Gå til innhold

Nå får Raspberry Pi en egen berøringsskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål litt på siden. RaspberryPi er et lite kretskort med ARM-prosessor, ram og tilkoblinger, men uten skjerm, batteri og trådløst nett. Hadde det vært en idé å lage en RaspberryPi telefon? Da får man skjerm, batteri og trådløst nett i en svært kompakt pakke til en rimelig pris*. Det eneste man trenger ekstra er tilkoblingsmuligheter.

 

*Selv billigtelefoner til langt under 1000-lappen har bedre spesifikasjoner enn RaspberryPi selv om de har både skjer, batteri og Wifi og 3G/GSM.

 

Kanskje det finnes noe lignende allerede?

Lenke til kommentar

Et spørsmål litt på siden. RaspberryPi er et lite kretskort med ARM-prosessor, ram og tilkoblinger, men uten skjerm, batteri og trådløst nett. Hadde det vært en idé å lage en RaspberryPi telefon? Da får man skjerm, batteri og trådløst nett i en svært kompakt pakke til en rimelig pris*. Det eneste man trenger ekstra er tilkoblingsmuligheter.

 

*Selv billigtelefoner til langt under 1000-lappen har bedre spesifikasjoner enn RaspberryPi selv om de har både skjer, batteri og Wifi og 3G/GSM.

 

Kanskje det finnes noe lignende allerede?

 

http://www.raspberrypi.org/piphone-home-made-raspberry-pi-smartphone/
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Simen1; Det er GIPO pinnene som er sjelen til Pi. Det er der man kobler til tingogtang og programmerer dem til å gjøre tingogtang :)

 

Å lage en ferdig telefon fra fabrikk er mot sin hensikt fra Pi Foundation sin side, hvis ikke de kan ha ting man kan koble til og programmere. Men forøvrig en spennende idè.

 

Hvis noen andre har lyst til å gjøre dette så har de lov tror jeg, er bare til å starte et kickstarter-prosjekt og begynne der Simen :)

Lenke til kommentar

@Simen1; Det er GIPO pinnene som er sjelen til Pi.

Hadde det vært en idé å lage en RaspberryPi telefon? Da får man skjerm, batteri og trådløst nett i en svært kompakt pakke til en rimelig pris*. Det eneste man trenger ekstra er tilkoblingsmuligheter.

Mulig jeg formulerte meg dårlig, men jeg mente selvsagt at telefonen må ha de vanlige GIPO pinnene. Det eneste ekstra sammenlignet med vanlige billige smarttelefoner.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

@Simen1; Det er GIPO pinnene som er sjelen til Pi.

Hadde det vært en idé å lage en RaspberryPi telefon? Da får man skjerm, batteri og trådløst nett i en svært kompakt pakke til en rimelig pris*. Det eneste man trenger ekstra er tilkoblingsmuligheter.

Mulig jeg formulerte meg dårlig, men jeg mente selvsagt at telefonen må ha de vanlige GIPO pinnene. Det eneste ekstra sammenlignet med vanlige billige smarttelefoner.

 

Aha, sant sant. Tror jeg leste litt dårlig/ misforstod også :) Sånn sett hadde det vært fint med en telefon Pi ja. Kanskje bare en ekstra kontakt man kan koble til et GIPO brett eller noe. Egentlig rart at ingen har laget noe slik alerede med tanke på suksessen til Pi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...