Gå til innhold

Du kan bli dømt for det barna dine gjør på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Norge så blir foreldre erstatningspliktige hvis barna gjør hærverk på skolen. Synes det er bra hvis foreldrene får konsekvenser i denne saken, hvis det blir bevist at de visste om forholdet da selvfølgelig.

 

Straffeutmålingen må dog ikke være så streng at familiens liv blir ødelagt, men så streng at andre foreldre skjønner at de må passe på. Jeg har blitt fortalt om flere episoder der barna til venner av meg har blitt mobbet, sagt fra til skole og foreldre uten at noe har blitt gjort.

 

Dette må det bli slutt på, foreldre er faktisk ansvarlige for barna og deres handlinger til de er myndige!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes det hadde vært knall dersom foreldre til mobbere blir straffet, samt at barna blir overført til barnevernet, slik at dem faktisk kan få oppfølging, og den hjelpen de trenger for å bli bedre enn noen "mobbere".

 

Det som skal sies er at det som oftest er mobberen som har store problemer, og det kan selvfølgelig være fordi en ikke har blitt oppdratt på en skikkelig måte.

 

Det er en problematikk som jeg håper Norge kan bli bedre på, da det ikke var mye hjelp og få når jeg hadde problemer på skolen med mobbing.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...