Gå til innhold

HTC One (M8) er blitt enda litt smartere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Et annet bruksområde er VØT. Jeg har et hovednummer som jeg har sperret mot det aller meste som ikke har med data/tale/sms. I tillegg har jeg et kontantkort som jeg kjøper piggdekkoblat med. Med den nye M8 behøver jeg ikke to telefoner lenger. Kjempe!

Lenke til kommentar

Jeg kan understreke behovet for dual sim i utlandet. I Thailand har jeg valgt å surfe på iPad og anvende iPhone kun for tale/sms, ellers går kostnadene til himmels. Jeg kjøper DTAC sim (eid av Telenor...) for 150-200 kr for 30 dager, med mer enn nok data for daglig bruk. Det ville vært veldig praktisk med alt på samme enhet.....

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt HTC One M8 Dual siden ca juni (bor og har kjøpt denne utenfor norge). Det er en bra telefon men med noen store svakheter. Batteri har hatt en varighet på ca 8 timer med vanlig til lite bruk. På dårlige dager under 6 timer. Ellers så har en sim 1 og sim2. Kun sim1 har tilgang på 4G og en har maks 2g på sim2. En må enten bytte simkort ved bytte av datakort eller akseptere dårlig hastighet. Jeg har ellers ikke vært så veldig imponert av kamera.

 

Siste mnd har jeg brukt Sony Z3 dual, og den har hatt battteritid på ca 1/2 dag og en kan ha 4G på begge simkort. Med unntak av et stykk komplett havari der jeg måtte ha total reset av tlf og formattere sd kort så har dette vært en fantastisk telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kun sim1 har tilgang på 4G og en har maks 2g på sim2. En må enten bytte simkort ved bytte av datakort eller akseptere dårlig hastighet.

Du peker på en vanlig svakhet ved dualsim. Når det ene kortet kun virker på 2G,har du veldigbegrenset funksjonalitet på telefonen. Dessverre.

Lenke til kommentar

Beklager, det var en typo tidligere. Sim 2,har kun 3g hastighet ikke 2g. Dette er i hvertfall det som et oppgitt. Med den som jeg har hatt så har det vært et problem med hastighet på sim 2.

 

Sony z3 dual har 4g på begge simkort, og jeg får den hastigheten og.

 

Som nevnt så har jeg sett at dual telefoner gjerne har dårligere batterilevetid en tilsvarende med kun ett simkort. Det var nok noe galt med den HTC jeg hadde men har aldri hatt en telefon med så dårlig kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...