Gå til innhold

Pirate Bay seiler videre under costaricansk flagg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evig debatt og mye feil informasjon fra begge sider som oftest.

 

Netflix, Spotify osv er gode alternativer for oss forbrukere. Men Spotify er ikke en god løsning for artistene dessverre. Det burde være gode muligheter for å "lønne" artistene mer enn tidligere når flere ledd i distribusjonen forsvinner.

 

Skal nye alternativ fungere må de også sørge for en bærekraftig modell. Uten artister, ingen vare å selge.

 

Alle prosesser har selvregulerende mekanismer, så forhåpentligvis er disse problemene barnesykdommer som blir løst til det beste for alle.

 

Men alt prat om tap av penger som følge av fildeling osv burde snart blir forbudt på lik linje med fildeling spør du meg ;)

Lenke til kommentar

Evig debatt og mye feil informasjon fra begge sider som oftest.

 

Netflix, Spotify osv er gode alternativer for oss forbrukere. Men Spotify er ikke en god løsning for artistene dessverre. Det burde være gode muligheter for å "lønne" artistene mer enn tidligere når flere ledd i distribusjonen forsvinner.

 

Skal nye alternativ fungere må de også sørge for en bærekraftig modell. Uten artister, ingen vare å selge.

 

Alle prosesser har selvregulerende mekanismer, så forhåpentligvis er disse problemene barnesykdommer som blir løst til det beste for alle.

 

Men alt prat om tap av penger som følge av fildeling osv burde snart blir forbudt på lik linje med fildeling spør du meg ;)

 

Hva? Fordi en artist med 3000 fans skal måtte leve som en superstjerne og bade i penger? Der jeg jobber har vi 50 ansatte og 2.4 millioner kunder, og vi lever alle som normale mennesker og ingen av oss bader i penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De eneste som "bader" i penger er de som eier rettighetene til musikken/låten,og de har så det holder!!

Hmm, la oss se på Katy Perry som valgte å trekke musikken sin fra Spotify nå nylig fordi hun fikk alt for lite penger av de, la oss se hva hun er verdt, oi, ja hun er jo bare verdt 932 Millioner kroner, nesten en milliard, nei, nei, hun har det nok fælt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva? Fordi en artist med 3000 fans skal måtte leve som en superstjerne og bade i penger? Der jeg jobber har vi 50 ansatte og 2.4 millioner kunder, og vi lever alle som normale mennesker og ingen av oss bader i penger.

På ingen måte mener jeg å si at noen skal få ufortjent mye penger for sin innsats. Det er nettopp derfor dagens modell etter mitt syn ikke er bærekraftig.

Skal vi sammenlikne måten musikk ble distribuert på tidligere vs i dag, så er det noen vesentlige forskjeller. Hvis du først trykket x antall album (før i tiden når det var eneste mulighet), skulle disse så transporteres fysisk ut til butikker osv.

Med andre ord, terskelen for å gi ut noe i dag er senket. Det kommer oss forbrukere til gode i form av større utvalg med mer. Men å late som at vi kan sammenlikne gml og ny distribusjon med mer direkte, vil etter mitt syn falle på sin egen urimelighet.

Stjeler du ett lass med 10.000 cd plater så snakker vi tyveri. Laste ned et album fra en server kan ikke sammenliknes med dette. Det gjelder da for distribusjon via lovlige kilder såvel som "ulovlige" kilder.

Samme andre veien. Har du trykket opp 10.000 album du ikke får solgt, ja da sier det seg selv at det ikke blir særlig lønnsomt. Men motvekten er en fil som blir liggende på en server uten at noen laster den ned.

Håper det gir litt forståelse for hva jeg mener :)

 

Edit:

 

 

De eneste som "bader" i penger er de som eier rettighetene til musikken/låten,og de har så det holder!!


Hmm, la oss se på Katy Perry som valgte å trekke musikken sin fra Spotify nå nylig fordi hun fikk alt for lite penger av de, la oss se hva hun er verdt, oi, ja hun er jo bare verdt 932 Millioner kroner, nesten en milliard, nei, nei, hun har det nok fælt.

 

 

Jeg vil heller snu litt på det du legger frem. Ser positivt på at de store som faktisk har litt større mulighet for å bli hørt taler saken som faktisk er reel for veldig mange artister der ute i dag.

 

Poenget er ikke hvorvidt artisten har masse penger osv. Man skal ikke godta urett bare fordi man har råd til det?

 

Slik ser jeg på den saken. En mindre artist får ingen oppmerksomhet ved å gjøre det samme til sammenlikning.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Skal nye alternativ fungere må de også sørge for en bærekraftig modell. Uten artister, ingen vare å selge.

 

Vel, vi får gå tilbake til da det var en landsbytrubadur og fellessang rundt stuebordet da. Og en landsbyidiot for humor, som man kan kaste ting på de gangene han havner i gapestokken :D Så får vi sørge for å ha en morder i hver by for spenning og et ektepar som alltid krangler offentlig for drama.

 

Siden byer er så store nå til dags så må vi kanskje ha flere grupper av dem med ansvar for hver sin bydel.

 

problem-solved-thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

De eneste som "bader" i penger er de som eier rettighetene til musikken/låten,og de har så det holder!!

Hmm, la oss se på Katy Perry som valgte å trekke musikken sin fra Spotify nå nylig fordi hun fikk alt for lite penger av de, la oss se hva hun er verdt, oi, ja hun er jo bare verdt 932 Millioner kroner, nesten en milliard, nei, nei, hun har det nok fælt.

Hvor fikk du det tallet fra?,jeg fant net gross $44 mill

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å se resultatet om Netflix, Spotify osv hadde hatt dagens priser som minstepris, men at forbruker selv kan velge om hen vil betale mer... Det vil jo kreve en avtale som sikrer at ekstrainntekter ikke går til julebord og horer, men innholdsprodusentene og utvikling.

 

Hvorfor skal ekstrainntektene sløses bort ;-) ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De eneste som "bader" i penger er de som eier rettighetene til musikken/låten,og de har så det holder!!

Hmm, la oss se på Katy Perry som valgte å trekke musikken sin fra Spotify nå nylig fordi hun fikk alt for lite penger av de, la oss se hva hun er verdt, oi, ja hun er jo bare verdt 932 Millioner kroner, nesten en milliard, nei, nei, hun har det nok fælt.

 

Hvor fikk du det tallet fra?,jeg fant net gross $44 mill

 

Jeg vet ikke hva "net gross" er siden det er selvmotsigende, men jeg fant hennes net worth på celebritynetworth.com.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...