Gå til innhold

Dette flyet kan fly hvor som helst på 4 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hovedgrunnen til at dette er mulig er et nytt kjølesystem som skal kunne kjøle ned luften som kommer inn i motoren med rundt 1000 °C"

 

Så dersom det er -50 °C i luften fra før av, så blir luften kjølt ned til -1050 °C? Det er veeeeldig kaldt... Faktisk verdensrekord på flere plan :-)

Lenke til kommentar

"En nedtur for noen er kanskje at farten gjør det nødvendig å ofre vinduene, men kanskje det er verdt det"

 

Det har jeg aldri skjønt med vanlige passasjerfly, hvorfor skal de absolutt ha vinduer som gjør flyet mer skjørt. Hadde de droppet vinduer i andre passasjerfly kunne også de ha satt opp hastigheten en del. I dagens verden der alt skal gå så raskt så er dette en gåte for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, er det så mye mer å hente ut av disse flyene da? Greit nok, en 100-150km/t er det vel mulig å presse ut, før du "dundrer inn i lydmuren". :p (slik jeg skjønner så går de allerede opp mot noe rund 950 km/t)

 

Dog, folk er vel nok nysgjerrige på alt rundt seg (eller redde), og med mindre man setter opp kameraer og skjermer som viser utstiden så hadde de nok tapt mange kunder på et design som er ment å dekke mange oppgaver.

Lenke til kommentar

Med tanke på at B-787 Dreamliner brukte 6 år fra designfasen startet til hadde første testflygingen, så virker 4 år noe optimistisk. Skylon er vel også basert på den gamle HOTOL-designen fra 1980-årene. Den ble det heller ikke noe av...

 

Jeg kan ikke se at det står at de begynner designen nå. De sier vel tvert imot at dette har det vært jobbet med i mange år allerede?
Lenke til kommentar

 

Med tanke på at B-787 Dreamliner brukte 6 år fra designfasen startet til hadde første testflygingen, så virker 4 år noe optimistisk. Skylon er vel også basert på den gamle HOTOL-designen fra 1980-årene. Den ble det heller ikke noe av...

Jeg kan ikke se at det står at de begynner designen nå. De sier vel tvert imot at dette har det vært jobbet med i mange år allerede?

 

Det er forsåvidt riktig. Design har jo pågått siden HOTOL ble lansert i 1982. Jeg prøvde bare å trekke paralleller til utvikling av nylige flymodeller, og poenget mitt er at utvikling av fly har en tendens til å trekke ut på tid. Og ihvertfall når det også er tenkt brukt som romfly også. Og ihvertfall når en kun har en prototype av den spesielle motoren som skal benyttes. Kult konsept, men 2019?

Lenke til kommentar

Tja, er det så mye mer å hente ut av disse flyene da? Greit nok, en 100-150km/t er det vel mulig å presse ut, før du "dundrer inn i lydmuren". :p (slik jeg skjønner så går de allerede opp mot noe rund 950 km/t)

 

Dog, folk er vel nok nysgjerrige på alt rundt seg (eller redde), og med mindre man setter opp kameraer og skjermer som viser utstiden så hadde de nok tapt mange kunder på et design som er ment å dekke mange oppgaver.

 

 

De vil igjennom og forbi lydmurien med dette flyet. Det skal etter sigende gå 5 ganger lydens hastighet og vil da nå ca 6100 km/t

Lenke til kommentar

 

 

Tja, er det så mye mer å hente ut av disse flyene da? Greit nok, en 100-150km/t er det vel mulig å presse ut, før du "dundrer inn i lydmuren". :p (slik jeg skjønner så går de allerede opp mot noe rund 950 km/t)

 

Dog, folk er vel nok nysgjerrige på alt rundt seg (eller redde), og med mindre man setter opp kameraer og skjermer som viser utstiden så hadde de nok tapt mange kunder på et design som er ment å dekke mange oppgaver.

 

 

De vil igjennom og forbi lydmurien med dette flyet. Det skal etter sigende gå 5 ganger lydens hastighet og vil da nå ca 6100 km/t
Spørsmålet var om vanlige passasjerfly kunne fly raskere uten vinduer.
Lenke til kommentar

Det har jeg aldri skjønt med vanlige passasjerfly, hvorfor skal de absolutt ha vinduer som gjør flyet mer skjørt. Hadde de droppet vinduer i andre passasjerfly kunne også de ha satt opp hastigheten en del. I dagens verden der alt skal gå så raskt så er dette en gåte for meg :)

 

Trur ikkje akkurat vindaugene er eit problem. Concorde hadde ein cruise speed på over Mach 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...