Gå til innhold

Nå nærmer det seg trolig Titan II-lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at Titan er basert på 20nm kontra 9x0 serien.

Jeg forventer at Nvidia 9x0 serien kommer med en tilsvarende revisjon en eller annen gang over jul. 28nm er godt på overtid, og der et stepp som både AMD og Nvidia trenger. TMSC har prioritert Apple og Qualcomm, så øvrige "småleverandører" er trolig lavere prioritert?

Nytt "9x0" blir det når 20nm er på gang.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at Titan er basert på 20nm kontra 9x0 serien.

Jeg forventer at Nvidia 9x0 serien kommer med en tilsvarende revisjon en eller annen gang over jul. 28nm er godt på overtid, og der et stepp som både AMD og Nvidia trenger. TMSC har prioritert Apple og Qualcomm, så øvrige "småleverandører" er trolig lavere prioritert?

Nytt "9x0" blir det når 20nm er på gang.

 

20nm blir skrotet. i stedet går man over til 16nm som skal komme i Q3 2015. verdt å merke seg at 20nm skulle komme i fjor med r9- og 700-generasjonen så ta denne datoen med en klype salt.

Lenke til kommentar

 

We want 980T/990!

 

Lei av titan-crappet :((

Hvorfor? Er du ikke fornøyd med ytelsen til gtx980? Den knuser jo all konkurranse.

Det kommer neppe noen 980ti dersom ikke AMD lager et kort som slår 980 til en billigere penge.

Hvorfor du vil ha et 2 kjernet kort (990) vet jeg ikke.

 

Jeg er fornøyd med ytelsen, men vil gjerne ha mer. i7 5960X og x99-hk venter på det rette skjermkortet ^^

 

Jeg vil gjerne kjøre 2x 990 framfor 4x 980 (evt 980Ti) av flere grunner - men det kommer selvsagt an på hvor mye vram kortet har.

 

Vi har hatt 590, 690, ingen 790 - det er på tide med et ordentlig tokjernet kort.

 

Titan er crap til gaming i forhold til pris med dobbelpresisjonen sin ;)

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Det har vel vært nevnt fra flere hold at Nvidia hopper over 20nm for store GPUer. Jeg er spent på hvor stor denne brikken blir.

 

Skal tro om Pascal på 16nm kommer i årsskiftet 2015/2016?

 

We want 980T/990!

 

Lei av titan-crappet :((

Hva er galt med Titan? Du har ikke forstått hva disse produktene er ment for. Titan er primært for profesjonelt bruk, som trenger god DP-ytelse, ekstra minne, eller bare litt ekstra ytelse. Selvsagt gir ikke Titan-kortene mest for pengene for spillere. Før Titan-kortene kom på markedet var Quadro-kortene og de vanlige GeForce-kortene de eneste alternativene, Quadro-kortene er svindyre og yter gjerne dårligere enn GeForce-kortene.
Lenke til kommentar

Titan er ikke primært ment for profesjonell bruk nei. Den har høy ytelse i 64 bits flyttallsoperasjoner, men den mangler driverne, minnet og den økte stabiliteten. Og jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder dette.

 

Kortene kan sikkert fungere kurant for enkeltmannsforetak, men hvis man jobber med tunge CAD-modeller så vil man merke halveringen av minne. Sagt med andre ord betyr det flere arbeidstimer og mer irritasjon. Driverproblemer kan forekomme, og det kan fort koste MANGE arbeidstimer. Og ytelsespoenget ditt er jo akkurat motsatt. Ja, GeForce-kort fungerer i CAD\3D\redigering, men ytelsen er nesten alltid bedre i større eller mindre grad med Quadro. Om du mener at GeForce yter bedre i spill så seeg ikke relevansen til at du nettopp argumenterte for å bruke Titan til profesjonell bruk ...

Lenke til kommentar

Titan er ikke primært ment for profesjonell bruk nei. Den har høy ytelse i 64 bits flyttallsoperasjoner, men den mangler driverne, minnet og den økte stabiliteten. Og jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder dette.

