Gå til innhold

Far Cry 4-piratar avslørte seg sjølve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så 2008 å prøve å outsmarte crackere.

Det fører veldig ofte til problemer også for dem som kjøper det lovlig.

I mine øyne er det teit å bruke ressurser på å lage "anti-piracy" funksjoner som dette. (det blir til slutt cracket uansett hva du tror eller gjør)

 

Setter mer cred på gutta som lager Witcher. De gidder ikke ha DRM og trives med det.

Står mer respekt av dem, føler jeg.

 

Bare lag et spill som er dritbra, så vil folk kjøpe det av respekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lol, Dette er ikke helt sant fra Ubisoft ^^, en kamerat har kjøpt spillet(jeg såg over skulderen hans når han gjorde det) og han har heller ikke kontroll over FOV ^^ Han klaget og fikk denne beskjeden, men viste til kvittering og produktnøkkel, og da ble det stilt hos Ubisoft. Han har fortsatt problemet(og han har oppdatert spillet). Og han har fortsatt ikke fått hjelp fra Ubisoft......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rart utviklerne av Game Dev Tycoon ble nevnt i artikkelen ^^ elsket måten de la ut en piratversjon for nedlastning der spillselskapet ditt gikk dukken pga en addet feature som gjorde at piratvirksomhet slo deg konkurs. Ledde meg ihjel over folk som fortvilte om at de tapte på online forumer og lurte på om det ikke gikk ann å research DRM teknologi innad i spillet...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er så 2008 å prøve å outsmarte crackere.

Det fører veldig ofte til problemer også for dem som kjøper det lovlig.

I mine øyne er det teit å bruke ressurser på å lage "anti-piracy" funksjoner som dette. (det blir til slutt cracket uansett hva du tror eller gjør)

 

Setter mer cred på gutta som lager Witcher. De gidder ikke ha DRM og trives med det.

Står mer respekt av dem, føler jeg.

 

Bare lag et spill som er dritbra, så vil folk kjøpe det av respekt.

 

 

Men ingen satser på å "outsmarte crackere" bare utsette cracken, desto lengre tid det tar desto færre gidder å vente på den (1veka - 1 måned er sett på som suksess), men det virkelig idiotiskt at anti-piracy tiltak altid skal gå mest utøver dei "ærlige" kjøperane (Laster aldrig ned pirat kopier av spill sjølv)

 

og Elsker CD Project Red <3 ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje på tidde at drittungene som stjeler spill blir politianmeldt?

Hadde ikke vært så kult når snuten sto på døra.

Uansett støtter jeg alle tiltak mot piratkopiering, det blir slutten på spillindustrien om ikke den kampen blir vunnet.

Ikke vits å argumentere mot det med mindre du er en mindre inteligent tyv selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bruke masse tid på å lage tungvinte anti-pirat systemer er bare bortkastet tid og penger. Om de heller kunne ha lagt de ressursene i selve spillopplevelsen, så ville mange spill kunne ha vært bedre en det de er i dag. Folk som cracker spill, de finner en løsning UANSETT, det er bare snakk om å bruke litt lengre tid.

 

Er faktisk enig at piratkopiering ikke bare nødvendigvis er en dårlig ting, har selv testet ut en del spill før jeg faktisk har kjøpt dem. Å bruke 600,- på et nytt spill som ikke leverer i det hele tatt, det er virkelig bortkastede penger. Man forventer jo at et spill til 600,- skal være ganske så ferdig utviklet. Opp til flere ganger så har det hendt at etter jeg har kjøpt et spill, så har jeg måtte ventet uker/måneder før spillet faktisk leverte som det skulle ha gjort på realeasen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Typisk at spillsider hiver seg på Ubisoft sin forklaring og tek den for god fisk. Forundrer meg ikkje om ei slik pirat-sperre kan ha kludra til meir enn den gjorde bra om det virkelig er tilfelle at Ubisoft har nytta noko slikt i Far Cry 4.

 

All form for DRM er bortkasta pengebruk på spill. Lag heller spill som er så bra at folk betaler av respekt overfor utvikler og utgiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk Far Cry 3 av Tek her om dagen som følge av at jeg er Ekstra abonnent. Det er jo greit nok, men med tanke på at jeg må bruke Uplay for å ta i bruk spillet, så blir nok nøkkelen enten gitt bort eller glemt. Selv om noen ga meg 500 kr for å spille Far Cry 4, så hadde jeg fortsatt takket fint nei. Jeg skjønner med andre ord godt at folk heller laster ned spill laget av Ubisoft på Pirate Bay istedenfor å gå gjennom Uplay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje på tidde at drittungene som stjeler spill blir politianmeldt?

Hadde ikke vært så kult når snuten sto på døra.

Uansett støtter jeg alle tiltak mot piratkopiering, det blir slutten på spillindustrien om ikke den kampen blir vunnet.

Ikke vits å argumentere mot det med mindre du er en mindre inteligent tyv selv...

 

Piratkopiering har vært der i 30-40 år nå, og bransjen gjør det bedre enn noen gang. Lite tyder på at det er slutten.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...