Gå til innhold

Sveitsisk klokkeprodusent kaster seg på smartklokke-karusellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvorfor dere skriver at de skal konkurrere mot Apple watch og dets like. Apple watch er jo ikke eksisterende. Dere kunne skrevet om en av de faktisk eksisterende produktene?

 

Som galaxy Gear S som dere har funnet ut at er den beste. Det er slike overskrifter som får folk til å tvile på objektiviteten. At et merke trekkes frem, når det er veldig ulogisk. Hvordan kan noen konkurrere mot noe de ikke vet hva er?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud så hårsår dere er! Apple watch er lansert og kommer sannsynligvis om noen måneder. Tag Heuer vil nok ikke komme med sitt bidrag før iWatch så det er på sin plass å sette dem opp mot hverandre. Apple-fansen kjøper klokken uansett, og med tanke på hvor stor "flokken" er vil den nok selge mye.

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor dere skriver at de skal konkurrere mot Apple watch og dets like. Apple watch er jo ikke eksisterende. Dere kunne skrevet om en av de faktisk eksisterende produktene?

 

Som galaxy Gear S som dere har funnet ut at er den beste. Det er slike overskrifter som får folk til å tvile på objektiviteten. At et merke trekkes frem, når det er veldig ulogisk. Hvordan kan noen konkurrere mot noe de ikke vet hva er?

 

Enig i apple ditt og apple datt. Men, i dette tilfellet er det relevant fordi apple hadde hyret flere Tag Heuer folk for å lage iwatch. Eller hva den nå heter.

 

Forøvrig spennende om Tag Heuer lager en smartklokke som faktisk kan brukes og ser bra ut. Har kun en Tag fra før, men om denne ser bra ut så hiver kanskje jeg meg og på smartklokke trenden. Synes ikke det har vært så spennende foreløpig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg forstår ikke smartklokke greia, masse "Tja, tja"-funksjonalitet på bekostning av mange års batteritid.

 

Jeg vil gå med klokka mi på meg 24/7 så jeg skal vurdere smartklokke på nytt når batteritiden er 5 år eller mer. Uansett, så har jeg håndledd som et marsvin så ting blir veldig lett latterlig stort. Argh... livet er hardt!

Lenke til kommentar

Herregud så hårsår dere er! Apple watch er lansert og kommer sannsynligvis om noen måneder. Tag Heuer vil nok ikke komme med sitt bidrag før iWatch så det er på sin plass å sette dem opp mot hverandre. Apple-fansen kjøper klokken uansett, og med tanke på hvor stor "flokken" er vil den nok selge mye.

 

Fortsatt mer naturlig å sette den opp mot noe som eksisterer. Alle kan vise noen bilder og si at de kommer med et bra produkt. TV produsenter har vist virkelige fysiske 8K modeller i lang tid allerede. Det er fortsatt ingen på markedet. Nye 4K TVer blir jo ikke sammenlignet med disse, siden de ikke er på markedet. Når Apple ikke har satt en dato kan det komme når som helst.

 

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor jeg er hårsår..? Jeg kom med konstruktiv kritikk av artikkelen, og sa at hvis setninger som denne ofte blir brukt er det fullt forståelig at folk lurer på objektiviteten. Altså hvis det skrives slik gjentatte ganger. Jeg sa ingen steder at Apple har kjøpt opp Tek osv osv. Jeg tror tek setter pris på konstruktiv kritikk. Jeg oppfatter hvertfall kommentaren min som det, og hvis andre oppfatter det på en annen måte så var det i tilfellet ikke meningen. Grunnen til at jeg skriver slike kommentarer på tek er nettopp fordi jeg liker tek.no og er derfor opptatt av at siden skal fortsette å holde et bra nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Lurer på hvorfor dere skriver at de skal konkurrere mot Apple watch og dets like. Apple watch er jo ikke eksisterende. Dere kunne skrevet om en av de faktisk eksisterende produktene?

 

Som galaxy Gear S som dere har funnet ut at er den beste. Det er slike overskrifter som får folk til å tvile på objektiviteten. At et merke trekkes frem, når det er veldig ulogisk. Hvordan kan noen konkurrere mot noe de ikke vet hva er?

 

Enig i apple ditt og apple datt. Men, i dette tilfellet er det relevant fordi apple hadde hyret flere Tag Heuer folk for å lage iwatch. Eller hva den nå heter.