Tull og tøys. Egenskapene som Titan har over øvrige GeForce-modeller er nettopp egenskaper rettet mot det profesjonelle markedet. Det profesjonelle markedet består av langt mer enn Quadro- og Tesla-kunder, og består faktisk av en solid andel GeForce-kunder. At Titan mangler ECC-minne gjør den ikke urelevant for mange profesjonelle bruksområder, behovene er tross alt svært forskjellige og det er derfor glimrende at Nvidia tilbyr ett bredt utvalg til ulike behov.

 

Om du mener at GeForce yter bedre i spill så seeg ikke relevansen til at du nettopp argumenterte for å bruke Titan til profesjonell bruk ...

Hvor har du det fra? Jeg sa at Quadro-kortene yter dårligere (og da tenker jeg på SP-ytelse, f.eks. til rendering), og da blir det et valg mellom mye minne, god DP-ytelse og SP-lavere ytelse, eller bra SP-ytelse, lav DP-ytelse og lite minne. Titan representerer derfor et glimrende alternativ for mange med bedre ytelse både for SP og DP, og mer minne enn øvrige GeForce.
Lenke til kommentar

Det har vel vært nevnt fra flere hold at Nvidia hopper over 20nm for store GPUer. Jeg er spent på hvor stor denne brikken blir.

 

Skal tro om Pascal på 16nm kommer i årsskiftet 2015/2016?

 

We want 980T/990!

 

Lei av titan-crappet :((

Hva er galt med Titan? Du har ikke forstått hva disse produktene er ment for. Titan er primært for profesjonelt bruk, som trenger god DP-ytelse, ekstra minne, eller bare litt ekstra ytelse. Selvsagt gir ikke Titan-kortene mest for pengene for spillere. Før Titan-kortene kom på markedet var Quadro-kortene og de vanlige GeForce-kortene de eneste alternativene, Quadro-kortene er svindyre og yter gjerne dårligere enn GeForce-kortene.

 

Dette vet jeg, men fortsatt steinkåt på 980Ti med en del GB vram, evt 990 med tilsvarende mengde ^^

Lenke til kommentar

 

Det har vel vært nevnt fra flere hold at Nvidia hopper over 20nm for store GPUer. Jeg er spent på hvor stor denne brikken blir.

 

Skal tro om Pascal på 16nm kommer i årsskiftet 2015/2016?

 

We want 980T/990!

 

Lei av titan-crappet :((

Hva er galt med Titan? Du har ikke forstått hva disse produktene er ment for. Titan er primært for profesjonelt bruk, som trenger god DP-ytelse, ekstra minne, eller bare litt ekstra ytelse. Selvsagt gir ikke Titan-kortene mest for pengene for spillere. Før Titan-kortene kom på markedet var Quadro-kortene og de vanlige GeForce-kortene de eneste alternativene, Quadro-kortene er svindyre og yter gjerne dårligere enn GeForce-kortene.

Dette vet jeg, men fortsatt steinkåt på 980Ti med en del GB vram, evt 990 med tilsvarende mengde ^^

Noe sier meg at enkelte mangler forståelse for hva dette skal brukes til, samt hva det krever av øvrig maskinvare. Og ikke minst arkitekturen i seg selv. 980 er ikke låst ned på noe måte slik 780 var. Ergo er ikke 980 ti noe logisk vei å gå?
Det er opptil flere flaskehalser med dagens grensesnitt for overføring fra skjermkort til skjerm. Utnyttelse av PCIe grensesnitt med mer.
Nye iMac 27 klarer å overføre 60FPS i 5K, men da med modifisert grensesnitt mot skjerm og ved bruk av eksisterende skjermkort fra AMD med begrenset kjøling. Så mye tyder på at potensialet i dagens skjermkort ligger høyere enn vi er i stand til å utnytte.
Dette vil etter min oppfatning sette noen begrensninger for hvor langt de kan videreutvikle et skjermkort pr i dag uten at det også kommer andre nyvinninger i samme omgang.
Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...