Gå til innhold

Hackere stjal nye storfilmer fra filmstudio og la dem ut på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jo dette snakk om et grovt angrep ved hjelp av hacking for å ta seg inn å stjele noe som ikke offisielt er lansert på annet enn kino enda. Det blir en litt annen sak enn vanlig piratkopiering der innholdet allerede eksisterer på markedet. Jeg mener detter er idiotisk, og enhver som hacker for å stjele ikke-offentliggjorte filer, bør straffes.

Endret av oleskaren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er jo ikke noe problem. Ifølge piratene her inne så er jo dette bra og de vil ikke tape penger på dette i det hele tatt. Sunn fornuft er jo oppskrytt.

Sitter du på statistikk som beviser noe som helst her? Eller er det din personlige mening?

 

 

Like mye min personlige mening som piratene har når de påstår dette er bra.

Lenke til kommentar

Ok. Helt greit med personlige meninger

 

http://www.dagbladet.no/2014/11/27/kultur/film/kulturpolitikk/norsk_film/36334603/

 

"Inntektene på DVD-markedet har stupt fra 1,1 milliarder til 400 millioner på to år. Det får dramatiske følger for hele film-Norge.

 

- Folk kan nesten ikke begripe hva det inntektstapet betyr. Det er helt vanvittig, sier Asle Vatn, styreleder i Produsentforening."

 

Fortell meg hvordan piratkopiering skal dekke dette tapet?

 

Av egen erfaring så har jeg for lenge siden mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt av venner at de ikke gidder bli med på kino fordi de allerede har lastet ned og sett filmen.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

 

Ok. Helt greit med personlige meninger

http://www.dagbladet.no/2014/11/27/kultur/film/kulturpolitikk/norsk_film/36334603/

 

"Inntektene på DVD-markedet har stupt fra 1,1 milliarder til 400 millioner på to år. Det får dramatiske følger for hele film-Norge.

 

- Folk kan nesten ikke begripe hva det inntektstapet betyr. Det er helt vanvittig, sier Asle Vatn, styreleder i Produsentforening."

 

Fortell meg hvordan piratkopiering skal dekke dette tapet?

 

Av egen erfaring så har jeg for lenge siden mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt av venner at de ikke gidder bli med på kino fordi de allerede har lastet ned og sett filmen.

Det er jo nesten litt komisk.. Forventer de seg hjelp fra politisk hold fordi de ikke klarer/vil omstille seg en ny hverdag i 2015? Selv husker ikke jeg når jeg sist kjøpte en DVD, og det har ingenting med TPB å gjøre, men at jeg finner det meste på Netflix, HBO og Viaplay.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja lol.. Piratkopiering startet ikke for 2 år siden.. Men det gjorde netflix og andre streamingtjenester. Klarer du å koble den?

 

Piratkopiering ble kraftig redusert på samme tid når netflix kom.

 

Du argumenterte akkurat deg selv i senk, hehe

 

Les hele artikkelen først du:

 

"- Vi har et stort problem, for streamning og ulovlig nedlasting er så enkelt og lett tilgjengelig. Vi kan ikke konkurrere mot gratis, det tror jeg alle forstår."

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Ok. Helt greit med personlige meninger

http://www.dagbladet.no/2014/11/27/kultur/film/kulturpolitikk/norsk_film/36334603/

 

"Inntektene på DVD-markedet har stupt fra 1,1 milliarder til 400 millioner på to år. Det får dramatiske følger for hele film-Norge.

 

- Folk kan nesten ikke begripe hva det inntektstapet betyr. Det er helt vanvittig, sier Asle Vatn, styreleder i Produsentforening."

 

Fortell meg hvordan piratkopiering skal dekke dette tapet?

 

Av egen erfaring så har jeg for lenge siden mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt av venner at de ikke gidder bli med på kino fordi de allerede har lastet ned og sett filmen.

Et annet spm er jo hvor mange gode norske filmer som har kommet de siste to årene! Man ser jo klart at når det kommer noe som er verdt å kjøpe så selger det. Det er ikke urimelig å anta at det kommer til å ligge ganske mange utgaver av børning under årets juletre, av den enkle grunnen til at det er god film som vil selge godt!

Lenke til kommentar

Det gir fremdeles ikke mening :)

Man da ikke påstå at piratkopiering først fikk enorme konsekvenser for DVD bransjen for 2 år siden når streaming kom.

Du har laget deg selv et paradoks. Ro i vei.

 

Det denne artikkelen handler om er at 1.2 millioner har lastet ned Fury og det er vel lett å skjønne at det resulterer at færre av de som har lastet den ned går å ser filmen på kino. Du kan også fortelle meg hvor mange du kjenner som har lastet ned en Blu-Ray rip som faktisk går å kjøper filmen på Blu-Ray senere.

