Gå til innhold

Du risikerer å tape i Counter Strik om du ikke er Telenor-kunde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det vil ikke lenge til Telenor gir deg "muligheten" til å spille dersom du betaler litt mer. ...greit at de gjør dette så lenge det ikke ødelegger nett-nøytralitet. Har en mistanke om at når nyheten er blitt gammel vil de innføre "spille-pakker" til "tilbudspriser" og de som ikke kjøper dette kan bare glemme å få bra ytelse på nettspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utrolig at folk klager over dette. For de som ønsker dette tilbyr Telenor en ekstratjeneste, for de som ikke bryr seg vil det ikke være noen endring.

 

Dette vil kun påvirke ping, altså ikke overføringshastighet. Selv betalte jeg for slike tjenester hos smoothping.com tidligere, at telenor får til noe slikt nå er supert spør du meg! Det gir bedre spillopplevelse både i pve og pvp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Viktig å skille mellom servere som Valve/Blizzard hoster, og de som hostes av 3. part. Responstidene vil kun gå ned på førstnevnte. Så i Counter Strike vil dette ha null å si for responstid, med mindre serveren det spilles på hostes av Valve.

 

Men for all del - godt initiativ fra Telenor sin side.

 

------

 

Edit: Det står ikke noe sted at dette er en ekstratjeneste hos Telenor. Det ville vært en rar måte å gjøre det på, å kun tillate noen kunder kontakt over NNI-en. Måtte gått på hvilke nett Telenor velger å advertise mot Valve/Blizzard.

Endret av j--
Lenke til kommentar

Telenor bruker denne teknikken for å vinne kunder, ikke gi de en ekstra mulighet. Er forskjell på et firma som prøver å gjøre det bra for kundene og et firma som gjør alt de kan for å tjene mer. Sitter selv på en heftig linje, den er stabil og har vært nede en gang i 1 time på 5år. Bor i blokk, hadde først 60\60mbit og så bygget dem ut og satt opp hastigheten (150\150) uten å trekke opp prisen. For de er ikke ute etter å lure meg, men gi meg en mulighet og goder uten å måtte betale i bøtter og spann. Bytta fra Telenor til talkmore også på mobilen, ingen binding og mulighet til å endre abonnement som jeg selv vil. Koster meg 100 kroner mindre også. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt velger Telenor, utenom de som ikke har noe valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dette allerede tatt i bruk? Siden jeg kom opp i mot 900 KB/s når jeg til vanlig kommer opp i maks 600 KB/s i går når jeg oppdaterte Blizzard sin launcher/WoW.

 

Ellers veldig greit å faktisk få en bedre opplevelse, siden Blizzard spill er de jeg spiller mest.

 

Jeg regner med at updateservere ligger et annet sted en spill serverene. Så patcher osv har vel ingenting å si da? Correct me if im wrong

Lenke til kommentar

Telenor bruker denne teknikken for å vinne kunder, ikke gi de en ekstra mulighet. Er forskjell på et firma som prøver å gjøre det bra for kundene og et firma som gjør alt de kan for å tjene mer. Sitter selv på en heftig linje, den er stabil og har vært nede en gang i 1 time på 5år. Bor i blokk, hadde først 60\60mbit og så bygget dem ut og satt opp hastigheten (150\150) uten å trekke opp prisen. For de er ikke ute etter å lure meg, men gi meg en mulighet og goder uten å måtte betale i bøtter og spann. Bytta fra Telenor til talkmore også på mobilen, ingen binding og mulighet til å endre abonnement som jeg selv vil. Koster meg 100 kroner mindre også. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt velger Telenor, utenom de som ikke har noe valg.

Meningsløs rabling fra din side. Telenor gjør det de kan for å få et attraktivt produkt. Dette er en liten del av dette. Selvfølgelig vil Telenor tjene penger, på lik linje med alle selskaper.

 

Og dette har ingenting å si på ustabile linjer. Det er aksessnettet ut til kundene som er problemet, ikke backbonet. Blir irrelevant i denne sammenheng.

 

Dette vil gi litt lavere responstid, da trafikken slipper å gå via andre peering-partnere. Det er normalt sett snakk om noen få prosent lavere responstid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Går ikke alt sammen gjennom UIO uansett?

Nei. UIO står for driften av NIX. NIX er et felles punkt der en del ISP-er kobler seg til. Det må fremdeles avtales mellom to ISP-er som er på NIX før de kan utveksle noe trafikk med hverandre.

 

ISP-er velger også ofte å etablere separate NNI-er mellom seg, for å ha egne trafikkutvekslingspunkter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...