Gå til innhold

– HTC dropper UltraPixel-kameraet i One M9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nice, virker som en verdig arvtager til min m7 :-)

Ja,det samme sier jeg. Har lenge fundert på å gå over til M8, men syntes ikke forskjellene var riktig verdt det når man har M7 og mobil lader allerede. Batterikapasiteten har vært eneste store ankepunkt.

 

I det siste har jeg fundert på når man kunne vente på M9, og denne datoen tror jeg nok stemmer bra. Så da holder jeg ut noen måneder til, så blir det helt klart One M9 4 me...

 

:-p

 

Edit: manglende mellomrom...

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Forstår ikke dette hysteriet om å levere så store bilder fra mobilen. Folk bruder da ikke disse bildene til stort annet enn facebook, og da holder jo 4MP i massevis. 16MP, vil herpe kvaliteten. Baserer man seg på mobilkamerabilder til annet enn facebook, er man enten ikke opptatt av bilder, eller så har man ikke peiling. Selv ikke iPhone, som leverer ganske pene bilder, fra mobilens kamera, egner seg til stort annet enn nettbruk.

 

Bilder fotograferer man med et kamera. Telefonen brukes til snapshots. De må slutte å forsøke å følge etter skikkelige kameraer, for de tar de ALDRI igjen. De fysiske lover begrenser det, så det ikke vil være mulig. Unntaket er selvsagt om man er villig til å ha en mobiltelefon som veien en halvkilo.

 

Og 5,5" djizes. Det blir for svære greier. Jeg synes Sony'en jeg har er for stor, og ønsker meg tilbake under 5 tommer igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig noen som har skjønt at 16gb er for lite. 32-, 64- og 128gb burde bli standard for alle mobiler!

 

HTC hadde en modell med 64 GB for 2-3 år siden, men deretter fant de ut at minnekort tydeligvis var tidenes løsning. Problemet med minnekort er at man plutselig sitter med 2 adskilte minneområder (internminnet og minnekortet) som ikke alltid kan merges uten videre, Diverse Androidversjoner gjorde det også vanskelig å flytte apper til minnekortet. De fleste produsenter, med unntak av Apple, har gått baklengs inn i fremtiden på dette feltet. Heldigvis ser det ut til at de omsider har oppdaget blunderen.

Lenke til kommentar

De kan jo også gå for et mellompunkt, f.eks. et 8mp kamera med halvparten av lysfølsomheten til m7 og m8?

 

Håper virkelig at de går for et mer kantete design også. Hadde gjerne byttet ut min M7 med en M8 dersom M8'en hadde samme kanter som M7.
Det gjorde telefonen en smule unik, og ikke så lik Samsung sin galaxy serie.

Endret av Simen M
Lenke til kommentar

5,5" er litt i største laget. Hadde heller sett at de behold samme kropp som M8, gjort skjermen litt større(f.eks 5.2"), flyttet på-knappen til siden og gitt den et bedre kamera. F.eks et 8MP kamera som iPhone 6 har, bare med OIS. Og fjern dybdekameraet.

 

EDIT: Hadde også ofret QHD skjermen til fordel for bedre ytelse, bedre batterilevetid og en bedre kalibrert skjerm.

Endret av Cutters
Lenke til kommentar

 

"128 gigabyte intern lagring. Samtidig skal minnekortstøtte som alltid være på plass."

 

WIN!!!!!!!!!!!

 

 

Men kommer nok dessverre til å selge temmelig labert, akkurat som HTC One (M7) og HTC One (M8).

 

 

Dessverre. Retter de opp de småfeilene med M8(labert kamera, lite intern lagring og plassering av på-knapp) så tror jeg de har en vinner. Jeg er i alle fall interessert i å erstatte min Lumia 920 med en M9(hvis ikke Microsoft koker opp noe smart i løpet av våren)

Lenke til kommentar

 

Endelig noen som har skjønt at 16gb er for lite. 32-, 64- og 128gb burde bli standard for alle mobiler!

 

HTC hadde en modell med 64 GB for 2-3 år siden, men deretter fant de ut at minnekort tydeligvis var tidenes løsning. Problemet med minnekort er at man plutselig sitter med 2 adskilte minneområder (internminnet og minnekortet) som ikke alltid kan merges uten videre, Diverse Androidversjoner gjorde det også vanskelig å flytte apper til minnekortet. De fleste produsenter, med unntak av Apple, har gått baklengs inn i fremtiden på dette feltet. Heldigvis ser det ut til at de omsider har oppdaget blunderen.

Skal man først begynne å problematisere så sitter man rent teknisk med flere adskilte minneområder:

 

Du har bl.a. /system (den delen av internminnet som brukes til systemet), /storage/emulated/0 (den delen av internminnet som tilsvarer et minnekort) og /storage/extSdCard (det fysiske minnekortet).

 

Så man vil uansett ha en systempartisjon og minst en "minnekort" del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...