Gå til innhold

Star Citizen får kjæledyr dersom prosjektet når 64 millioner dollar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Disse ekstra målene i innsamlingen framstår som en slags parodi. En million dollar for et ekstra skip, en million dollar for et web-kart, en million for å gi alle som har gitt penger til spillet 10 000 in-game penger.

 

Det er jo bra (for dem) at folk gir penger, men jeg har vanskeligheter med å se hvordan et spill som skulle koste 2 millioner dollar kan utvides så pass mye at alle de 63 millionene faktisk går til utvikling og markedsføring og ikke rett i lommeboken til selskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Er på tide de dropper det å legge inn mer innhold og heller begynner å ferdigstille spillet!

De har allerede sagt at alt ekstra de nå legger til er post launch. Var vel på rundt 40mill dollar det ble sagt, så dette er langsiktige planer

 

Greit, det er på tide de dropper å tenke og annonsere nytt innhold og heller gjør ferdig spillet!

Lenke til kommentar

Noen med å spleiser? 17500kr for et virtuelt romskip... tar det av litt nå, eller?

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14335-Introducing-The-Javelin-Destroyer

 

Steike. Veldig overraskende å se de ekstatiske kommentarene under. Jeg forventet at folk skulle være litt sure, men det er jo tvert imot mange som skriver at de skal ha en.

Jeg skal aldri bruke en krone på å finansiere dette spillet. Ingenting imot de som velger å gjøre det, men for meg går dette over stokk og stein.

 

Det jeg mener er at det er greit nok å få midler til å starte et spill. Men når man frister blodfansen til å selge hus og hjem begynner man å nærme seg en slags etisk grense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, det verkar litt merkeleg at ingen har noko negativt å seie, men kan det tenkast at negative kommentarar blir sletta? Uansett, eg backa spelet for noko slikt som 20 USD på Kickstarter, og det er so mykje pengar eg har tenkt å legge i det inntil vidare. Eg ser fram til den dagen spelet blir ferdigstilt, men inntil det skjer, er interessa mi avgrensa. Eg er generelt skeptisk til å bruke rèelle pengar på virtuelle gjenstandar, og måten RSI tilsynelatande loppar fansen ved å selge dei dyrt ekstrainnhald til eit spel som ikkje er ferdig enno, tenner ein del varsellamper for min del. Eg håpar dei som har investert tungt i dette spelet får noko dei synest er verdt pengane til slutt, men blir ikkje overraska om dette ender i tårer for enkelte.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper det bare om man kan gå rundt i de store skipene og hilse på personalet som jobber i dem

 

Det blir nok fullt mulig!

De største skipene som nå er på skrivebordet kan kreve opptil tre personer for å styres til det ultimate. Der er det også store rom og ganger å gå i. Noen av de har til og med små hangarer til å laste mindre skip i, som en Hornet om det oppstår situasjoner hvor du må sloss. De største skipene har plass til et mannskap på 8, og er litt over to fotballbaner langt om jeg ikke husker helt feil.

 

Når dette blir fullført blir det fantastisk.

Lenke til kommentar

Enig. Disse ekstra målene i innsamlingen framstår som en slags parodi. En million dollar for et ekstra skip, en million dollar for et web-kart, en million for å gi alle som har gitt penger til spillet 10 000 in-game penger.

 

Det er jo bra (for dem) at folk gir penger, men jeg har vanskeligheter med å se hvordan et spill som skulle koste 2 millioner dollar kan utvides så pass mye at alle de 63 millionene faktisk går til utvikling og markedsføring og ikke rett i lommeboken til selskapet.

 

I tillegg til disse målene, blir det helt garantert også brukt til å oppgradere de modulene de allerede jobber med. Som f.eks. Squadron42 som er singleplayer campainen om jeg ikke husker helt feil.

 

En av grunnene til at gjenstander i Star Citizen er så dyrt å lage er på grunn av hvor enormt detaljert RSI ønsker spillet sitt.

Lenke til kommentar

 

Enig. Disse ekstra målene i innsamlingen framstår som en slags parodi. En million dollar for et ekstra skip, en million dollar for et web-kart, en million for å gi alle som har gitt penger til spillet 10 000 in-game penger.

 

Det er jo bra (for dem) at folk gir penger, men jeg har vanskeligheter med å se hvordan et spill som skulle koste 2 millioner dollar kan utvides så pass mye at alle de 63 millionene faktisk går til utvikling og markedsføring og ikke rett i lommeboken til selskapet.

I tillegg til disse målene, blir det helt garantert også brukt til å oppgradere de modulene de allerede jobber med. Som f.eks. Squadron42 som er singleplayer campainen om jeg ikke husker helt feil.

 

En av grunnene til at gjenstander i Star Citizen er så dyrt å lage er på grunn av hvor enormt detaljert RSI ønsker spillet sitt.

 

 

Jeg nekter å bare godta at alle de 62 millionene ekstra har gått uavkortet (etter at kickstarter har tatt sin andel så klart) til utvikling av spillet.

Jeg håper ikke du tror at det faktisk koster i nærheten av en million dollar å lage et romskip i spillet. Årslønnen til en erfaren programmerer og en erfaren designer ligger på ~100 000 dollar. Det gir ti årsverk. Sett at dem skal tjene penger, så vil det være rimelig at man sikter på en dekningsgrad på 50%. Det gir fortsatt fem årsverk. Det høres mye ut for min del.

 

Verdt å merke seg er hvor vanvittig mye penger folk egentlig har gitt prosjektet. Hver giver har i snitt gitt 96$. Det er mye for et spill som er uferdig. RSI har vært dyktige i markedsføringen av spillet, det er det liten tvil om. Men jeg sår tvil om at det er fortjent. De har mye å bevise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...