Gå til innhold

ANMELDELSE: Dette er det beste spilltilbehøret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da anbefaler jeg heller Beyerdynamic DT770 Pro. Bygge- og lydkvaliteten er milevis over de plastklokkene fra Logitech. Det er utrolig hvordan folk har blitt overbevist om at hodetelefonene må ha "5.1" eller en teit mikrofon hengende på for å fungere til gaming, på bekostning av skikkelig lyd.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har begge G35 og DT770, bruker DT770 for musikk og div og har den som backup med modmic. Men bruker G35 generelt til gaming. Kan si at G35 (hatt i over 2 år) funker helt fint, har god lydkvalitet (ikke like bra som dt770, men heilt ok). Det er løsningene i G35 som eg syns gjør det mye enklere å bruke enn DT770+mic.

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg heller Beyerdynamic DT770 Pro. Bygge- og lydkvaliteten er milevis over de plastklokkene fra Logitech. Det er utrolig hvordan folk har blitt overbevist om at hodetelefonene må ha "5.1" eller en teit mikrofon hengende på for å fungere til gaming, på bekostning av skikkelig lyd.

Å ha 5.1 har reddet meg fra å bli knifed mere enn en ganger i BF3 og 4. Du får ikke fullverdig 5.1 lyd som du gjør fra et hjemmekino anlegg fordi høytalerene sitter så tett, men kan man stille inn bak og front høytalerene individuelt som man kan med mitt Tritton Ax Pro, så kan man skru opp lyden på bak kanalene 2-3 hakk å høre mye bedre hva som skjer bak deg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stk G35 og en G930. Alle sammen knakk. Kjøpte derfor DT770 Pro, og angrer ikke et sekund. Mye bedre lyd, MYE bedre byggekvalitet. Dog, bør man kjøpe et lydkort for å få best mulig lyd, så den blir kanskje ikke like rimelig som G35, men uansett verdt pengene.

Jeg personlig hører mye bedre hvor fiendene er i f.eks. CS eller Battlefield med DT770+Xonar Essence enn med G35/G930. Så disse "5.1" headsetta er bare oppskrytt spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå fikk jo Logitech G35 anbefalingen i den rimelige priskategorien da, så sammenligning med Beyerdynamic DT 770 som er endel dyrere blir jo litt skjevt? Uten at jeg selv anbefaler G35 på noen måte. DT 770 er jo avhengig av separat mikrofon i tillegg og du skal helst ha et oppegående lydkort for å drive DT 770 på en god måte, og helst et lydkort som støtter CMSS:3D eller lignende for god virtualisering og lydposisjonering i spill.

 

 

De øvrige anbefalingene ser veldig bra ut, men kan ikke fatte og begripe hvorfor Corsair M65 RGB anbefales fremfor Logitech G502 som er bedre på mer eller mindre alle områder? Har jo det som per dags dato er markedets beste og mest stabile sensor ifølge "ekspertene" over på Overclock.net som er rene referansen på dette punktet når det kommer til mus / tastatur. Og i den rimeligere kategorien så har du jo flere alternativer som Razer DeathAdder som har en bunnsolid sensor til en veldig overkommelig pris, Zowie EC1 / EC2, Logitech G402 osv.. Alle vil jeg egentlig regne som bedre enn Corsair M65.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stk G35 og en G930. Alle sammen knakk. Kjøpte derfor DT770 Pro, og angrer ikke et sekund. Mye bedre lyd, MYE bedre byggekvalitet. Dog, bør man kjøpe et lydkort for å få best mulig lyd, så den blir kanskje ikke like rimelig som G35, men uansett verdt pengene.

Jeg personlig hører mye bedre hvor fiendene er i f.eks. CS eller Battlefield med DT770+Xonar Essence enn med G35/G930. Så disse "5.1" headsetta er bare oppskrytt spør du meg.

 

"5.1" headsett er jo bare kreativ markedsføring, de er jo ikke noe mer "5.1" headsett enn hva gode, "tradisjonelle" hodetelefoner fra Beyerdynamic, Sennheiser osv er. Eneste som lar produsenter skrive "5.1" på esken og i produktinformasjonen er jo fordi det faktisk følger med et USB-lydkort som faktisk kan foreta en form for surround virtualisering, man kan jo ikke si det samme på vanlige hodetelefoner da produsent ikke kan vite hvilket utstyr og lydkort kunden vil bruke produktet på og hvorvidt det vil gi mulighet for 5.1 virtualisering eller ikke.

