Gå til innhold

FEATURE: De viktigste spillene i PlayStations historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oldie but goldie! Mye bra der fra PSX og PS2-tiden.

Jeg har spilt ihjel alle spillene på de to første sidene, foruten Final Fantasy, som ikke var helt min type spill, Silent Hill som var så skummelt at jeg og en annen tvang en tredje kamerat til å spille mens vi så på og Ico som jeg ikke har hørt om før.

 

Jeg blir sentimental hver gang jeg ser slike lister og savner den tiden, men hver gang jeg prøver et av de gode gamle spillene blir jeg like skuffet. De har klønete kontroller, dårlig grafikk og en cheesy story. Minnene er dog gode og jeg skulle selvsagt ikke vært foruten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wipeout (1995) er merkelig nok noe av det som har satt mest spor selv om jeg i bunn å grunn foretrekker Rpg, noe som startet med enorm glede over Eye of the Beholder på Amiga.

Wipeout var som beskrevet het unikt på tiden den kom ut. Musikken, Farten, stilen og ikke minst vanskelighetsgraden var helt unik, her måtte man pugge hvor hver sving lå for å kunne ta en perfekt hårnål sving med airbrake, noe vi også gjorde :) (ja vi var selvsagt mange som satt oppe til morgentimene å spilte wipeout).... ahhhh wipeout, the memories !.

 

ps:Wipeout HD er også et veldig godt spill etter flere dårlige titler, men nå hører jeg rykter om at Liverpool studio (tror jeg de heter) har gitt seg, leit... trolig eneste grunn jeg har får å skulle kjøpe ps4.

 

Å ja, selvsagt husker man første gang man møtte en Rex med Lara :).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg blir sentimental hver gang jeg ser slike lister og savner den tiden, men hver gang jeg prøver et av de gode gamle spillene blir jeg like skuffet. De har klønete kontroller, dårlig grafikk og en cheesy story. Minnene er dog gode og jeg skulle selvsagt ikke vært foruten.

Jeg synes PS1/N64 generasjonen er den verste generasjonen når det kommer til retrospilling, mye verre enn NES/SNES

1.gen 3D grafikk er forferdelig, kameraet er ofte utrolig dårlig og kontrollen er som du sier klønete.

Men for all del, jeg storkoste meg med PS1 når den kom.

 

 

Men jeg reagerer også på at Silent hill framheves i stedet for Resident evil da det var RE som var det nyskapende spillet som definerte både PS1 og survival sjangern. Husker spesielt RE2 som flere ganger gjorde meg så redd at jeg var nødt til å pause spillet.

 

Synes også artikkelen burde skrevet om Tony hawk 1 og ikke nr 2. Det var jo det første spillet som var nyskapende, nr2 var jo bare en forbedring.

 

Resten av artikkelen var veldig bra, koste meg når jeg leste den!

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Flere som spilte Syphon Filter? Mange gode minner fra det spillet..

Savnet det jeg og. Stor stemning å bruke tazer mot folk på hustak :p

 

Savnet forøvrig Medal of Honor som var grunnen til at jeg kjøpte PS1 i utgangspunktet. Det var spill som hadde så mange detaljer som andre spill ikke hadde og som jeg mener fortjener mer annerkjennelse.

Lenke til kommentar

Trist å se hvor mye Playstation har forfalt. Som hovedsaklig PC-spiller som har kjøpt både PS1, 2 og 3 på grunn av at jeg ble så imponert av grafikken når de ble lansert, så sitter jeg nå bare å syns ytelsen/grafikken på PS4 er pinlig :/

 

Hadde du bare holdt deg til Playstation hadde du trolig ikke tenkt sånn , men ja , for alle oss som har en kraftig pc så vil grafikken så og si alltid være bedre på Pc.

 

Det største problemet på pc og som har gått utover oss spillerne , var den katastrofale piratkopieringen som har vært til stede hele tiden ,heldigvis har dette begynt å endre på seg i det siste og det ser ut som Pc spillerne nå kjøper flere spill enn før...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8

Savner Crash og Spyro mest..

 

Crash var jo launch title til PS1... hadde vært stort av ND å prøve seg på ett til Crash spill.

 

Tror dessverre ND er blitt litt for glade i sine nye flaggskip til at vi skal regne med det...

Lenke til kommentar

Her er min liste over spill som jeg elsket på PSN (tok meg litt tid å huske alle) :

 

*Final Fantasy VII , VIII , IX , X

*Resident Evil 1 , 2 , 3

*Ace Combat serien...

*Breath of Fire 3

*Daxter

*Wild Arms

*Vagrant Story (genialt den dag i dag).

 

Er en del andre titler som jeg også likte svært godt men må innrømme at jeg ikke husker alle , fikk ofte låne til en kamerat som hadde en ekstrem samlemani... Genialt for oss som ikke hadde muligheten til å kjøpe absolutt alt som kom ut.

Lenke til kommentar

Tomb Raider 1 og Resident Evil 1. To spill som gjorde enormt inntrykk den gang de kom ut sammen med den godeste Playstation. Ble mange timer foran den gamle 28" kasse-tv'n i stua. Rett som det er så havner jeg på YouTube for å høre på lydsporene til de spillene jeg spilte den gang, vekker mye minner skal jeg si. :)

 

Gran Turismo 1 må jeg ikke glemme. Kjøpte NTSC utgaven i en spillbutikk i oslo til over 900,-, siden de første PAL versjonene av Playstation fungerte med tannpirker trikset, så var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...