Lenke til kommentar

 

 

Ok. Helt greit med personlige meninger

http://www.dagbladet.no/2014/11/27/kultur/film/kulturpolitikk/norsk_film/36334603/

 

"Inntektene på DVD-markedet har stupt fra 1,1 milliarder til 400 millioner på to år. Det får dramatiske følger for hele film-Norge.

 

- Folk kan nesten ikke begripe hva det inntektstapet betyr. Det er helt vanvittig, sier Asle Vatn, styreleder i Produsentforening."

 

Fortell meg hvordan piratkopiering skal dekke dette tapet?

 

Av egen erfaring så har jeg for lenge siden mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt av venner at de ikke gidder bli med på kino fordi de allerede har lastet ned og sett filmen.

Et annet spm er jo hvor mange gode norske filmer som har kommet de siste to årene! Man ser jo klart at når det kommer noe som er verdt å kjøpe så selger det. Det er ikke urimelig å anta at det kommer til å ligge ganske mange utgaver av børning under årets juletre, av den enkle grunnen til at det er god film som vil selge godt!

 

 

Riktig, men da vil vi se filmselskapene ikke tørre satse på de "smale" filmene mer, men kun de filmene de vet vil tjene penger.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Du kan ikke klandre filmselskaper for å satse på lovende titler. Alle selskaper som ikke er ideelle organisasjoner vil alltid profittmaksimere.

 

Jeg kjøper mange filmer på blu ray som jeg allerede har sett. Det samme gjelder musikk. Tror jeg støtter bransjene 10 ganger mer enn gjennomsnittet og det er ikle fordi jeg ikke priatkopierer, men fordi jeg er en entusiast.

 

Hvorfor sier du at det ikke er normalt å kjøpe en film/se den igjen når man har sett den før?

 

Argumentasjonen din rimer ikke i det hele tatt. Men som sagt, det er tillatt å ha personlige meninger om ting. Du kan bare ikke vente at alle skal dele denne.

Endret av Strato
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ikke klandre filmselskaper for å satse på lovende titler. Alle selskaper som ikke er ideelle organisasjoner vil alltid profittmaksimere.

 

Jeg kjøper mange filmer på blu ray som jeg allerede har sett. Det samme gjelder musikk. Tror jeg støtter bransjene 10 ganger mer enn gjennomsnittet og det er ikle fordi jeg ikke priatkopierer, men fordi jeg er en entusiast.

 

Hvorfor sier du at det ikke er normalt å kjøpe en film/se den igjen når man har sett den før?

 

Argumentasjonen din rimer ikke i det hele tatt. Men som sagt, det er tillatt å ha personlige meninger om ting. Du kan bare ikke vente at alle skal dele denne.

 

 

Det er vel ikke min egen mening at folk ikke har svære DVD samlinger mer og at dette tapet er umulig å dekke?

 

Skal du dra inn musikk så har jo musikkbransjen har jo dødd helt og det det kommer jo nesten ikke ut en eneste bra CD mer. Det er vel en grunn til at man kan nevne flere titalls gigantiske musikere som startet opp før år 2000 (eller enda tidligere), men kun et fåtall etter.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Haha. Skylder du dårlig musikk på piratkopiering også??? Nå drar du den langt mister. Hahaha.

 

Noen mennesker mener at dvd bransjen sliter fordi de ikke har hatt evnen til å tilpasse seg et marked i utvikling. De har liksom sittet på den gamle teknologien altfor lenge. Når man glemmer R&D vil man som regel ikke holde ut i noen som helst bransje.

Men det er bare noen som mener dette. Mange andre synes det er mer passende å skylde på pirater.

 

Men siden vi driver å konspirerer om alt piratene ar skylden for:

Hvem sin feil var 9/11? Ja, hvem ellers, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ok. Helt greit med personlige meninger

http://www.dagbladet.no/2014/11/27/kultur/film/kulturpolitikk/norsk_film/36334603/

 

"Inntektene på DVD-markedet har stupt fra 1,1 milliarder til 400 millioner på to år. Det får dramatiske følger for hele film-Norge.

 

- Folk kan nesten ikke begripe hva det inntektstapet betyr. Det er helt vanvittig, sier Asle Vatn, styreleder i Produsentforening."

 

Fortell meg hvordan piratkopiering skal dekke dette tapet?

 

Av egen erfaring så har jeg for lenge siden mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt av venner at de ikke gidder bli med på kino fordi de allerede har lastet ned og sett filmen.

Hvorfor skal dette tapet dekkes av noen, hvem kjøper DVD (LES:ekskludert bluray)i dag?

 

Streaming har hatt en ekstrem økning siden 2012

Piratkopiering har hatt nedgang siden 2012.

 

Såklart vil 500.000 familier med netflix i Norge vil gjøre noe med dvdsalget på kiwi.

 

 

Ps: for ordens skyld er jeg enig i at handlingene i artikkelen er gale, men du har en ekstrem holdning til fildeling, og skadeomfanget.

Endret av lavamakt|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...