Gå til innhold

Snasent småkabinett med plass til det viktigste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Snasent småkabinett"

 

Ett små kabinett?

 

Hadde dere gjort det om til flertall kunne det fungert. Snasne småkabinett. Små er en flertallsform av liten.

Jeg er småenig med deg :p, men etter å ha diskutert dette i redaksjonen har vi kommet fram til at denne litt uformelle bruken av små- er innenfor etablert praksis. Eksempelvis småbil, smårolling og småtass...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kult kabinett! Håper at Hardware.no får testet støy og temperatur på dette, og ikke minst informert om høyde på CPU-kjøler som er av ganske stor relevans for slike småbygg.

 

Jeg ser et par designtrekk som kan gi årsak til litt bekymring. Manglende perforering, valg av viftemuligheter, plassering av skjermkort kontra SSDer, dødplass på bunnen. Men bedre enn alt jeg har registrert tilgjengelig på markedet så langt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er småenig med deg :p, men etter å ha diskutert dette i redaksjonen har vi kommet fram til at denne litt uformelle bruken av små- er innenfor etablert praksis. Eksempelvis småbil, smårolling og småtass...

 

 

Så lenge det er en gjennomtenkt vurdering, skal jeg ikke gjøre meg småvanskelig... ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

akkurat bygget hadron med zotac 970 intel anneversity @ 4.5ghz. planen var Silverstone TD02 på toppen, men ble noctua og helt lukket kabinett, tatt ut brønnen, hengt 240ssd vesidna hk vertikalt. fikk presset inn en 3.5" i front. skjert ut cover i sort plexi til 3.5" hd, skjermkort og til hovedkortet. med en hvit lcd skjerm som måler cpu temp. geforce stickers osv osv er kjøpt. pent juleprosjekt. bli akkurat ferdig den 24 ser det ut som :)

Lenke til kommentar

akkurat bygget hadron med zotac 970 intel anneversity @ 4.5ghz. planen var Silverstone TD02 på toppen, men ble noctua og helt lukket kabinett, tatt ut brønnen, hengt 240ssd vesidna hk vertikalt. fikk presset inn en 3.5" i front. skjert ut cover i sort plexi til 3.5" hd, skjermkort og til hovedkortet. med en hvit lcd skjerm som måler cpu temp. geforce stickers osv osv er kjøpt. pent juleprosjekt. bli akkurat ferdig den 24 ser det ut som :)

 

Edit: også en søt 80mm vifte i front, silverstone, grønn.

 

Også plassert biltemas LED system rundt i kabinettet. Haha

Lenke til kommentar

Snasen, kunne godt tenkt meg en slik for å bygge en media/lan pc.

 

HTPC ser ut til å være et greit bruk for dette kabinettet, dog kunne jeg tenkt meg at fronten var mer tilpasset dette. Med det tenker jeg at powerknappen sentreres, og USB-kontaktene legges i toppen eller det som blir sidekanten når dette legges på siden. Liker ikke at hullene "skrikker ut" fra fronten når det ligger i stereobenken.

 

Kan muligens feste en USB-basert BD-spiller i foten eller toppen uten å nødvendigvis bryte designet for mye, spesielt om den er slot-in. Dog ville jeg likt det enda bedre om man fikk tatt hull i foten for å få den mer skjult, eller at man fikk satt på et lokk som bygde noen mm i høyden/bredden så den ville kommet sentrert i toppen når kabinettet lå ned på siden.

 

Lokket kunne gjerne vært utformet med kjøleribber og koblet med kobberrør til en spesialtilpasset kjøler, så viftene kunne gått saktere eller brukes vifteløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...