Gå til innhold

Tidenes verste operativsystemer (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Syntes Vista fungerte helt ok, dersom du hadde en grei PC

Det var en del startproblemer, men jeg mener det meste ble rettet på etterhvert. Faren min kjører fortsatt Windows Vista på en maskin helt problemfritt.

Hadde mye problemer i starten, men skal være enig i at dagens Windows Vista ikke er representativt for hvordan det var ved release. Hadde man en decent PC og ikke altfor mye rar hardware, funka Vista ypperlig selv ganske kort etter release. Men, Windows 7 var behøvd for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Vil nok også si at i starten var Vista det du kan kalle et "desktop-OS"

Bærbare pc'er var som regel ikke kraftige nok til å sluke unna alle ressursene som Vista krevde av maskinvaren.. (kanskje de aller kraftigste Core2 maskinene ville klart det) men problemene var ofte relatert til minnemengde.. Vista hadde en anbefalt mengde på 2GB (1GB minimum)

 

Hadde selv en bærbar pc med Vista som standard.. Den hadde sine dager da den slo seg vrang (men det var på en annen side aldri OS-relatert)

Uansett.. det ble en langt annen PC når Windows 7 gjorde sitt inntog

  • Liker 2
Lenke til kommentar

XP hadde i sin tid like mye problemer som Vista, det er bare at folk har korttidshukommelse. Det mest avslørende er når folk elsker Windows 7 men hater Windows Vista, på tross av at en oppgradert Vista er praktisk talt nesten det samme. Har først media bestemt seg for å hate eller elske et produkt så er mye gjort, uavhengig av graden av sannhet.

 

Forøvrig kunne artikkelen også sett på følgende:

- CP/M og MP/M - operativsystemet som MSDOS var en kompatibel klone av, MP/M hadde samme tvilsomme flerbrukersystem som ITS. CP/M er viktig fordi Windows har fremdeles sine spor fra det, inkl. de plagsomme stasjonsbokstavene og filetternavn som .EXE og .TXT.

- Mac OS (1984) - det gikk flere år før dette var brukbart til noe særlig.

- BeOS

og mange flere…

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Vista fortjener bedre enn å havne på denne listen. Har en Laptop med Vista, kjøpt i 2009 men bygget noe tidligere, fungerer fortsatt utmerket. Oppgraderte akkurat denne jeg sitter med her nå fra Windows 8.0 til Windows 8.1 og oppgraderingen gjorde det enklere å navigere synes jeg. Men win 8.0 fungerte den også, kjørte den med et lite ekstraprogram som ga meg startmeny... det ble værende med over til win 8.1 også. Bare kjipt med alle programmer som fungerer utmerket men når man må bytte operativsystemet til noe nyere som fra vista til win 8 så funker ikke gratisversjoner av programmer fra vista på win 8 og man må kjøpe ALLE programmene for å få maskinen slik man vil ha den.

Lenke til kommentar

gud fader å jeg hater windows vista!! som telemontør så har jeg måtte vært ute på bredbåndspatruljen for telenor i mange år, og installere norton internet security på en vista maskin i begynnelsen...DET var tolmodighetsprøve det....noe som tok 5-10min på en aldrene windows xp pc kunne ta opp mot en halv time på en splitter ny "minimumskrav" vista pc som elkjøp og telenor hadde kampanjer på.....satan for noen år

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tull å ha med Vista. Min forrige PC fra 2008 med Intel Q6600 og Vista kjører den dag i dag helt feilfritt. Aldri hatt noe som helst problem med den.

Bra du har gått gjennom alle code paths i Vista på all hardware og kan uttale deg om dette.

 

 

Vista kom ut i 2006 og fungerer i dag helt perfekt. Ikke mange andre OS fra 2006 man kan si det om. Å si at det ikke fins 10 OS som er "dårligere" enn Vista er jo bare pinlig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...