Gå til innhold

Oppgrader Radeon 9800 til XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bare tull! XT har også en del forandringer til at minimisere varme i tilleg til thermosensor som Overdriver bruker. Så at flashe sitt Pro med XT er bare dumt. Mange Pro korter klarer ikke noet mer en 400MHz clock mens andre kan gå til 450 på standard kjøling så dette er russisk rullett.

 

Ikke være idiot, bruke rageClocker.

 

Simon

Lenke til kommentar

hvis kortet ryker er det bare å late som ingenting å sende inn det? *grin*

Har gjort det med to p3 cpuer som røyk på overvolt jeg :p funker fint det :)

 

Når jeg får på plass ett nytt kort (som ikke lager artifacts) skal jeg prøve det.. men det blir nok uten overdrive..

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Jeg prøvde detta jeg da... på mitt Sapphire Radeon 9800 Pro 256 UE kort, og for å si det sånn så funka det IKKE på dette kortet allefall. Det ble bare masse "artifacts" på skjermen, og man kunne ikke se hva som skjedde på skjermen foruten noen firkanter med noe hvitt og rosa i. Men jeg var lur nok til å lagre den originale bios fila på diskett, slik at jeg kunne flashe tilbake, og det funket fint allefall ...so no harm done.

 

Andre som har hatt erfaringer med sapphire kort?

 

Og jeg som gleda meg til å få meg et 9800XT kort :grumpy:

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med å overklokke et helt nytt kort uansett, det er idioti å skulle overklokke så langt at remmene ryker. Det er alltfor mye kul-hets faktor med å overklokke, og altfor lite "gain" i forhold til hva du kan ofre.

 

Husker den tiden da man kjøpte budsjetts cpu'er for å overklokke, og ikke som idag hvor man kjøper "high-end" og overklokker...

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å overklokke et helt nytt kort uansett, det er idioti å skulle overklokke så langt at remmene ryker. Det er alltfor mye kul-hets faktor med å overklokke, og altfor lite "gain" i forhold til hva du kan ofre.

 

Husker den tiden da man kjøpte budsjetts cpu'er for å overklokke, og ikke som idag hvor man kjøper "high-end" og overklokker...

Skal egentlig si meg enig i dette. Jeg er egentlig ikke en som driver å overklokker noe særlig, husker en gang jeg hadde en P2 300mhz som jeg overklokket til 450 mhz... det er vel egentlig den eneste gangen jeg har giddi, forutenom dette da, men det funket jo ikke.

 

Ønsker man max ytelse så ok kanskje overklokking er tingen, men ønsker man max stabilitet så drit i det.

Lenke til kommentar

gjorde en kjapp test,., tok ca 1,5 sekunder å forandre mitt hercules 9800 til 9800 pro uten artifacts eller noen ting.

nå skal det sies at det er en grunn til at hercules ikke blir solgt på "billigsalg".

sånn som sapphire og powercolour.....

hehe anyway....

det er viktig at dere har samsung minne på skjermkortet deres for ikke å få artifacts/flimmer. og greit å ha lommeboka i orden. om det skulle ryke.

han fyren som har brent 3 cpu'er og snylta på butikkene han har kjøpt dem fra har jeg ikke noe sans for, det er sånne folk som gjør det dyrt for oss andre reale å handle. og samtidig vanskelig å forhandle om garantier etc.... :cool:

Lenke til kommentar

han fyren som har brent 3 cpu'er og snylta på butikkene han har kjøpt dem fra har jeg ikke noe sans for, det er sånne folk som gjør det dyrt for oss andre reale å handle. og samtidig vanskelig å forhandle om garantier etc.... :cool:

Jeg tok to cpuer, som jeg sa over, men for dem har det nok vært lønnsomt i det lange løp å bytte de to døde cpuene! Jeg bytter pc en gang i året minst, i tillegg til at jeg bygger pcer for folk av og til. Så legger fort vekk igjen 30-40k der i året, og jeg er IKKE av den typen som gidder å løpe etter hvor det er billigst, men finner meg heller en butikk jeg liker, og handler alt der. Det gir ett tryggere kundeforhold sånn jeg føler det. Dessuten koster det ikke butikken noe å ta imot retur på en død cpu, for de bare sender den videre. Men tro meg, det finnes MANGE måter å sno seg i dagens samfunn, og det er bare dumt å la være å bruke dem egentlig.

 

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...