Gå til innhold

Samsungs VR-brille kommer med en haug advarsler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er disse vr. brillene bare enda en dings som kommer til å gjøre folk og spesielt barn enda mere inne sittende og asosiale. Hvorfor bygger vi leke plasser og parker dette landet. For pynt? Kan vi ikke bare gi alle en vr. Brille så de blir mere lukket i sin egen verden. Det er billigere det.

 

Det finnes de av "den eldre garde" som foretrekker en tur framfor en trip.. Vil personlig velge bort vr-brille, inntil jeg kan nyte en lengre film uten "pause hver halvtime".

Lenke til kommentar

De har jo hatt slike laserpistolsteder hvor man kan dra og skyte på hverandre siden nittitallet. Var og muligens er fortsatt et slikt i Oslo. Det hadde jo vært utrolig fett med noe slikt bare med VR headset. Man gikk rundt i polstrede omgivelser som matchet det som var i spillet. Med en polstret drakt med bevegelsesdeteksjon, VR headset og hardware.

 

Så kan man løpe rundt med et skumgummisverd og slå på hverandre eller skummonstre som popper frem. Inne i headsettet så er man inne i spillet hvor blodspruten står og man hører skallene til orkene knuses mot slagvåpenet, mens de fysiske omgivelsene gir ekte fysisk feedback for virkelig å selge illusjonen til hjernen din.

 

Vi har nå teknologien til å veve sammen noe slikt. Militæret hadde nok også vært interessert i noe slikt.

Lenke til kommentar

De har jo hatt slike laserpistolsteder hvor man kan dra og skyte på hverandre siden nittitallet. Var og muligens er fortsatt et slikt i Oslo. Det hadde jo vært utrolig fett med noe slikt bare med VR headset. Man gikk rundt i polstrede omgivelser som matchet det som var i spillet. Med en polstret drakt med bevegelsesdeteksjon, VR headset og hardware.

 

Så kan man løpe rundt med et skumgummisverd og slå på hverandre eller skummonstre som popper frem. Inne i headsettet så er man inne i spillet hvor blodspruten står og man hører skallene til orkene knuses mot slagvåpenet, mens de fysiske omgivelsene gir ekte fysisk feedback for virkelig å selge illusjonen til hjernen din.

 

Vi har nå teknologien til å veve sammen noe slikt. Militæret hadde nok også vært interessert i noe slikt.

 

knuse skallene til orkene? er DET den store drømmen når vr endelig kommer?

Lenke til kommentar

 

For meg er disse vr. brillene bare enda en dings som kommer til å gjøre folk og spesielt barn enda mere inne sittende og asosiale. Hvorfor bygger vi leke plasser og parker dette landet. For pynt? Kan vi ikke bare gi alle en vr. Brille så de blir mere lukket i sin egen verden. Det er billigere det.

For meg er disse nymotens TVene bare enda en dings som kommer til å gjøre folk og spesielt barn enda mere innesittende og asosiale. Hvorfor bygger vi lekeplasser og parker i dette landet. Til pynt? Kan vi ikke bare gi alle en TV så de blir enda mer lukket i sin egen verden? Det er billigere det.

 

 

For meg er disse nymotens bøkene bare enda en dings som kommer til å gjøre folk og spesielt barn enda mere innesittende og asosiale. Hvorfor bygger vi lekeplasser og parker i dette landet. Til pynt? Kan vi ikke bare gi alle en bok så de blir enda mer lukket i sin egen verden? Det er billigere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...