Gå til innhold

Blizzard avduker StarCraft II: Legacy of the Void


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Archonmodus virker veldig interessant! Men istedenfor å gjøre Legacy of the Void til en standalone expansion, altså et spill med en prislapp og innhold som en utvidelse, men som samtidig ikke vil kreve at du har verken StarCraft 2 eller HotS fra før av så kunne de jo ha gjort sånn at du fikk med StarCraft 2 + Hots ved kjøp av Legacy of the Void.

Lenke til kommentar

denne ekspansjonen er den jeg har sett mest frem til, jeg digger protoss rasen. det jeg er mest skeptisk til, er at dem har gjort tempest til en ground pounder. egentlig har det ikke så mye å si, ettersom jeg sjelden kommer forbi mid-game, fordi jeg suger rattata :p er også skeptisk til flere enheter, min mening er at det er for mange allerede

 

Mer variasjon er bare bra, slik at vi ikke alle matchene er identiske, og at alt handler om å få et par prosent bedre performance på cookiecutter-builden.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, erfaringen viser at det var en dårlig ide å dele opp spillene etter rase. Innen dette kommer ut er det hva da, 5 år siden WoL? Det er alt for lenge for noen sammenheng i en historie, og ikke overraskende tok det lenger tid enn skissert også.

 

AtW

 

Historien er jo den same om det er eitt eller fem år mellom når dei blir gitt ut.

Lenke til kommentar

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, erfaringen viser at det var en dårlig ide å dele opp spillene etter rase. Innen dette kommer ut er det hva da, 5 år siden WoL? Det er alt for lenge for noen sammenheng i en historie, og ikke overraskende tok det lenger tid enn skissert også.

 

AtW

 

Historien er jo den same om det er eitt eller fem år mellom når dei blir gitt ut.

 

 

Den opplevde historien er ikke den samme med svært lange avbrudd i mellom, fordi man ikke har forrige del av historien friskt i minne lenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Blant annet kan vi se fram til en splitter ny spillmodus, nemlig «archon mode». Her vil to spillere kunne dele kontroll over én og samme hær, slik at én kan fokusere på å samle ressurser og bygge bygninger mens den andre kontrollerer styrkene i kamp."

Også kjent som "shared control" fra StarCraft classic multiplayer...?

Vel, jeg fikk aldri helt sansen for SC II på samme måten som SC. For meg var et hovedsaklig singleplayer - og ikke minst lore-delen - som var (og fortsatt er) det store, og selv som alle Blizzard lores er mesterverk, så fant jeg til tider (ganske ofte) frustrasjon over måten SC II er lagt opp på:
-"Always online"-krav - okay, alle gjør det nå, men det betyr ikke at man må like det.
-Kampanjen hadde for mange oppdrag med tidsbegrensning.
-Achievements...pointless and a waste of time, no further comment.

Så langt har jeg kost meg mer med SC II bøkene og ingame cinematics enn selve spillet, så jeg håper LoTV (eller hva nå enn akronymet er for Legacy of The Void) blir mer - no offense - brukervennlig, og med mer mulighet for faktisk å få tid til å utforske kartene uten en klokke som ubønnhørlig tikker nedover og dermed kun skaper stress, og følelsen av at juksekoder er nødvendig for å faktisk å kunne nyte spillet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

 

denne ekspansjonen er den jeg har sett mest frem til, jeg digger protoss rasen. det jeg er mest skeptisk til, er at dem har gjort tempest til en ground pounder. egentlig har det ikke så mye å si, ettersom jeg sjelden kommer forbi mid-game, fordi jeg suger rattata :p er også skeptisk til flere enheter, min mening er at det er for mange allerede

 

Mer variasjon er bare bra, slik at vi ikke alle matchene er identiske, og at alt handler om å få et par prosent bedre performance på cookiecutter-builden.

jeg er enig at det er fint med litt variasjon, men de nye enhetene som er introdusert, vil være OP, spesielt cyclon'en til terran. Så en en archon mode match med denne, der de kun brukte en enhet til å stresse driten ut av protoss motstanderen, siden de ikke har en tech som kan ta igjen cyclonen mm de har en air-unit, phoenix eller oracle. denne enheten kommer tidlig ut i forhold til oppgraderinger til toss, f,eks blink eller charge. her er det forhåpentligvis noen tweaks som må til før beta. og jeg håper virkelig at dem kutter ut evolven til roach helt!

Lenke til kommentar

"Blant annet kan vi se fram til en splitter ny spillmodus, nemlig «archon mode». Her vil to spillere kunne dele kontroll over én og samme hær, slik at én kan fokusere på å samle ressurser og bygge bygninger mens den andre kontrollerer styrkene i kamp."

 

Også kjent som "shared control" fra StarCraft classic multiplayer...?

 

Vel, jeg fikk aldri helt sansen for SC II på samme måten som SC. For meg var et hovedsaklig singleplayer - og ikke minst lore-delen - som var (og fortsatt er) det store, og selv som alle Blizzard lores er mesterverk, så fant jeg til tider (ganske ofte) frustrasjon over måten SC II er lagt opp på:

-"Always online"-krav - okay, alle gjør det nå, men det betyr ikke at man må like det.

-Kampanjen hadde for mange oppdrag med tidsbegrensning.

-Achievements...pointless and a waste of time, no further comment.

 

Så langt har jeg kost meg mer med SC II bøkene og ingame cinematics enn selve spillet, så jeg håper LoTV (eller hva nå enn akronymet er for Legacy of The Void) blir mer - no offense - brukervennlig, og med mer mulighet for faktisk å få tid til å utforske kartene uten en klokke som ubønnhørlig tikker nedover og dermed kun skaper stress, og følelsen av at juksekoder er nødvendig for å faktisk å kunne nyte spillet.

Det er ikke nødvendig med jukse koder for å nyte starcraft, kun litt taktiske ferdigheter og litt trening i micro management - "you need to construct additional pylon's"

Lenke til kommentar

"Blant annet kan vi se fram til en splitter ny spillmodus, nemlig «archon mode». Her vil to spillere kunne dele kontroll over én og samme hær, slik at én kan fokusere på å samle ressurser og bygge bygninger mens den andre kontrollerer styrkene i kamp."

 

Også kjent som "shared control" fra StarCraft classic multiplayer...?

 

Vel, jeg fikk aldri helt sansen for SC II på samme måten som SC. For meg var et hovedsaklig singleplayer - og ikke minst lore-delen - som var (og fortsatt er) det store, og selv som alle Blizzard lores er mesterverk, så fant jeg til tider (ganske ofte) frustrasjon over måten SC II er lagt opp på:

-"Always online"-krav - okay, alle gjør det nå, men det betyr ikke at man må like det.

-Kampanjen hadde for mange oppdrag med tidsbegrensning.

-Achievements...pointless and a waste of time, no further comment.

 

Så langt har jeg kost meg mer med SC II bøkene og ingame cinematics enn selve spillet, så jeg håper LoTV (eller hva nå enn akronymet er for Legacy of The Void) blir mer - no offense - brukervennlig, og med mer mulighet for faktisk å få tid til å utforske kartene uten en klokke som ubønnhørlig tikker nedover og dermed kun skaper stress, og følelsen av at juksekoder er nødvendig for å faktisk å kunne nyte spillet.

 

Hmm er enig i poenget med tidsbegrensning, noe av det som ga god atmosfære i SC og WC for den del var å kunne ta den tiden en selv ville på nesten alle missions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...