Gå til innhold

Microsoft planlegger spillstrømmetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da for man først begynne å utbedre nette noe voldsom, så spillopplevelsen blir helt konge. Da kan de beskytte spillene sine mot at noen laster ned spillet uten å betaler for seg. Man trenger rett og slett ikke noe harddisk kun minne lagring, man kan få alt inn på en mobil. Det store minuset er at man ikke får like lett 0 ping på spillene og kun for lisens å bruke produktet. Da er man ikke 100% sikkert på at man kan spille spille akkurat når man vil. Dem kan f.eks ta vekk spillet i sortimentet eller gå konkurs eller at nettet detter ut.

Lenke til kommentar

Da for man først begynne å utbedre nette noe voldsom, så spillopplevelsen blir helt konge. Da kan de beskytte spillene sine mot at noen laster ned spillet uten å betaler for seg. Man trenger rett og slett ikke noe harddisk kun minne lagring, man kan få alt inn på en mobil. Det store minuset er at man ikke får like lett 0 ping på spillene og kun for lisens å bruke produktet. Da er man ikke 100% sikkert på at man kan spille spille akkurat når man vil. Dem kan f.eks ta vekk spillet i sortimentet eller gå konkurs eller at nettet detter ut.

 

Joda, en online konto for hver spilltilverker du kjenner til. Så ska du huske login og passord til alle sammen. Du må også huske hva firmaen heter neste gang du vil installere spillet. I tillegg så må du registrere dit navn osv. hvis ikke finnes det stor risko at du ikke får recoveret passordet.

 

En annen mulighet er jo at for eksempel microsoft blir ledende og alle spill selges gjennom MS. Men da får vi kun spillt spill som MS synes er greie og så vil vi måtte betale en ekstra fordi dem ska tjene godt med penger dem å i tillegg til spillprodusenten.

 

Eller så har du det slik som i gamle dager, en cd, en serial, install å så er det bare å spille!

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det du skriver.

Dette er er snakk om spillstrømmetjeneste. Da slipper man å installere noe spill. Trenger kun passordet og brukernavn til tjenesten som har spillene. Hadde vært litt gull om det var fast mnd beløp, så man kunne spille det man ønsket fra serveren, som jeg tror kommer. Trenger ikke kraftige GPU eller CPU for å få spilt spillstrømmetjeneste med god grafikk. Det man trenger er 1Gbit med lav latency på spilllinjene til alle kunder for å få knall god grafikk. Blir som å se livesending og kan styre kameraene live samtidig.

Lenke til kommentar

No. thanks.

Du skrev "YES, PLEASE" feil. :)

 

Sony har streaming. Nvidia har streaming. OnLive har streaming (men dessverre et snevert utvalg av spill). Steam har streaming (og den fungerer utmerket!). Så hvorfor i all verden skulle ikke Microsoft ha streaming? Gi meg streaming på Xbox, så kan jeg spille Red Dead Redemption hvor det passer meg!

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort i fra at Steam kan komme til å finne på noe av det samme.

 

Streaming har nok noe for seg på en del typer spill, men for spill som allerede lider på skjermer med høy input-lag vil det bli helt ubrukelig. Én ting er overføringshastighet men en helt annen ting er respons/forsinkelse. Mange vet ikke forskjell på dette og tror at bare linja er rask nok så blir det ingen forsinkelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, for vi husker jo godt hvilken knallsuksess Games for Windows Live ble...

 

Er vel en av det mest idiotiske jeg har hørt på lenge. Så fordi MS faila på PC fronten, så kan dem ikke lage gode produkter? MS er blant verdens største IT-selskaper, så jeg tviler sterkt på at dem ikke kan levere. At GFWL var en fiasko er ingen hemmelighet, men jeg synes det blir feil å bruke det argumentet mot MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...