Gå til innhold

Dømt til fengsel for å skrive ut pistol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

 

jeg burde ha lov til å ta alt fra butikker jeg vil sånn at jeg slapp og betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

jeg burde ha lov til å ta alt fra butikker jeg vil sånn at jeg slapp og betale.

 

ja grådige politikere som liksom skal kreve at folk betaler for seg, makan. jens stoltenberg har skylden, alt de rødgrønne har gjort har ført til dette diktaturiske og fæle landet som krever at vi følger lover

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

 

jeg burde ha lov til å ta alt fra butikker jeg vil sånn at jeg slapp og betale.

Hva er forskjellen mellom å stjele vs. å bygge noe?

 

Hvor mange tyver får 3,5 år fengsel?

 

Nei det er hakkere, 3d designers og bilkjoerere som ska straffes hardt!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

 

jeg burde ha lov til å ta alt fra butikker jeg vil sånn at jeg slapp og betale.

Hva er forskjellen mellom å stjele vs. å bygge noe?

 

Hvor mange tyver får 3,5 år fengsel?

 

Nei det er hakkere, 3d designers og bilkjoerere som ska straffes hardt!?

Ett våpen kan drepe noen, fyllekjøring kan drepe noen , stjeling kan ikke drepe noen så lenge det ikke er noe anet med i bildet.

 

Men hacking burde få samme straff som stjeling, ikke mere.

Lenke til kommentar

Det er jo mest for dill og for å vise at det lar seg gjøre å 3d-printe en pistol.

Er man litt fingernem og har tilgang til bormaskin og enkle verktøy kan man relativt lett lage seg en enkel og ikke minst dødelig "zip gun", eller pistolpenn.

 

Det er nok adskillig flere som har tilgang til nødvendig verktøy enn en 3d-printer vil jeg tro.

 

Myndighetene er nok ute etter å avskrekke andre fra å prøve det samme, men det er ikke sikkert det fungerer helt etter planen. Nå blir det sikkert enda mer "gjevt" å printe ut pistoler siden det er ulovelig, farlig og tøft :)

Lenke til kommentar

 

 

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

jeg burde ha lov til å ta alt fra butikker jeg vil sånn at jeg slapp og betale.

ja grådige politikere som liksom skal kreve at folk betaler for seg, makan. jens stoltenberg har skylden, alt de rødgrønne har gjort har ført til dette diktaturiske og fæle landet som krever at vi følger lover

Er det ingen som fikk med seg at det skjedde i Japan? Der har det vært forbudt å eie våpen i flere tiår med mindre du er politi. Blir arrestert for å eie vanlige våpen også der borte.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overskriften er mildt sagt flåsete, og noe misvisende.

Foreslår følgende:

"Dømt til fengsel for ulovlig våpenproduksjon".

Eventuelt:

"Mann brøt lov - ble dømt for lovbrudd".

Det er revnende likegyldig hvordan våpenet i dette tilfellet ble tilvirket, da enhver produksjon av våpen uten lisens for dette (og forsåvidt å eie noe skytevåpen som sivilperson) er ulovlig i Japan. Da skulle det bare mangle at vedkommende blir dømt. Saken hadde ikke stilt seg annerledes om det var vinkelsliper, TIG-sveis og båndsag som var verktøyet brukt for å produsere våpenet.

Norske politikere som evt. mener at 3D-printing av våpen "må slås hardt ned på" kan forøvrig ta seg en bolle. Å produsere våpen for både salg, og for eget bruk krever tillatelse fra henholdsvis "vedkommende departement", eller lokal politimester i Norge. Dette er allerede regulert i våpenloven, og alle brudd på denne SKAL slås hardt ned på, uavhengig av tilvirkelsesmåten.

Dette har ingenting på en teknologi-side å gjøre, og Hardware bør holde seg for gode til å bygge opp under "Person gjorde noe ulovlig. Plastikk var involvert, noe som automatisk gjør det verre fordi REASONS"-hypen.

Endret av Pkekyo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ett våpen kan drepe noen, fyllekjøring kan drepe noen , stjeling kan ikke drepe noen så lenge det ikke er noe anet med i bildet.

