av service/support/fakturering. En montør som må bytte noe som er defekt eller en liten gravejobb og tusenlappene flyr fort. Det forsvinner 100-150.000 kunder i året fra fasttelefon, det er et digert kobbernett som skal vedlikeholdes for stadig færre kunder. Og det er særlig kundene i byene der folk bor tett som forsvinner.

 

På den andre siden har du fiber som er dyrt. Kabelen koster mer og tåler mindre, utstyret koster mer og det å terminere fiber er komplisert. I tillegg så har kobbernettet den fordelen at det ligger der, fiberselskapene må grave opp og legge nytt fra bunnen av. Det blir ikke billig av å strupe hastigheten til nesten ingenting. Jeg synes fiber absolutt er verdt det, så jeg betaler gjerne. Så får nå de som ikke vil ha fiber betale for hva kobbernettet koster...

 

Den beskrivelsen kjenner jeg meg ikke igjen i.

Jeg har altibox og betaler 450 kr måden for 35 mbit ( ikke det at jeg trenger den hastigheten men stabiliteten )

i tillegg betaler jeg for tv

 

i alle de åren jeg har hatt dett har kun tv dekoderen vær byttet en gang gratis på grunn av utfasing

samt at dekoder eller strømforsyning til dekoder har vært byttet på av feil

 

Kabelen jeg betale for ( inkludert graving ) bli noen få år etter flytte opp i luften

 

så når man har betalt på dette siden 2007 så sitter man der med følelsen at man betaler mye for ikke så alt for mye tjenester

mye av dette er også ting man ikke bruker

 

Egentlig skulle jeg betale for utskiftning dekoderne men slapp dette da de gamle skulle fases ut

 

Så hva er det man betaler nesten 2 høvdinger for ,annen hver måned ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...