 

Har du et godt lydkort med CMSS:3D, SBX Studio Pro, THX TrueStudio eller Dolby Headphone som vel er de vanlige alternativene på dagens marked så vil du jo kunne få like mye 5,1" om ikke bedre enn disse "gamingheadsettene" selv om du kjører et par hvite Apple øreplugger.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stk G35 og en G930. Alle sammen knakk. Kjøpte derfor DT770 Pro, og angrer ikke et sekund. Mye bedre lyd, MYE bedre byggekvalitet. Dog, bør man kjøpe et lydkort for å få best mulig lyd, så den blir kanskje ikke like rimelig som G35, men uansett verdt pengene.

Jeg personlig hører mye bedre hvor fiendene er i f.eks. CS eller Battlefield med DT770+Xonar Essence enn med G35/G930. Så disse "5.1" headsetta er bare oppskrytt spør du meg.

 

Anbefaler å droppe lydkortet og heller kjøpe ekstern hodetelefon forsterker/dac. Da kan det brukes på andre maskiner samt utrolig deilig å ha med seg godlyden hvis man skal på reise. Kan anbefale f.eks. FiiO E10K, duger i massevis.

Lenke til kommentar

Har ikke funnet en god erstatter enda for Cyborg RAT 3'en min. Sideknappene på den er ødelagt, men det er den beste datamusen jeg har brukt i hele mitt liv :p

 

Anbefaler razer deathadder 2013 :) veldig behagelig å bruke, og ikke minst utrolig nøyaktig :) En simpel mus, som gjør det den skal.

 

Kjøpte corsair m65 performance fordi hardware.no anbefalte den, men jeg synes den var noe herk, ble også veldig sliten i hånda av å bruke den! brukte den i et år ca, den har også innebygd acceleration i sensoren som gjør den rimelig unøyaktig, som gjorde csgo umulig å spille.. Så hvis du tenker på å kjøpe den, ville jeg nok ikke gjort det :)

Lenke til kommentar

 

Har ikke funnet en god erstatter enda for Cyborg RAT 3'en min. Sideknappene på den er ødelagt, men det er den beste datamusen jeg har brukt i hele mitt liv :p

Anbefaler razer deathadder 2013 :) veldig behagelig å bruke, og ikke minst utrolig nøyaktig :) En simpel mus, som gjør det den skal.

 

Kjøpte corsair m65 performance fordi hardware.no anbefalte den, men jeg synes den var noe herk, ble også veldig sliten i hånda av å bruke den! brukte den i et år ca, den har også innebygd acceleration i sensoren som gjør den rimelig unøyaktig, som gjorde csgo umulig å spille.. Så hvis du tenker på å kjøpe den, ville jeg nok ikke gjort det :)

 

Har prøvd deathadder, er så sinnsykt forskjellig fra rat'en min - og føles ut som en vanlig crappymus :/

 

Ser at rat 7 er på tilbud på komplett (!!!!).

 

Blir vel å handle et par av de.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale G35 heller. Og det er ikke noe "bra trøkk" i dem som artikkelen sier.

Faktisk så er det en av de desidert slappeste headsettene eg har prøvd når det gjelder de dypere frekvensene. G35 headsettet kneler om man skrur volumet litt opp på f.eks BF4 og det skjer litt eksplosjoner her og der. Grunnen til det er at dette er et "ekte" surround headsett med flere høytalere som igjen betyr at hovedhøytalerene er knøta små og har deretter sine begrensinger. Mye bedre å kjøpe et skikkelig stereoheadset. Merker uansett ikke noe forskjell på surround headsett og stereo. Ørene og hjernen din tar seg av surroundbiten når du spiller :)

Enn annen ting er at eg gikk igjennom to sett. Begge settene sprakk ovenfor øremuffene så de ble levert tilbake. Etter mitt andre sett så krevde eg pengene tilbake for makan til møkkaheadsett skal man leite lenge etter...

Og det kommer fra en Logitech geek som har omtrent alt fra Logitech!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...