Gå til innhold

Dette er appene alle øl-elskere bør ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan også bruke web direkte på telefoner:

www.ratebeer.com

www.untappd.com/login

 

Quickbeer app for Nokia (Meego and Symbian) fra Symbian bruker ratebeer database, har strekkodeskanner og mener og huske man også kan lagre ticks lokal på telefonenen hvis man vil det.

 

Det er mange Android apper som som benytter ølinfo fra ratebeer.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet syntes jeg untappd var en ganske morsom app, helt til jeg innså alt hipster-styret det hele handler om. Nå synes jeg hele greia er bare tragisk, jeg drikker øl for øl'en sin skyld, ikke for å skryte til kompiser.

 

Det som kan være interessant derimot, er å bruke den som personlig øl-logg.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet syntes jeg untappd var en ganske morsom app, helt til jeg innså alt hipster-styret det hele handler om. Nå synes jeg hele greia er bare tragisk, jeg drikker øl for øl'en sin skyld, ikke for å skryte til kompiser.

 

Det som kan være interessant derimot, er å bruke den som personlig øl-logg.

 

Så du var altså for hip til å bruke Untappd, og er derfor definisjonen på "hipster-styret" du selv klager på.

 

Men du følger ikke med i tiden, for nå er det personlig øl-logg som har blitt kjempe hipt, og om du skal være enda hippere, så er det gammeldags regnetavle som gjelder. Regnetavle er bare sååååå kult, fordi ingen andre synes det, ikke sant.

Lenke til kommentar

 

I utgangspunktet syntes jeg untappd var en ganske morsom app, helt til jeg innså alt hipster-styret det hele handler om. Nå synes jeg hele greia er bare tragisk, jeg drikker øl for øl'en sin skyld, ikke for å skryte til kompiser.

 

Det som kan være interessant derimot, er å bruke den som personlig øl-logg.

Så du var altså for hip til å bruke Untappd, og er derfor definisjonen på "hipster-styret" du selv klager på.

 

Men du følger ikke med i tiden, for nå er det personlig øl-logg som har blitt kjempe hipt, og om du skal være enda hippere, så er det gammeldags regnetavle som gjelder. Regnetavle er bare sååååå kult, fordi ingen andre synes det, ikke sant.

 

 

Jeg burde ikke ha brukt ordet "hipster", da jeg burde skjønt at noen ville henge seg opp i det. Jeg mener at ideen er god, og appen fører med seg gode diskusjoner og først og fremst masse artig konkurranse.

 

Men jeg mener at det å skulle dele med omverdenen at man tar seg en øl, det er i grunnen ganske tragisk. For mange blir det å skaffe seg en eksklusiv øl kun for å kunne vise det til omverdenen, og ikke for øl'en sin del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, men nå er jo Untappd en app for ølelskere, og sådan synes jeg ikke det er noe mer tragisk å dele den lidenskapen med andre, enn noe annen lidenskap som deles på sosiale media. Selv bruker jeg Untappd for å huske hvilke øl jeg har likt og ikke likt, og for å få anbefalinger av andre ølelskere.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

 

Hvorfor ikke bruke Tollvesenets offisielle app? http://www.toll.no/no/verktoy/kvoteappen/

Gratis er den og, en kan og betale direkte i appen

Alt er så enkelt for tidsreisande. Vi som sitter igjen og gleder oss til jula 2014 har ikkje høyrt om Tollvesenets sin app.

Når de faktisk drar fram en gammel artikkel til forsiden kan vi i det minste forvente at de oppdaterer utdaterte opplysninger.

 

Når de ikke gjør det er det på sin plass at vi som har reist i tiden faktisk påpeker at tiden ikke har stått stille og at det nå finnes bedre og billigere alternativer.

 

F.eks kan kan man laste ned Vinmonopolets egen app.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...