Gå til innhold

Jukseavsløringene gjør dette til den mest interessante turneringen på lenge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott med DH-artikkel. CS:GO fortjener mer oppmerksomhet her på berget. Når man først tar seg bryet med å lage en slik artikkel hadde det dog vært fint med en mer presis presentasjon av pengepremiene. Gamer.nos beskrivelse bør være på et høyere nivå enn "en slant til trikken hjem" og "spyttet inn noen småpenger...".

 

Nå har jo Valve implementert spillerspesifikke (i tillegg til lagstickers som allerede er der) som er med å øke pengegevinsten for spillerene betraktelig.

 

Ellers en solid artikkel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpent spørsmål: Hvorfor er det egentlig så viktig med detaljene rundt pengepremiene i e-sportkonkurranser? Vi ser jo sjeldent at annen sportsjournalistikk omtaler hvor mye de beste klubbene i Premier League, Tippeligaen eller Champions League får, selv om det er svimlende beløp? Eller hva de beste utøverne i langrenn, tennis og Formel 1 håver inn. Bare nysgjerrig :-)

Lenke til kommentar

Åpent spørsmål: Hvorfor er det egentlig så viktig med detaljene rundt pengepremiene i e-sportkonkurranser? Vi ser jo sjeldent at annen sportsjournalistikk omtaler hvor mye de beste klubbene i Premier League, Tippeligaen eller Champions League får, selv om det er svimlende beløp? Eller hva de beste utøverne i langrenn, tennis og Formel 1 håver inn. Bare nysgjerrig :-)

 

Jeg er helt enig i at pengefokuset ikke nødvendigvis er det viktigste. Til din kommentar om manglende fokus på penger i de nevnte sportene så er jeg delvis uenig, man finner ofte artikler om hvor mye de best betalte tjener.

Men det er litt irrelevant akkurat her. Det jeg vil få frem er at CS:GO og e-sport generelt er i vekst, og at én dag vil det muligens være mulig å livnære seg som en profesjonell e-sportutøver i større grad enn i dag.

 

Jeg synes CS:GO er veldig underholdende å følge med på. Derfor vil jeg få frem at det faktisk kan være mulig å satse på en karriere innen e-sport, slik at flere satser og miljøet vokser. Derfor synes jeg det er viktig å få frem pengepremiene nå. Når e-sporten er kommet på PL eller Formel 1 nivå kan vi få artikler om hvor mye enkeltpersoner tjener, men det er som sagt ikke så viktig for meg :-)

Lenke til kommentar

Hei

 

Skjønner poenget ditt, og forventet at dette spørsmålet skulle komme :)

Jeg har med vilje utelatt å omtale premiebeløpet denne gangen. Store premiepotter i e-sport er ikke lenger noe nytt, og jeg mener det nå er på tide å rette fokuset mot andre ting.

 

Når lag og spillere nå begynner å tjene store penger bare på deltakelsen mener jeg at premiepotten blir mindre viktig og at det er bedre å fokusere på prestisjen som ligger i en slik turnering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Skjønner poenget ditt, og forventet at dette spørsmålet skulle komme :)

Jeg har med vilje utelatt å omtale premiebeløpet denne gangen. Store premiepotter i e-sport er ikke lenger noe nytt, og jeg mener det nå er på tide å rette fokuset mot andre ting.

 

Når lag og spillere nå begynner å tjene store penger bare på deltakelsen mener jeg at premiepotten blir mindre viktig og at det er bedre å fokusere på prestisjen som ligger i en slik turnering.

 

Det synes jeg er en fair vurdering, og det forklarer den stemoderlige behandlingen pengespørsmålet fikk i artikkelen. Uansett om vi liker det eller ei så er pengepremier med på å øke/senke prestisjen til en turnering, og burde dermed i det minste inkluderes i artikkelen etter min mening.

 

Ha en god turnering!

Lenke til kommentar

Hei

 

Skjønner poenget ditt, og forventet at dette spørsmålet skulle komme :)

Jeg har med vilje utelatt å omtale premiebeløpet denne gangen. Store premiepotter i e-sport er ikke lenger noe nytt, og jeg mener det nå er på tide å rette fokuset mot andre ting.

 

Når lag og spillere nå begynner å tjene store penger bare på deltakelsen mener jeg at premiepotten blir mindre viktig og at det er bedre å fokusere på prestisjen som ligger i en slik turnering.

 

Kunne det være en tanke å samle slik informasjon i en "faktaboks" slik at det er tilgjengelig for de som ønsker vite det, men ikke blir fokus for artikkelen?

 

Noe ala:

Sted: Sverige

Tid:...

Arrangør:...

Premier:...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott med DH-artikkel. CS:GO fortjener mer oppmerksomhet her på berget. Når man først tar seg bryet med å lage en slik artikkel hadde det dog vært fint med en mer presis presentasjon av pengepremiene. Gamer.nos beskrivelse bør være på et høyere nivå enn "en slant til trikken hjem" og "spyttet inn noen småpenger...".

 

Nå har jo Valve implementert spillerspesifikke (i tillegg til lagstickers som allerede er der) som er med å øke pengegevinsten for spillerene betraktelig.

 

Ellers en solid artikkel!

 

Helt enig. Veldig flott å endelig få noe eSport relatert til CS:GO på framsiden til Gamer.no. På tide!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...