Gå til innhold

Kommer Philips med OLED i 2015?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drit i android og alt mullig annet rare grensesnitt Philips. Gi oss et OLED panel i en enkel ramme med en rask bildeprosessor og en enkel inngang. Og det til en overkommelig pris. Thats it...

 

Bonus: Sleng med 4K

Resten kan komme etter hvert. Vi klarer fint å fikse slikt selv.

Så du ønsker rett og slett en monitor, det finner du f.eks. her. Disse er av et helt annet kaliber enn konsumentproduktene, og du får de i LCD eller Plasma, FullHD eller "4K".
Lenke til kommentar

 

Drit i android og alt mullig annet rare grensesnitt Philips. Gi oss et OLED panel i en enkel ramme med en rask bildeprosessor og en enkel inngang. Og det til en overkommelig pris. Thats it...

 

Bonus: Sleng med 4K

Resten kan komme etter hvert. Vi klarer fint å fikse slikt selv.

Så du ønsker rett og slett en monitor, det finner du f.eks. her. Disse er av et helt annet kaliber enn konsumentproduktene, og du får de i LCD eller Plasma, FullHD eller "4K".

Høh? Hva er det for noe å anbefale? Produsentene og deg inkludert har misforstått hva konseptet "TV" er, det skal være en GOD skjerm, intet annet. Om jeg kjøper en 80" TV til 45 000 kroner (eksempel), tror du og produsentene vitterlig at jeg ønsker høytalere og "smartTV" (som er et herk når jeg prøvde det)? Bruker jeg 45 000 på en TV, har jeg nok også råd til å kjøpe en HTPC og et skikkelig lydsystem også....... Herregud...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Drit i android og alt mullig annet rare grensesnitt Philips. Gi oss et OLED panel i en enkel ramme med en rask bildeprosessor og en enkel inngang. Og det til en overkommelig pris. Thats it...

 

Bonus: Sleng med 4K

Resten kan komme etter hvert. Vi klarer fint å fikse slikt selv.

Så du ønsker rett og slett en monitor, det finner du f.eks. her. Disse er av et helt annet kaliber enn konsumentproduktene, og du får de i LCD eller Plasma, FullHD eller "4K".

 

Høh? Hva er det for noe å anbefale? Produsentene og deg inkludert har misforstått hva konseptet "TV" er, det skal være en GOD skjerm, intet annet. Om jeg kjøper en 80" TV til 45 000 kroner (eksempel), tror du og produsentene vitterlig at jeg ønsker høytalere og "smartTV" (som er et herk når jeg prøvde det)? Bruker jeg 45 000 på en TV, har jeg nok også råd til å kjøpe en HTPC og et skikkelig lydsystem også....... Herregud...

 

Eeeeh? Vet du hva profesjonelle monitorer er for noe?
Lenke til kommentar

Drit i android og alt mullig annet rare grensesnitt Philips. Gi oss et OLED panel i en enkel ramme med en rask bildeprosessor og en enkel inngang. Og det til en overkommelig pris. Thats it...

 

Bonus: Sleng med 4K

Resten kan komme etter hvert. Vi klarer fint å fikse slikt selv.

 

Problemet er jo at slik dessverre ikke generer mye i salg. Samsung har jo dominerende posisjon i TV-markedet pga sitt OS og design. TVene de lager er jo nødvendigvis ikke bedre. Så selv om det finnes folk som vil ha en god TV og ikke trenger alle smart-greiene de hiver inn, så er det ofte lettvint OS og godt design som selger. Derfor fokuserer nok en del selskaper på dette og venter til de har ferdig alt, istedenfor å bare selge TVen.

Lenke til kommentar

Du tenker på markedet for massene Tkongen. Missforstå meg ei, det har nødvendigvis noe for seg i enkelte segmenter. Og derfor skriver jeg også "komme etter hvert". For det er ikke det segmentet Philips bør åpne med først. Da disse kommer daltende etter uansett.

 

For det er absolutt ikke her skoen trykker for entusiastene og de litt mer engasjerte og ivrige kundene.

 

Det er rett og slett en prisgunstig TV med knallgodt og raskt bilde. Som mange har ventet på (og potensielt avventet med kjøp i lange tider nå).

 

Og kombinert med det vakumet som har blitt skapt av mangel på gode/nye skjermer uten smartfunksjoner (for de som rett og slett ikke ønsker det) så ville et slikt produkt slått gjennom markedet som en bombe i begge leirer.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Som sagt, skal du ha en "dum" TV (eller snarere monitor) så må du se på det profesjonelle markedet.

 

Men det er et gjennomgående problem for LCD-teknologien at bildekvaliteten har vært stagnert i flere år nå. Og i årets modeller er faktisk Sony W955 en nedtur fra fjorårets toppmodell, og for Samsung er vel H7000 høyeste FullHD-modell, som er vel omtrent et steg tilbake fra F8000. And the list goes on… Etter flere år med stereoskopi-fadesen leter TV-produsentene desperat etter nye salgsmomenter. Nå er det 4K og kurvede TVer som gjelder, hvor sistnevnte er ren idioti. 4K har potensiale i fremtiden, men panelene til akseptable priser ofrer for mye bildekvalitet, og det er dessuten praktisk talt ingenting til å utnytte 4K-potensialet utenom stillbilder så langt. OLED er heller ikke modent nok ennå til å ta over markedet. Så totalt sett er 2014 et dårlig TV-år…

Lenke til kommentar

Drit i android og alt mullig annet rare grensesnitt Philips. Gi oss et OLED panel i en enkel ramme med en rask bildeprosessor og en enkel inngang. Og det til en overkommelig pris. Thats it...

 

Bonus: Sleng med 4K

Resten kan komme etter hvert. Vi klarer fint å fikse slikt selv.

 

 

Enig, gi oss skjermen i form av Public Display eller liknende (uten TV-mottaker)

Endret av G
Lenke til kommentar

Du tenker på markedet for massene Tkongen. Missforstå meg ei, det har nødvendigvis noe for seg i enkelte segmenter. Og derfor skriver jeg også "komme etter hvert". For det er ikke det segmentet Philips bør åpne med først. Da disse kommer daltende etter uansett.

 

 

Er enig i at man kunne trengt en billig og bra monitor, men hvis Philips gir ut en slik, så blir den ikke kjøpt uansett, da de som ønsker seg den da vil klage på prisen. Som du sier i det jeg siterte her, massene ønsker noe annet, og når de da skal lage en monitor for få, så blir prisen en god del høyere, slik at de som i utgangspunktet ville kjøpt monitoren heller kjøper TVen pga pris.

 

Man skulle tro det å fjerne ting ville gjøre at det koster mindre, men det funker ikke slik i praksis alltid.

 

Eneste grunn egentlig folk vil ønske seg en monitor i stedet for TV, er NRK lisensen (smart TV funksjonen trenger man ikke bry seg om uansett, man kan bare ignorere den). Det er ikke mange årene til lisensen blir lagt på skatteseddelen i stedet, da NRK vil ha lisens på nett-TV også etter hvert, og da må alle betale uansett. (Men det er en helt annen diskusjon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...