Gå til innhold

USA vurderer å slå tilbake mot Nord-korea etter hackerangrepet mot Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

knallbra PR-stunt for å markedsføre filmen.. er vel knapt et menneske i den siviliserte verden som ikke har hørt om den til nå :)

 

Hvis du tom kansellerer filmen på en kinovisning.... da vil hvertfall folk se den.

 

Lurer ellers på hvordan Nord-Korea skal ha klart all denne hackingen iom at landet ikke akkurat er på teknologitoppen. De må jo nesten ha lært det i utlandet, eller betale noen andre for å gjøre det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tja, jeg brydde meg null og niks om den filmen før, men nå gleder jeg meg til å se den. >:)

 

Har lenge hatt lyst til å se den...nå ser det ikke ut som om de tør gi den ut en gang. SKjønner jo hvorfor, men litt trist, ytringsfriheten står ikke sterkt imot våpen nei..:/

Lenke til kommentar

 

knallbra PR-stunt for å markedsføre filmen.. er vel knapt et menneske i den siviliserte verden som ikke har hørt om den til nå :)

 

Hvis du tom kansellerer filmen på en kinovisning.... da vil hvertfall folk se den.

 

Lurer ellers på hvordan Nord-Korea skal ha klart all denne hackingen iom at landet ikke akkurat er på teknologitoppen. De må jo nesten ha lært det i utlandet, eller betale noen andre for å gjøre det.

Ifølge Victor Cha ved Georgetown University skal NK være blant verdens ti fremste nasjoner med evne og vilje til å utføre cyberterrorisme i stor skala.

Kilde: interview på CNN USA denne uken.

 

Forøvrig er filmen totalt kansellert, slippes ikke i noen offisielle distribusjonskanaler verken på kino, disk. TV eller nett. Mulig de ombestemmer seg senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hadde skjedd om noen laget en film hvor plottet var at de tok livet av presidenten i USA og at det ble vist som en bra/heroisk ting å gjøre i filmen? Er jo tross alt en film om å ta livet av en sittende statsleder.

 

Det offentlige her til lands hadde ihvertfall blitt ille berørt om det kom en for oss rar asiatisk film om noen som skulle ta livet av statsministeren i Norge. Selv om de forsikret oss om at det var en komedie.

 

Vestlige komedier funker dårlig med mange asiatere. De har ikke samme oppvekstbakgrunnen som oss og selv for oss enkle poenger går rett over hodet på de. Ender med at man må sitte og forklare med teskje hvorfor det og det er morsomt. Og da er det jo ikke morsomt lenger.

 

Blir det samme når jeg får se asiatiske komedier. Det virker bare dumt og rart for meg, mens de fra Asia gapskratter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vestlige komedier funker dårlig med mange asiatere. De har ikke samme oppvekstbakgrunnen som oss og selv for oss enkle poenger går rett over hodet på de.

 

Ja, stakkars asiater. Vi må huske å passe på så vi aldri sårer noen av de, de er jo ikke så smarte som oss...

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*

Er jo tross alt en film om å ta livet av en sittende statsleder.

*

Blir det samme når jeg får se asiatiske komedier. Det virker bare dumt og rart for meg, mens de fra Asia gapskratter.

Når en sittende statsleder også er en diktator uten respekt for mennesker rettigheter, så må man nesten regne med at det kommer litt satire iblant. ;)

 

Litt usikker på hva du mener med siste utsagnet, siden du ikke syntes asiatisk komedie er morsomt, mener du at de ikke skal få lov den, og vice versa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

knallbra PR-stunt for å markedsføre filmen.. er vel knapt et menneske i den siviliserte verden som ikke har hørt om den til nå :)

 

Hvis du tom kansellerer filmen på en kinovisning.... da vil hvertfall folk se den.

 

Lurer ellers på hvordan Nord-Korea skal ha klart all denne hackingen iom at landet ikke akkurat er på teknologitoppen. De må jo nesten ha lært det i utlandet, eller betale noen andre for å gjøre det.

Ifølge Victor Cha ved Georgetown University skal NK være blant verdens ti fremste nasjoner med evne og vilje til å utføre cyberterrorisme i stor skala.

Kilde: interview på CNN USA denne uken.

 

Forøvrig er filmen totalt kansellert, slippes ikke i noen offisielle distribusjonskanaler verken på kino, disk. TV eller nett. Mulig de ombestemmer seg senere.

Totalt kansellert eller ikke.. filmen er nå de facto ei melkeku med ekstrem melkespreng, og kua - den kommer til å bli melket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

knallbra PR-stunt for å markedsføre filmen.. er vel knapt et menneske i den siviliserte verden som ikke har hørt om den til nå :)

 

Hvis du tom kansellerer filmen på en kinovisning.... da vil hvertfall folk se den.

 

Lurer ellers på hvordan Nord-Korea skal ha klart all denne hackingen iom at landet ikke akkurat er på teknologitoppen. De må jo nesten ha lært det i utlandet, eller betale noen andre for å gjøre det.

Nord korea har en egen hacker hær som spesialiserer seg på cyberkrig osv..

http://www.digi.no/931890/nord-korea-har-egen-hacker-haer

Lenke til kommentar

Nord korea har en egen hacker hær som spesialiserer seg på cyberkrig osv..

http://www.digi.no/931890/nord-korea-har-egen-hacker-haer

 

Det har vel til en viss grad alle land, inkludert Norge.

 

Ellers viser historien at man hverken trenger en cyberarme eller tilgang på fancy teknologi for å utføre store hacker angrep. Mange av dem har blitt utført av enkeltpersoner hjemme fra gutterommet.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...