Gå til innhold

Hils på K5, fremtidens sikkerhetsvakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer om du gir den et sidespark så den faller på siden. Har den kameraer på undersiden også?

 

Noe av poenget med kameraene må vel være at de kan følge med på utviklingen på stedet. Dessuten, en spraylakk boks setter fint kameraene ut av funksjon. Så om det ikke er fastmonterte kameraer i parkeringsanlegget, eller på veien hjem der studenten er innlosjert, så får den ihvertfall ikke filmet mere, dersom noen ønsker at det blir resultatet. Da gjenstår det bare å komme seg kamuflert nok fram til den, slik at man effektivt får overrumplet den, uten at noen gjenkjenner deg.

 

Nå i disse dronetider, så ser jeg for meg at kanskje trusselen kommer oven-i-fra. Drone med spraylakk, heftig !?

 

Finnes det nanoteknologi i beskyttelsesfilm, som får spraylakk til å renne av som om det var vanndråper fra kameralinsa?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva skjer om du gir den et sidespark så den faller på siden. Har den kameraer på undersiden også?

 

Noe av poenget med kameraene må vel være at de kan følge med på utviklingen på stedet. Dessuten, en spraylakk boks setter fint kameraene ut av funksjon. Så om det ikke er fastmonterte kameraer i parkeringsanlegget, eller på veien hjem der studenten er innlosjert, så får den ihvertfall ikke filmet mere, dersom noen ønsker at det blir resultatet. Da gjenstår det bare å komme seg kamuflert nok fram til den, slik at man effektivt får overrumplet den, uten at noen gjenkjenner deg.

 

Nå i disse dronetider, så ser jeg for meg at kanskje trusselen kommer oven-i-fra. Drone med spraylakk, heftig !?

 

Finnes det nanoteknologi i beskyttelsesfilm, som får spraylakk til å renne av som om det var vanndråper fra kameralinsa?

 

Kanskje denne overflate behandlingen kan hjelpe litt?

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2612328/Death-car-wash-Nissan-develops-worlds-SELF-CLEANING-car.html

 

Kan selvfølglig bekjempe disse vaktene på ett utal ulike måter, akkurat som en virkelig vakt kan bekjempes på mange måter, men det høyner jo lista kontra ingen vakt og ingen robot. Overfall, ran og voldtekt er et stort problem på Universiteter her borte i USA iallefall, og slike roboter på vei til og fra vil iallefall ikke gjøre problemet større. Men i tråd med dine komentarer, så kan man få kjøpt eller laget billige GPS jammere og andre jammere slik at man kan mørklegge robotten uten maling også... så får man bare håpe at vakt/politi er kjapt ute på "siste rapporterte posisjon".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...