Gå til innhold

TEST: Disse telefonene holder hele dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umulig å lage kategorier for alt mulig som påvirker batterikapasiteten. Da er det mer fornuftig å plotte batteritid mot skjermstørrelse i et diagram, batteritid mot batterikapasitet i et annet og batteritid mot en ytelsetest i et tredje, batterikapasitet mot videospilletid i et fjerde og batterikapasitet mot taletid i et femte.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dere har bare testet hvor mye strøm videodekoderen og skjermen trekker i forhold til batteristørrelsen.
Dere har ikke sjekket hvor lenge batteriet holder ved bruk av sosiale medier (snapchat, instagram, facebook), epost, surfing og fotografering. Om dere ser på grafene til gsm phone arena, kan dere se at det er stor variasjon mellom batteritid ved surfing, mens videoavspilling så handler det bare om å ha et stort batteri i fohold til skjermen.

http://blog.gsmarena.com/sony-xperia-e3-battery-life/

Endret av Kirchhoff
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dere har bare testet hvor mye strøm videodekoderen og skjermen trekker i forhold til batteristørrelsen.

Dere har ikke sjekket hvor lenge batteriet holder ved bruk av sosiale medier (snapchat, instagram, facebook), epost, surfing og fotografering. Om dere ser på grafene til gsm phone arena, kan dere se at det er stor variasjon mellom batteritid ved surfing, mens videoavspilling så handler det bare om å ha et stort batteri i fohold til skjermen.

 

http://blog.gsmarena.com/sony-xperia-e3-battery-life/

 

Til gjengjeld er de jo svært klare på nettopp dette. Det går ikke an å unngå å få det med seg, med mindre det absolutt eneste de gjør, er å åpne artikkelen, se på grafen, og ferdig med det. Da synes jeg heller ikke synd på vedrørende i det hele tatt, spesielt siden den ene overskriften også er "Mange feilkilder"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var veldig forskjellig fra GSM arena sine, spesielt på video, og når dette er vektet så mye blir det hele bare merkelig: http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Er det merkelig å vekte video mer enn samtaler, FORDI resultatene er annerledes enn GSMarena? Selv bruker jeg også GSMarena til å sjekke batteritider, og slikt, men det betyr ikke at denne er helt på tur. De har jo vært tydelige på hvordan de har testet dette, samme lysstyrke, samme volum, uten SIM-kort osv. Dersom de er annerledes, betyr det vel bare at det er forskjell på hvordan de tester. Annerledes lys på skjermen, tipper jeg er relativt relevant. Videooppløsning, og slikt, tipper jeg også er rimelig relevant.

Det betyr i praksis at mobilene takler video forskjellig.

Jeg går nok fremdeles til GSMarena for å sjekke batteritid, men jeg synes uansett dette var et godt initiativ :-)

Lenke til kommentar

Dumeste test jeg noen gang har sett og i tillegg går man ut på tv2 også. Makan til slurv ifra og lite interesang test skal man leite lenge etter, først som sist så har jeg to telefoner en android og en iphone. og hva er vitsen med en test hvor man viser video og ser hvor lenge telefonen holder. Virkelig? nei dette har jo ingenting med det virkelige livet å gjøre. og det indikerte "journalisten" Iphonen kom så dårlig ut man lo av hvor dårlig den var. og kalle ios8 for en tungt system(tyngre en android) er vel rett å slett å vise at man kan veldig lite om tema. At en iphone har mindre batteri er jo sant, men holder den lengre. Jeg har en android med større batteri, men i løpet av en bruksdag holder den markant kortere en iphonen, og hvorfor jo fordi når man ikke bruker en iphone skjer det veldig lite og jodda man kan også få en android til å ikke gjøre så mye i bakgrund men det er et sant lite helvete å få til. Dette er en kjøpt og betalt test og en journalist som også må være kjøpt og betalt for dette var en begredelig tv stoff som hadde så mange usanheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...