 

Forøvrig spennende om Tag Heuer lager en smartklokke som faktisk kan brukes og ser bra ut. Har kun en Tag fra før, men om denne ser bra ut så hiver kanskje jeg meg og på smartklokke trenden. Synes ikke det har vært så spennende foreløpig.

Hovedkonkurrenten vil fortsatt være Samsung Gear. Tviler sterkt på at de skal lage seg eget OS. Altså vil de bruke Android Wear. Når det gjelder slike ting er Samsung den største konkurrenten for stort sett alle (TV, mobil osv.)

Lenke til kommentar

 

Herregud så hårsår dere er! Apple watch er lansert og kommer sannsynligvis om noen måneder. Tag Heuer vil nok ikke komme med sitt bidrag før iWatch så det er på sin plass å sette dem opp mot hverandre. Apple-fansen kjøper klokken uansett, og med tanke på hvor stor "flokken" er vil den nok selge mye.

Fortsatt mer naturlig å sette den opp mot noe som eksisterer. Alle kan vise noen bilder og si at de kommer med et bra produkt. TV produsenter har vist virkelige fysiske 8K modeller i lang tid allerede. Det er fortsatt ingen på markedet. Nye 4K TVer blir jo ikke sammenlignet med disse, siden de ikke er på markedet. Når Apple ikke har satt en dato kan det komme når som helst.

 

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor jeg er hårsår..? Jeg kom med konstruktiv kritikk av artikkelen, og sa at hvis setninger som denne ofte blir brukt er det fullt forståelig at folk lurer på objektiviteten. Altså hvis det skrives slik gjentatte ganger. Jeg sa ingen steder at Apple har kjøpt opp Tek osv osv. Jeg tror tek setter pris på konstruktiv kritikk. Jeg oppfatter hvertfall kommentaren min som det, og hvis andre oppfatter det på en annen måte så var det i tilfellet ikke meningen. Grunnen til at jeg skriver slike kommentarer på tek er nettopp fordi jeg liker tek.no og er derfor opptatt av at siden skal fortsette å holde et bra nivå.

 

 

Jeg er enig i det er mer naturlig å sette den opp mot Samsung Gear akuratt nå, men når den kommer på markedet vil den også konkurrere mot iWatch (mest sannsynlig). Slik var det i begynnelsen også. Når det ikke fantes noen skikkelige smartklokker så måtte de sammenligne kommende modeller.

Du kan ikke si at de ikke sammenligner 4K TV'er mot kommende 8K TV'er da det er helt forskjellige verdener. Kommer det en ny prototype med 8K vil den sammenlignes mot "eksisterende" 8K TV'er. Slik er livet. Dette er ikke spesielt for Apple.

 

Jeg er uenig i at det er konstruktiv kritikk. Du kommer ikke med forslag til forbedring, du sier at redaksjonen i Tek-nettverket følger en for subjektiv retning. Det sies i overskriften "Apple Watch og dets like".

Angående hårsår: Folk klager hver gang Apple dras frem istedenfor andre produsenter. Hvorfor ikke diskutere innholdet i stedenfor å klage på en bagatell som hvilke produsent som blir nevnt i ingressen? Å si at "Apple har mentalt balletak" viser bare en barnslig og helt urelevant holdning. Apple trekker lesere, det er de (leserne) som generer penger i kassen.

Lenke til kommentar

 

Herregud så hårsår dere er! Apple watch er lansert og kommer sannsynligvis om noen måneder. Tag Heuer vil nok ikke komme med sitt bidrag før iWatch så det er på sin plass å sette dem opp mot hverandre. Apple-fansen kjøper klokken uansett, og med tanke på hvor stor "flokken" er vil den nok selge mye.

Fortsatt mer naturlig å sette den opp mot noe som eksisterer. Alle kan vise noen bilder og si at de kommer med et bra produkt. TV produsenter har vist virkelige fysiske 8K modeller i lang tid allerede. Det er fortsatt ingen på markedet. Nye 4K TVer blir jo ikke sammenlignet med disse, siden de ikke er på markedet. Når Apple ikke har satt en dato kan det komme når som helst.

 

 

 

Dette blir en dårlig sammenligning, vi vet at Apple Watch skal være klar Q1 2015, det ikke et sagnomsusende produkt som ingen aner når kommer på markedet. Dev Kit er allerede sluppet via iOS 8.2 BETA og ny BETA-utgave av XCode og iOS 8.2 er allerede godt i rute for en Q1 2015 lansering.