 

Bestikket jeg brukte for å spise kveldsen min kan drepe noen.

Drapsvåpenet jeg brukte for å smøre smør på skiven igår kan drepe noe.

Panna jeg stekte egg på kan drepe noen.

Nøkkelen jeg låste døra med kan drepe noen.

Toalettet jeg er i besittelse av kan drukne noen.

Ledningen til nattlampa mi kan drepe noen.

Spesielt fyllespising med farlig bestikk kan ihvertfall drepe noen.

Lysbryteren kan potensielt drepe noen, da det har kapasitet til å skru av lyset, noe som kan føre til mangel på sikt, som igjen kan føre til at noen detter ned trappa OG DØR.

Fyllepizzasteking kan føre til dødulykker som følge av brann. Ovner er livsfarlige!

Strikkepinner er selvmordsvåpen, kan stikkes i stikkontaken.

 

Usaklig? Jepp. That's my point. "Hvis om atte men" kaller vi dette. Her snakker vi ikke om fyllekjøring, vi snakker ikke truing med våpen, ikke tyveri. Det er en kar som har brukt 3D-printeren sin til å lage noe som KAN POTENSIELT brukes som våpen. Spikerpistol kan like godt brukes som våpen. Motorsag er enda farligere vil jeg si. Hammer. The list goes on.

 

Dette her handler bare om at statsmakter er redde for at folk med 3D-printere skal lage våpen og drepe folk. Per nå så er det ikke annet enn hysteri.

Lenke til kommentar

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

 

Om det er en offerløs "forbrytelse" slik som å fyre seg en joint på lørdagskvelden så burde verken onkel Politiker eller onkel Politi legge seg oppi hva voksne mennesker gjør med egen kropp. Jeg vil ikke forby dataspill, selv om noen få helt klart overdriver bruken og spiller bort livet sitt. Samme med cannabis og psykedelia. Problematisk bruk er en jobb for helsevesenet, ikke rettsvesenet. De fleste dataspillere klarer fint å bruke spill uten at det kommer i konflikt med jobb, venner, trening og skole.

 

Jeg betaler gladelig skatt for de få som mister/ikke har styring. Og jeg er rimelig sikker på at mindre av skattepengene mine vil gå med til å behandle slike folk, fremfor å løpe etter de med bøter og fengsel. Slikt er dyrt og de folkene krever fortsatt behandling når rettsvesenet er ferdig med de.

Lenke til kommentar

 

 


Dette her handler bare om at statsmakter er redde for at folk med 3D-printere skal lage våpen og drepe folk. Per nå så er det ikke annet enn hysteri.


Nei, det handler om at en person vel vitende om at både besittelse og (åpenbart) produksjon er ulovlig, at saken er oppblåst er jeg enig i. Endret av Latrakx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når ska det bli slått hardt ned på politiker som trur dem kan bestemme hva folk har lov å ikke lov til å gjoere?

 

jeg burde ha lov til å ta alt fra butikker jeg vil sånn at jeg slapp og betale.

Hvor mange tyver får 3,5 år fengsel?

Her glemmer du å se på konteksten. Det er Japan vi snakker om her. Der er de strenge på alle typer kriminalitet. Det ble vel nylig innført en lov som sier at dersom du ser på ulisensiert materiale på internett, så har du begått et straffbart lovbrudd. Så det som skal til for å bryte loven i Japan, er å klikke på en Youtube-lenke noen sender deg.

 

Strafferammen for tyveri er der opp til 10 års fengsel.

 

Her er et eksempel på at du kan få tre års fengsel for å stjele en pakke nudler: http://www.legaljapanese.com/3-years-for-stealing-a-pot-noodle

 

Sammenlignet med å stjele nudler, er japanerne svært strenge når det gjelder våpenlovgivning. Skytevåpen er strengt regulert og det slås hardt ned på dette. Japan har også en suspekt høy andel oppklaringsrate, der nesten alle anmeldelser leder til dom.

 

Et samfunn uten lover og regler er et samfunn av aper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...