Gå til innhold

Ny Shuttle-BIOS øker ytelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hvor hos Shuttle kan denne BIOSen lastes ned? Det er bare gamle BIOSer på den linken nevnt i artikkelen. Selv på Sudhian-forumet, som er et anerkjent SFF-forum, er det ikke nevnt noen direkte linker (selv om folk påstår at de har lastet ned denne BIOSen og installert denne).

 

Kan Shuttle ha fjernet disse oppdateringene nå nylig etter press fra Intel..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt
Shuttle Download - Må da være lov å bruke øynene. Er bare å velge på venstre side!

det var da voldsomt.. vi snakker om den nylig annonserte "P-BIOS".. hvis du :ide: leser hva som står inn på de spesifiserte modellene vil du kanskje se at seneste release er 17/10 etc.. ikke 30/10 som er datoen dette nye, fantastiske ble annonsert på shuttle's sider..

Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut noe mer angående denne saken? 30% høres jo ganske mye ut, men så lenge det er bedre enn den nåværende bios så vil jeg ha!

Jepp, 30% høres for godt ut til å være sant. Jeg nekter å tro at dette gjelder generellt.

 

En Shuttle med Pentium4 3GHz skal plutselig yte som (3GHz*1,3) = 3,9GHz !! Lol, ingen kan da ikke mene det seriøst.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut noe mer angående denne saken? 30% høres jo ganske mye ut, men så lenge det er bedre enn den nåværende bios så vil jeg ha!

Jepp, 30% høres for godt ut til å være sant. Jeg nekter å tro at dette gjelder generellt.

 

En Shuttle med Pentium4 3GHz skal plutselig yte som (3GHz*1,3) = 3,9GHz !! Lol, ingen kan da ikke mene det seriøst.

Selv om de mener at ytelsen er 30% bedre, så betyr ikke det i antall Mhz :b

Regner med at de mener generelt, kanskje kjappere oppstart og andre ting, men tar det med en klype salt... 30% bare pga bios høres litt ut som Nvidia's løfter om 50% bedre skjermkort hver gang =)

Lenke til kommentar
En Shuttle med Pentium4 3GHz skal plutselig yte som (3GHz*1,3) = 3,9GHz !! Lol, ingen kan da ikke mene det seriøst.

Selv om de mener at ytelsen er 30% bedre, så betyr ikke det i antall Mhz :b

Jepp, du har helt rett. Ytelse er ikke det samme som MHz. Faktisk så skalerer ytelsen til Pentium4 bare ca 60% med MHz'ene. Dvs. at hvis man skal ha 30% høyere ytelse må man øke antall MHz omentrent slik:

3GHz + 3GHz * 30%/60% = 4,5GHz.

 

Det å si at at den generelle ytelsen øker med 30% vil altså være det samme som å si at ytelsen øker like mye ved denne BIOS-oppgraderingen som ved å gå fra en Pentium4 3GHz til en Pentium4 4,5GHz.

 

Siden dette høres totalt urealistisk ut så vil jeg påstå at disse 30%'ene bedre ytelse i beste fall kun gjelder helt spesielle benchmarks, og i værste fall er ren tullprat.

 

Som sagt tidligere her i tråden: Jeg skulle likt å se før- og etter- tester av denne biosen.

Lenke til kommentar

Tror dere tar dette litt for bokstavelig, en slik ytelse er ikke målbar i mhz. Denne biosen utnytter bare kompeneten bedre. Biosen får bare sb61g2 til å fungere som en sb75 som har lisensiert pat og det har ikke sb61g2. Siden da sb61g2 ikke har lisens for å bruke PAT så har dem prøvd ¨å jukse dette fram da begge hovedkortene egentlig er de samme i sb61 og sb75 serien. Med først nemte har ikke lisensiering i orden fra Intel. Ytelseforbedring går blant annet på minne hastighet og utnyttelse av ressursene på hovedkortet... som nordsiden..

 

 

Rscue

Lenke til kommentar
Tror dere tar dette litt for bokstavelig, en slik ytelse er ikke målbar i mhz.

Du har selvfølgelig helt rett i hele posten din. Ytelse måles ikke i MHz, men i benchmark-resultater. Det er derfor jeg sier at 30% generell ytelseøkning tilsvarer en økning i CPU'ens MHz på 50%. For øker man CPU'ens MHz med 50% så vil den generelle ytelsen (gjennomsnitt av mange benchmarks) øke med ca 30%. Altså tilsvarende..

 

Men så gjenstår det jo bare å se hvor mye salt man må ta den 30%-uttalelsen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...