 

 

Sammenligningen her gjøres vel hovedsaklig nettopp fordi Apple har hyret "klokkespesialister" fra Sveits (blant annet fra TAG Heuer) og blant annet Sir Johnathan Ive har vært ute å slengt litt med leppa i retning Sveitsisk klokkeproduksjon og hvordan de vil merke en nedgang etter at Apple Watch treffer markedet. Er vel heller ingen tvil om at Apple med Tim Cook i spissen virkelig har siktet seg inn på og myntet Apple Watch voldsomt mot "motebransjen" med sin eksklusive fremvising på moteshow i Paris, private møter med fremvisning av klokken ovenfor motepersonligheter osv..

 

 

Linken her er vel ikke så fryktelig unaturlig, men jeg tror Apple Watch og en smartklokke fra TAG Heuer blir to helt forskjellige produkter. Tror TAG Heuer legger seg på en langt mer "tradisjonell klokke med mulighet for enkle notifikasjoner" linje fremfor en "fullverdig" smartklokke.

Lenke til kommentar

Dette blir dyrt.

Selv de rimeligste mekaniske urene til TAG koster en del mer enn Apple Watch, så hvis de skal kombinere urverket med digitale komponenter, så blir det nok ikke en direkte konkurrent med Apple eller de andre produsentene.

 

Tror nok de sikter seg inn på "Apple Watch Edition", og her vet vi jo ingen pris enda. Tror ikke den blir spesielt billig for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... og blant annet Sir Johnathan Ive har vært ute å slengt litt med leppa i retning Sveitsisk klokkeproduksjon og hvordan de vil merke en nedgang etter at Apple Watch treffer markedet.

Virkelig? Skulle tro det var noe ulike markedssegmenter.

 

Ikke forstår jeg heller hvorfor folk skulle gidde å lade klokka si en gang om dagen, det blir jo bare tull dersom en skal drive på å ta den av i ett sett. Men, går det "mote" i noe kobler vel store deler av befolkningen ut hjernen.

Tror TAG Heuer legger seg på en langt mer "tradisjonell klokke med mulighet for enkle notifikasjoner" linje fremfor en "fullverdig" smartklokke.

Får håpe det, batteritid på mindre enn fem år er uaktuelt. Må være rimelig plagsomt om alt har med seg går energitomt hver bidige dag.

Tror nok de sikter seg inn på "Apple Watch Edition", og her vet vi jo ingen pris enda. Tror ikke den blir spesielt billig for å si det sånn.

Meh... ekkel sak, lær(?)-reim er harry. Bedre når ur og reim er designet sammenheng, bedre helthet. Rado ceramica f.eks, sånt er sexy. Dessuten liker jeg diamanter i skiva, det blir jo muligens småleit å få til på en skjerm.

 

Viktigst er imidlertid at greia ikke må lades ofte (og vi snakker år her). Vise tid (for to soner) og dato uten sovne inn til stadighet.

 

Smartklokke hadde hatt noe for seg om en ikke måtte ha med mobilen i tillegg, når en allikevel har den blir smartklokke funksjonaliteten til en sånn "artig første dagen" type ting.

 

Selv jeg ser nytte i enkelte mer "smarte" ting på armen, men altså ikke på bekostning av batteritid.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor dere skriver at de skal konkurrere mot Apple watch og dets like. Apple watch er jo ikke eksisterende. Dere kunne skrevet om en av de faktisk eksisterende produktene?

 

Som galaxy Gear S som dere har funnet ut at er den beste. Det er slike overskrifter som får folk til å tvile på objektiviteten. At et merke trekkes frem, når det er veldig ulogisk. Hvordan kan noen konkurrere mot noe de ikke vet hva er?

 

Helt enig, de kunne likså godt sammenlignet med Kairos. (som kanskje har litt likheter, i motsetning til Apple Watch).

Lenke til kommentar

 

 

Herregud så hårsår dere er! Apple watch er lansert og kommer sannsynligvis om noen måneder. Tag Heuer vil nok ikke komme med sitt bidrag før iWatch så det er på sin plass å sette dem opp mot hverandre. Apple-fansen kjøper klokken uansett, og med tanke på hvor stor "flokken" er vil den nok selge mye.

