Gå til innhold

På tide å kutte ut de hvite øreproppene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en merkelig artikkel? Ikke at jeg bruker Apple EarPods selv men til prisen (disse koster vel type 190-200 kr nye?) så må det være noe av det bedre på markedet. Det jeg har testet, det inkluderer A-Jays Four så har ikke de noe bedre lyd. Eneste som taler til A-Jays sin fordel er at de isolerer langt bedre (naturlig nok) når de er av typen som skal presses inn i øregangen. Hvorvidt man foretrekker dette eller ikke, om ønsker lydisolering eller ei er jo utrolig individuelt.

 

Min bedre halvdel kan ikke fordra propper som isolerer, for det første så liker hun ikke følelsen av å ha noe inne i øregangen, men for det andre så er hun av de som vil høre det som skjer rundt henne når hun er på farten. Hjemme så kan hun godt ha lydisolasjon, men disse øreproppene blir jo hovedsaklig brukt utenfor huset og selv om jeg har introdusert henne for andre, langt dyrere og bedre alternativer som Westone UM3X og Westone 4R så er ikke dette noe som faller i smak hos henne. Hun nekter ikke for at lyden er bedre, men hun liker ikke komforten og hun liker ikke isolasjonen.

 

 

Har også prøvd med noen dyrere Sennheiser av typen som også ligger i øregangen, altså som ikke må presses inn som vel kostet en 1'500 kr og var veldig anbefalt som noe av det beste av denne typen ørepropper og jeg selv og henne måtte vel ærlig innrømme at kvalitetsforskjellen var temmelig minimal og så definitivt ikke verdt pengene så de gikk i retur.

 

Nå skal det jo også sies at de nye Apple EarPods er mye bedre enn den gamle modellen de hadde før, den gamle modellen var jo mer eller mindre søppel og jeg fikk vondt i sjela og hode av å høre på de. Samme kan på ingen måte sies om de nye EarPods modellene. Hovedproblemet slik som jeg ser det med lydprofilen er at dybden blir utrolig naken, ørepropper trenger god isolasjon for å kunne få til noen form for dybde / bass så her faller den igjennom.

 

 

At ikke så alt for mange går rundt med gode hodetelefoner kommer nok av flere årsaker, for det første så vil mange gode hodetelefoner slite med å bli drevet godt av en mobiltelefon uten at det må en ekstern amplifier til for å få det til å lyde skikkelig bra. For det andre så krever hodetelefoner ofte mer strøm for å drives på et ok lydvolum som igjen vil gå utover batteri levetiden. Og ikke minst, de er store og må fraktes med seg.

 

Jeg selv og min bedre halvdel har begge Beats Studio Wireless v2.0 ene og alene for at det så vanvittig deilig og praktisk med trådløse hodetelefoner, men hun bruker disse hovedsaklig hjemme fordi hun syntes de er litt mye å drasse med seg til det daglige. Noe jeg tror mange vil føle med det meste av hodetelefoner, samtidig som mange sikkert syntes det ser lite flatterende ut med hodetelefoner på hode fremfor ørepropper i ørene på gata.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk og pris for at EarPods er populære, de gir brukeren en sjanse til å høre litt av det som foregår rundt dem når de valser rundt i trafikken.

 

Bruker man Sony MDR-NC31EM med aktiv støyreduksjon på Z2, Z3 eller Z3C så hører man ikke noe utenfra, det kan være farlig hvis man ikke er ekstra oppmerksom. Fordelen er at man ikke trenger overdøve støy og hørselen blir ikke skadet så fort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg selv og min bedre halvdel har begge Beats Studio Wireless v2.0 ene og alene for at det så vanvittig deilig og praktisk med trådløse hodetelefoner, men hun bruker disse hovedsaklig hjemme fordi hun syntes de er litt mye å drasse med seg til det daglige. Noe jeg tror mange vil føle med det meste av hodetelefoner, samtidig som mange sikkert syntes det ser lite flatterende ut med hodetelefoner på hode fremfor ørepropper i ørene på gata.

 

Det finnes andre trådløse klokker enn beats studio....

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Humor med tanke på hva folk bruker av penger på smartmobiler nå om dagen, enkelte er jo lei innen 3 mnd og kjøper ny, mens det innpakket søpplet som ligger i eska blir brukt til å høre på musikk med.

 

Alternativt har ekstremt mange kjøpt det overprisa søppelet til Dr Dritt hvor noen av modellene koster 3000 kroner og hvor lydkvaliteten er det minste viktige, bare det ser bra ut...

