Gå til innhold

FEATURE: Vi gjør ting vi ikke kan (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heller ingen deler til overs når alt var satt sammen på det man trodde var riktig vis? "Detta ble bra!" også er det en liten haug med små skruer og noen plastduppeditter som ligger igjen på bordet.

Skåler av en eller annen type er forresten genialt når man knoter med slikt. Skruene har en tendens til å finne veien ned til gulvet om de plasserers på et mer eller mindre rett bord.

 

https://www.ifixit.com/ er fint for å finne guider til hvordan ting skrues fra hverandre og ikke minst hvordan det skrus sammen igjen. Du finner som regel guider til selv de særeste gamle duppedittene du har innerst i skapet. Også er det mange sider hvor man finner produsentes servicemanual, men da må man som regel lete litt.

Endret av BlueShroom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Huff, nå ble jeg minnet på at jeg har kjøpt inn en ny fleksikabel til mitt gamle EF-S 17-85mm. Der må hele objektivet demonteres for å kunne lodde av den gamle kabelen og lodde på ny. Det er mye annet som frister mer å bruke tiden på, og objektivet er kun reserve-objektiv til reserve reserve-kameraet mitt...

 

Forøvrig har jeg reparert flere objektiver på kompaktkamera, alt fra å bruke makt på å knekke det tilbake (F30), demontere og synkronisere tannhjul/mekanisme, og å erstatte knekte akslinger på tannhjul med en bit av en knappenål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bytta skjerm på Nexus 4 til kona. Fikk major creds. Hu mista den i bakken igjen 2 uker etterpå.

 

Hahah, typisk.

 

Personlig kan jeg ikke forstå hvor mange som presterer å knuse skjermene sine. Jeg har ikke gjort det i de 6 årene jeg har hatt smart telefon...

Endret av Bakken91
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktigst er å ha ett lite kart over hvor skruene skal, er ofte det blir litt mange av de igjen når man har montert noe sammen igjen... Små mobiler, kamera og andre duppeditter har vel til tider nesten 3 sifret antall skruer, så det er ikke lett å ha styr på alt om de er av forskjellig lengde eller utforming..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...