Gå til innhold

Verdens beste sjakkspiller heter ikke Magnus Carlsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

sjakk er i vinden på VGnett og da hopper tek.no seg på samme bølgen, alt handler om å prostituere seg mest mulig for klikk. Forøvrig en ok artikkel.

 

Godt innhold er ikke det som høster mest klikk lenger, det moderne nettlensende mennesket er en lettpåvirkelig, korttenkt følelsestyrt dum person, en dramatisk overskrift er alt som trengs. Vi fra den gamle skolen hater det, innholdprodusentene elsker det fordi det gjør jobben deres totalt uavhengig av ferdighet og verden daler videre ned i hubba-bubba tilstand.

Yay

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Himmel folkens. Dette var da en interessant artikkel, at VG, Dagbladet og Tek.no blir gira når det er VM i sjakk, er vel rett og slett bare helt naturlig. At det finnes datamaskiner i verden som KAN slå Carlsen & co, er ingen overraskelse. Å drive å bitche om det er vel heller lite vits. Da har man bare et markeringsbehov...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

Nei, men en mann kan defineres som en gravemaskin ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

Nå må du slutte å være så "anal". Det er poenget med setningen hans som er viktig, ikke de eksakte detaljene. Han kunne gjerne ha skrevet "verden sterkeste", men prøver heller å understreke argumentet sitt.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

Nå må du slutte å være så "anal". Det er poenget med setningen hans som er viktig, ikke de eksakte detaljene. Han kunne gjerne ha skrevet "verden sterkeste", men prøver heller å understreke argumentet sitt.

 

Han kunne sikkert ha skrevet 'verdens sterkeste', men han gjorde det ikke. Han skrev verdens sterkeste mann, noe som er en vesentlig forskjell.

Jeg tror ikke det var et forsøk på understreking i det hele tatt. Jeg tror h*n skrev raskt uten å tenke seg særlig om argumentet gikk gjennom eller hvordan han ordla seg.

 

Når man kommenterer nedlatende som h*n gjorde (komplett idiotisk, ALLE med et snev av interesse vet jo dette, antok at dere ikke solgte dere så billig) ser jeg ingen problem med å være litt 'anal'.

Lenke til kommentar

@Selvbyggeren: Godt poeng! Det er ikke utenkelig at en kvantemaskin er bedre egnet til å løse sjakk i fremtiden. Skal bli spennede å følge :)

 

Fra https://en.wikipedia.org/wiki/Solving_chess

"Jonathan Schaeffer, the scientist who led the effort, said a breakthrough such as quantum computing would be needed before solving chess could even be attempted, but he does not rule out the possibility, saying that the one thing he learned from his 16-year effort of solving checkers is to never underestimate the advances in technology"

Lenke til kommentar

 

 

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

Dersom en datamaskin kan defineres som en sjakkspiller kommer VM til å bli en kjedelig affære fremmover...

Lenke til kommentar

Det er alltid like underholdende å kikke på klagene i kommentarfeltet. Finnes alltid relevante argumenter for og i mot, men i det store og hele satte jeg pris på sjakkhistorien. Man må ikke ha de mest actionfylte eller revolusjonerende nyhetene for skrive en artikkel - man kan faktisk undervise litt også. :) Og i disse sjakktider, kan det faktisk være av interesse for mange. Vet mange kommenterer på profesjonaliteten av artikkelen, men ikke la det forhindre interessen av fakta. Her passer det kanskje å skyte inn Knut Nærums artige artikkel om kunnskap: http://ipad.dagbladet.no/2014/10/30/kultur/meninger/ideer/helgekommentaren/lordagskommentaren/35998645/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

Dersom en datamaskin kan defineres som en sjakkspiller kommer VM til å bli en kjedelig affære fremmover...

 

Hvorfor? De kan da fortsatt ha et reglement som bare lar mennesker delta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Teknologien gjør som teknologien bør, den sprenger grenser og driver verden videre. Etter hvert som megahertz ble til gigahertz, kom det i 1988 endelig et gjennombrudd. IBMs sjakkmotor «Deep Thought» slo for første gang en stormester i sjakk i en tøff turnering og offeret var ingen ringere enn det danske sjakkgeniet Bent Larsen. Ikke nok med det, den fikk også delt førsteplass foran blant andre tidligere verdensmester Mikhail Tal, en begavet russisk spiller som har satt sine spor i sjakkens historiebøker.

 

250px-Hiroshima.jpg

 

 

Kilde

http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Explosion

 

 

Gigahurtz :green:

 

Samt den "ostede" "reality-filmen":

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=wargames+movie&stick=H4sIAAAAAAAAAGOovnz8BQMDwzwOViUO_Vx9AwtzIwMjvrTMnNxihcSk_NIShcTMU4ycIClDw4p001OMYGXmyVVGUKZFcokZlGlonmcJEwWaA9NXWWhkDmPnFZkXQtmmaeYZxRcYWW4xKnAJ6ifn5-SkJpdk5ufpg20X4uZgEGIHqcvNrlp86euLf0JFe5yEK9dt1-Rw3_t98lkAepmt_rsAAAA

 

WarGamesBluRay.jpg

Lenke til kommentar

 

 

 

 

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

Nja, en gravemaskin kan faktisk ikke defineres som en mann. En datamaskin KAN defineres som en sjakkspiller.

Nå må du slutte å være så "anal". Det er poenget med setningen hans som er viktig, ikke de eksakte detaljene. Han kunne gjerne ha skrevet "verden sterkeste", men prøver heller å understreke argumentet sitt.

Han kunne sikkert ha skrevet 'verdens sterkeste', men han gjorde det ikke. Han skrev verdens sterkeste mann, noe som er en vesentlig forskjell.

Jeg tror ikke det var et forsøk på understreking i det hele tatt. Jeg tror h*n skrev raskt uten å tenke seg særlig om argumentet gikk gjennom eller hvordan han ordla seg.

 

Når man kommenterer nedlatende som h*n gjorde (komplett idiotisk, ALLE med et snev av interesse vet jo dette, antok at dere ikke solgte dere så billig) ser jeg ingen problem med å være litt 'anal'.

Her viser du at du er fullstendig anal, og har null forståelse for noe av det jeg skrev. Lykke til videre med livet ditt!

Lenke til kommentar

For en komplett idiotisk overskrift. ALLE med et snev av interesse for sjakk vet jo dette, og jeg klikket på artikkelen fordi jeg antok at dere ikke "solgte dere så billig", og at det faktisk var noe i overskriften.

 

Visste dere forresten at verdens sterkeste mann er en gravemaskin?

 

Er ikke dette et bra eksempel på click bait? Normen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...