Gå til innhold

– Samsung vil lansere Apple Pay-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ender vel opp med at det er forbrukerne som taper ved at butikkene kun har løsning for enten Apple, Samsung eller andre og ikke alle

 

Jeg ser egentlig ikke hvorfor det skulle være tilfelle. Det burde være mulig å lage betalingsterminaler som støtter de 3-4 største standardene uten for mye problem. Spørsmålet er vel heller hvor mye de forskjellige aktørene vil ta seg betalt for å gjøre transaksjoner.

 

Som med annen ny teknologi ser jeg for meg det kan bli litt dyrt i starten...

Lenke til kommentar

 

Ender vel opp med at det er forbrukerne som taper ved at butikkene kun har løsning for enten Apple, Samsung eller andre og ikke alle

 

Jeg ser egentlig ikke hvorfor det skulle være tilfelle. Det burde være mulig å lage betalingsterminaler som støtter de 3-4 største standardene uten for mye problem. Spørsmålet er vel heller hvor mye de forskjellige aktørene vil ta seg betalt for å gjøre transaksjoner.

 

Som med annen ny teknologi ser jeg for meg det kan bli litt dyrt i starten...

Jeg tenker at greia med propertiære løsninger er at produsenten selv har mulighet til å ta gebyrer osv for f.eks implementering av sin standard i terminaler, noe som vil medføre at færre vil ha mulighet til å betale med NFC.

 

Hva var galt med det som var?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vi trenger en standard i bunn og så kan Apple, Samsung etc bygge sine tjenester oppå denne.

Apple pay bygger på nfc-standarden som blir rullet ut i disse dager. Samsung bygger på magnetstripe-standarden. Gode standarder, men er ikke så vanskelig å skjønne hvem som har vslgt rett.

 

 

Det står jo i artikkelen at Samsungs støtter både NFC og magnetstripe.

Lenke til kommentar

 

Vi trenger en standard i bunn og så kan Apple, Samsung etc bygge sine tjenester oppå denne.

 

Apple pay bygger på nfc-standarden som blir rullet ut i disse dager. Samsung bygger på magnetstripe-standarden. Gode standarder, men er ikke så vanskelig å skjønne hvem som har vslgt rett.

Temmelig spesiell ting å si mtp at det er apple som har valgt å ikke satse på nfc i tre år og holdt industrien tilbake av ren grådighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi trenger en standard i bunn og så kan Apple, Samsung etc bygge sine tjenester oppå denne.

Apple pay bygger på nfc-standarden som blir rullet ut i disse dager. Samsung bygger på magnetstripe-standarden. Gode standarder, men er ikke så vanskelig å skjønne hvem som har vslgt rett.

Temmelig spesiell ting å si mtp at det er apple som har valgt å ikke satse på nfc i tre år og holdt industrien tilbake av ren grådighet.

 

 

Hvorfor er det en spesiell ting å si? At Apple har holdt tilbake på NFC endrer da ikke poenget med at vi trenger en åpen standard som alle kan implementere.

 

Det var ingenting som hindret de andre produsentene i å rulle ut en løsning som folk ville ha.

Apple med sin beskjedne markedsandel har ikke holdt igjen noe som helst, de har bare ventet til de følte teknologien var moden.

 

Eneste markedsandelen som teller er den i USA, og der er ikke Iphone "beskjeden". Teknologien har vert moden i mange år allerede. Det store gjennombruddet i år har ikke noe med NFC å gjøre, men med at "alle" kortterminalene i USA blir nyttet ut de neste årene pga nye lover og regler.

Lenke til kommentar

Det er nok derfor det passet bra å lansere  Pay i disse tider ja, men teknologien har eksistert lenge som du sier men ingen har satset stort på det.

Men er det ikke så at andres NFC-løsninger kan brukes der  Pay brukes? Mener jeg så en artikkel som hevdet det for litt siden. Hvis det er tilfellet er det jo win win for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...