Fortsatt mer naturlig å sette den opp mot noe som eksisterer. Alle kan vise noen bilder og si at de kommer med et bra produkt. TV produsenter har vist virkelige fysiske 8K modeller i lang tid allerede. Det er fortsatt ingen på markedet. Nye 4K TVer blir jo ikke sammenlignet med disse, siden de ikke er på markedet. Når Apple ikke har satt en dato kan det komme når som helst.

 

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor jeg er hårsår..? Jeg kom med konstruktiv kritikk av artikkelen, og sa at hvis setninger som denne ofte blir brukt er det fullt forståelig at folk lurer på objektiviteten. Altså hvis det skrives slik gjentatte ganger. Jeg sa ingen steder at Apple har kjøpt opp Tek osv osv. Jeg tror tek setter pris på konstruktiv kritikk. Jeg oppfatter hvertfall kommentaren min som det, og hvis andre oppfatter det på en annen måte så var det i tilfellet ikke meningen. Grunnen til at jeg skriver slike kommentarer på tek er nettopp fordi jeg liker tek.no og er derfor opptatt av at siden skal fortsette å holde et bra nivå.

 

 

Jeg er enig i det er mer naturlig å sette den opp mot Samsung Gear akuratt nå, men når den kommer på markedet vil den også konkurrere mot iWatch (mest sannsynlig). Slik var det i begynnelsen også. Når det ikke fantes noen skikkelige smartklokker så måtte de sammenligne kommende modeller.

Du kan ikke si at de ikke sammenligner 4K TV'er mot kommende 8K TV'er da det er helt forskjellige verdener. Kommer det en ny prototype med 8K vil den sammenlignes mot "eksisterende" 8K TV'er. Slik er livet. Dette er ikke spesielt for Apple.

 

Jeg er uenig i at det er konstruktiv kritikk. Du kommer ikke med forslag til forbedring, du sier at redaksjonen i Tek-nettverket følger en for subjektiv retning. Det sies i overskriften "Apple Watch og dets like".

Angående hårsår: Folk klager hver gang Apple dras frem istedenfor andre produsenter. Hvorfor ikke diskutere innholdet i stedenfor å klage på en bagatell som hvilke produsent som blir nevnt i ingressen? Å si at "Apple har mentalt balletak" viser bare en barnslig og helt urelevant holdning. Apple trekker lesere, det er de (leserne) som generer penger i kassen.

 

Vi er egentlig enige da. Du har og rett i et eksempelet med 4K og 8K er en helt annen verden, det har visse likheter, men ikke nok til en full sammenligning.

 

Jeg kommer jo med forslag...? Skrev at de burde skrevet Samsung Gear, fordi den har fått høyest karakter i tek sin samletest. Det vil jo gi mest mening å sette den opp mot den klokken de selv har funnet ut er best.

 

Når du snakker om hårsår generaliserer du og trekker inn en kommentar skrevet av en annen. Dessuten i en eller annen sak må det jo også diskuteres stor bruk av Apple i titler. Klar over at det generer mer klikk, og har full forståelse for at de gjør det, uten at jeg mener det går ut over objektiviteten. Jeg skrev at det er slik som får folk til å tvile på objektivitet. Jeg tror på ingen måte Apple har kjøpt tek, men selv om tek nevner mye apple for å få klikk, burde det ikke kritiseres? Selv om det ikke endres, burde folk bare si ok, og er det hårsårt å kritisere medier for brukt av enkelte merkevarer for å oppnå mange klikk? Hvis du ser på noen av artiklene her på tek som har helt utrolig ville overskrifter så kommer jo folk og diskuterer overskriften alene, siden den ikke passer med innholdet. Dette har ikke med Apple eller ikke, det er bare generelt imot misvisende/missledende overskrifter og ingresser for å generere inntekter. Forståelig, men fortsatt noe som bør kritiseres.

Lenke til kommentar

Jeg generaliserer når jeg nevner hårsår, det er helt riktig. Det var ikke spesielt rettet mot deg, men generelt holdningen her på forumet. Ja, det er hårsårt å "kritisere medier for brukt av enkelte merkevarer", dette skjer gang på gang. Grunnen til at jeg trakk inn en annen sin kommentar var for å vise den umodne holdningen for forumet.

 

Jeg synes det er greit å diskutere misvisende overskrifter og ingresser da det tiltrekker lesere på feil grunnlag. Hvilke produsent man velger er i nesten alle tilfeller irrelevant for saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...