Gå til innhold

«Terrornettverk» holdt flyet på bakken i tre timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken prosedyre da?
Tja, for å nevne en av mange;
ICAO ANNEX 6 PART 1 AMENDMENT 27 SECURITY NPA, og jeg siterer:

 

 

 

An operator shall ensure that there is on board a checklist of the procedures to be followed in searching for a bomb in case of suspected sabotage and for inspecting aeroplanes for concealed weapons, explosives or other dangerous devices when a well-founded suspicion exists that the aeroplane may be the object of an act of unlawful interference.

 

Dette vil nødvendigvis medføre forsinkelse, men det var helt rett å gjennomføre ekstra sikkerhetskontroll når det helt tydelig var noen ombord på flyet som ikke var ved sine fulle fem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er et krav til at de skal ha en sjekkliste de skal gå gjennom ved "well-founded" mistanke, ja. Det var en tilfeldig valgt prosedyre fra google, men jeg kan love deg at ethvert flyselskap har en lang rekke prosedyrer som de må ha for å være i samsvar med myndighetspålagte krav. Om du ikke synes den der hadde nok treffsikker ordlyd, kan jeg anbefale deg å teste å si "jeg har ikke en bombe, altså" neste gang du skal gjennom sikkerhetskontrollen. Hverken rutinene eller de som følger dem kommer til å benytte "humor" som et vurderingskriterie i forhold til din og min sikkerhet på flyplassen og flyet.

 

Hvis noen velger å sette det som SSID når de skal på flyet, har de et budskap de ønsker å kommunisere. Det er ikke opp til flyvertinna å vurdere om budskapet er morsomt eller ikke, og det er helt åpenbart at det fantes et forstyrret menneske ombord på eller nær flyet.

 

Da skal rutinene følges.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men det er jo du som henviser til at prosedyrer er fulgt.

 

Jeg kommer ikke på en eneset grunn til at denne ssiden skulle dukket opp annet en forkjellige smakløse humorforsøk eller forglemmelser. Når den i tilleg forsvinner når alle slår av mobilen så kan du med rimelig stor sikkerhet si at det ikke er noe som er gjemt på flyet som aksper den og......

 

Jeg mener at en ssid ikke er en vellbegrunnet mistanke. og 3 timer med sikkerhetsteater grunnet det ....

Lenke til kommentar

Jeg mener at en ssid ikke er en vellbegrunnet mistanke. og 3 timer med sikkerhetsteater grunnet det ....

 

Selvfølgelig er det en velbegrunnet mistanke, er du tullerusk :p

 

Al Quaida har gjennomført mange syke ting og med denne SSID'en så er det grunn til å tro at det finnes medlemmer ombord (selv om de hadde vært idioter hvis de hadde brukt en slik SSID). Og uttalelsen dem's om at de ble forsinket pga "en overflod av forsiktighet" forsterker poenget med at det var riktig å gjøre dette.

 

Hadde du hatt lyst til å krasje eller dø i en flyulykke fordi de ikke tok forhåndsregler og passet på, tror ikke det. Bedre å være føre var synes jeg.

 

Men samma det, jeg synes denne saken var artig. En liten latter på en ellers regnete og blåsete tirsdag :) :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En SSID eller nettverk har ikke noe med terror å gjøre, eller bombe.

 

Forstyrret menneske? Nei, det der kunne nok mange morroklumper fint funnet på å gjøre, gitt rette motivasjonen og tilfeldigheter.

 

Bare fordi et tema er tabu, så har dette sjeldent vært et stort problem for folk med litt svart humor, for komikere eller noen du så vanskelig kan finne her til lands.

 

Forskjellig humor er lov. Selv om det er fort gjort å bli etterpåklok her. Det var nok ikke forventet å bli slikt et stort rabalder over det.

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stemmer. Og som nevnt i artikkelen så ble det poengtert at det ikke ble begått noe lovbrudd.

 

På lik måte som at vi kan si ordet Al-Quida her inne uten at det betyr at det er fare for at jeg er terrorist.

 

Men for all del, folk er livredde bare man nevner ordet terror i dag, takket være media. Så dette er ingen bombe... Og noe dårlig gjort å skremme folk.

 

På lik måte som at det er skummelt og unødvendig å vise seg med turban på flyet. Da folk synes slik også er skummelt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Stemmer. Og som nevnt i artikkelen så ble det poengtert at det ikke ble begått noe lovbrudd.

 

På lik måte som at vi kan si ordet Al-Quida her inne uten at det betyr at det er fare for at jeg er terrorist.

 

Men for all del, folk er livredde bare man nevner ordet terror i dag, takket være media. Så dette er ingen bombe... Og noe dårlig gjort å skremme folk.

 

På lik måte som at det er skummelt og unødvendig å vise seg med turban på flyet. Da folk synes slik også er skummelt.

 

Hah, jeg så den.

s_539941_5182850c03ac4.jpg

 

Men du sa Al-Quaida så jeg må nok ringe PST.. Jæ*la terrorist :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...