 

Nå har de heldigvis tatt hintet etter flere år og de siste modellene har blitt lydmessig bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg selv og min bedre halvdel har begge Beats Studio Wireless v2.0 ene og alene for at det så vanvittig deilig og praktisk med trådløse hodetelefoner, men hun bruker disse hovedsaklig hjemme fordi hun syntes de er litt mye å drasse med seg til det daglige. Noe jeg tror mange vil føle med det meste av hodetelefoner, samtidig som mange sikkert syntes det ser lite flatterende ut med hodetelefoner på hode fremfor ørepropper i ørene på gata.

 

Det finnes andre trådløse klokker enn beats studio....

 

AtW

 

 

 

Har jeg påstått noe annet? For vår del så var det et fryktelig snevert utvalg av hodetelefoner med grei lydkvalitet, som ikke bygget så voldsomt mye, var komfortable i bruk over tid og hadde god batteritid + APTx støtte. Hvor mange alternativer eksisterer det egentlig? Når jeg sjekker opp hodetelefoner med APTx så er det fryktelig snevert utvalg.

Lenke til kommentar

Nå føler jeg at jeg blir satt i feil bås.

 

Har disse hvite øreproppene som følgte med Android-telefonen min, og bruker de en del. Men det er på jobb. Hvor det bråker, bankes og borres i betong. Da er disse helt OK for å stenge ute støy/uønskede lyder. Selvsagt går jeg med kun én plugg i øret for å høre hva som skjer rundt meg.

 

Om jeg derimot skulle kjøpe et nytt headset/øreplugger hadde det aldri blitt noe billig eller overpriset.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg selv og min bedre halvdel har begge Beats Studio Wireless v2.0 ene og alene for at det så vanvittig deilig og praktisk med trådløse hodetelefoner, men hun bruker disse hovedsaklig hjemme fordi hun syntes de er litt mye å drasse med seg til det daglige. Noe jeg tror mange vil føle med det meste av hodetelefoner, samtidig som mange sikkert syntes det ser lite flatterende ut med hodetelefoner på hode fremfor ørepropper i ørene på gata.

 

Det finnes andre trådløse klokker enn beats studio....

 

AtW

 

 

 

Har jeg påstått noe annet? For vår del så var det et fryktelig snevert utvalg av hodetelefoner med grei lydkvalitet, som ikke bygget så voldsomt mye, var komfortable i bruk over tid og hadde god batteritid + APTx støtte. Hvor mange alternativer eksisterer det egentlig? Når jeg sjekker opp hodetelefoner med APTx så er det fryktelig snevert utvalg.

 

 

Poenget mitt er at det ikke gir så mye mening å si at dere kjøpte hodetelefonene ene og alene for at de var trådløse, når det åpenbart ikke er tilfellet.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jo ikke langt ifra sannheten det da, hadde selv aldri kjøpt Beats Studio v2 om det ikke var for at de nettopp var det beste alternativet av hodetelefoner med APTx.

 

Er en god del Sennheiser hodetelefoner, og Bowers & Wilkins som hadde kommet foran i rekken for å si det sånn. For ikke å snakke om at jeg allerede har Westone UM3X og 4R som eliminerer mitt behov for hodetelefoner til mobilen for utenom at de var nettopp trådløse.

Lenke til kommentar

Journalistene i det gamle "hardware.no" fornekter seg ikke. De har noen herlig innledninger! Det er noe søtt og infantilt. Det er også flere perler av ordtak og setninger som er prestert gjennom flere år. Jeg er overbærende, og tar det som underholdning.

Jeg skal forsøke å være litt mer diskré med mine iPhone-plugger i framtiden! Jeg vil jo ikke støte noen! ;-)

Lenke til kommentar

Journalistene i det gamle "hardware.no" fornekter seg ikke. De har noen herlig innledninger! Det er noe søtt og infantilt. Det er også flere perler av ordtak og setninger som er prestert gjennom flere år. Jeg er overbærende, og tar det som underholdning.

Jeg skal forsøke å være litt mer diskré med mine iPhone-plugger i framtiden! Jeg vil jo ikke støte noen! ;-)

 

Det er ikke overbærende å slenge ut billig hersketeknikker i øst og vest, bare sånn til info (dvs ihvertfall ikke i den betydningen av ordet du bruker).

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke kritisere alle som bruker Apple sine propper, men det er ikke til å stikke under en stol at flertallet bryr seg mer om merket til et produkt enn noe annet. Det å gjøre valg basert på research og anmeldelser burde ha vært normen i mine øyne. Må bare tilføre at min erfaring med dyre Beats klokker bekrefter mine fordommer.

 

Word.

 

 

"If it`s apple, it`s good right?".

Endret av Nomen Nescio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...