Gå til innhold

Her er klippet Nord-Korea ikke ville at du skulle se


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hadde noen lagd en lignende film om å ta livet av Erna Solberg, Tony Blair, eller Jens Stoltenberg, så ville man nok brått kalt det terrorisme :hmm:

 

Ja, jeg tenkte på noe liknende... Hva om f.eks. et russisk filmselskap hadde lagd en film, hvor man med like eksplisitte bilder viser at f.eks. Barack Obama blir drept? Tror ikke Amerikanerne, eller jeg selv for den saks skyld, hadde syntes det var spesielt morsomt eller taktfullt.

 

Det handler noen ganger om å se tingene fra andre synsvinkler enn bare sin egen. Kanskje det er nettopp det Sony har gjort...

Lenke til kommentar

 

Og hadde noen lagd en lignende film om å ta livet av Erna Solberg, Tony Blair, eller Jens Stoltenberg, så ville man nok brått kalt det terrorisme :hmm:

 

Ja, jeg tenkte på noe liknende... Hva om f.eks. et russisk filmselskap hadde lagd en film, hvor man med like eksplisitte bilder viser at f.eks. Barack Obama blir drept? Tror ikke Amerikanerne, eller jeg selv for den saks skyld, hadde syntes det var spesielt morsomt eller taktfullt.

 

Det handler noen ganger om å se tingene fra andre synsvinkler enn bare sin egen. Kanskje det er nettopp det Sony har gjort...

Nei, Sony ble truet av "hackere" med at de skulle lekke masse info om de ikke trakk filmen...

Lenke til kommentar

 

Og hadde noen lagd en lignende film om å ta livet av Erna Solberg, Tony Blair, eller Jens Stoltenberg, så ville man nok brått kalt det terrorisme :hmm:

Ja, jeg tenkte på noe liknende... Hva om f.eks. et russisk filmselskap hadde lagd en film, hvor man med like eksplisitte bilder viser at f.eks. Barack Obama blir drept? Tror ikke Amerikanerne, eller jeg selv for den saks skyld, hadde syntes det var spesielt morsomt eller taktfullt.

 

Det handler noen ganger om å se tingene fra andre synsvinkler enn bare sin egen. Kanskje det er nettopp det Sony har gjort...

 

 

 

Dette handler om ytringsfrihet. Tror også godt mulig det kan finnes filmer/videosnutter om nettopp det du snakker om. Men tviler på at du går rundt å ser på rusiske filmer. Poenget med denne saken er at det ble terrortrusler mot denne filmen, og hvis en lar seg styre av slike ting vil raskt dette føre til sensurering på annet plan. Dokumentarer, artikler o.l. Og det er et serriøst problem.

Lenke til kommentar

Det blir litt tragikomisk når man påberoper seg ytringsfrihet overfor grupper eller instanser som ikke har nettopp det.

 

Hva er det egentlig vi vil?

 

Hvis målet er å gni vår ytringsfrihet inn i trynet på de, som ikke er interessert i å gi folket sitt det, for å stikke av gårde mens vi roper "ædda bædda", ja da synes jeg i grunnen vi har kommet ganske langt.

 

Hvis målet er å vise andre at ytringsfrihet og demokrati er en god idé, så mener jeg at denne måten å gjøre det på medfører at vi beveger oss flere skritt bakover enn fremover.

Lenke til kommentar

Dette er en hollywoodfilm som hovedsaklig er ment til å være humoristisk og underholdende. Filmen er ment for vestligt publikum og spiller på nord-Koreas ekstreme diktaturstyre. Tviler på at filmen er ment for å inspirere folk til opprør. Tror du ser en smule dypt inn i det.

 

Det var nå engang deg selv som dro ytringsfrihet inn i diskusjonen. Tungt og dypt med en gang der, vet du. :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...