Gå til innhold

Netflix bommet på målet sitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Netflix hadde tilbudt samme innhold i resten av verden som i USA, hadde det nok hjulpet litt på antall abonnenter. Det var også unødvendig å øke prisen. De hadde en "god ting gående", så kommer griskheten og ødelegger. Spørsmålet er om det er griskheten til Netflix eller filmbransjen generelt, noe sier meg at det er sistnevnte som i kjent stil fortsetter å grave sin egen grav.

Lenke til kommentar

jeg håper bare at en dag at netflix ikke "innholds-diskriminerer" kundene sine i resten av verden når alle så og si betaler like mye

 

Enig. Regional oppdeling og kontroll av jordkloden hører fortiden til. Det har ingen plass i det moderne internett-samfunn. Kundene finner seg nok ikke i det i det lange løp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Det er ikke Netflix selv som bestemmer hva som skal være tilgjengelig hvor, men rettighetsinnehaverne. Sånn sett er kritikken mot Netflix ang. innhold pekt i feil retning.

Lenke til kommentar

Det er ikke Netflix selv som bestemmer hva som skal være tilgjengelig hvor, men rettighetsinnehaverne. Sånn sett er kritikken mot Netflix ang. innhold pekt i feil retning.

 

I den grad Netflix representerer sine innholdstilbydere, så er kritikken pekt i helt riktig retning. Dette handler ikke om skyld, det handler om forretningsmodellen fungerer. Hvis ikke Netflix klarer å tilby det kundene vil ha, så har det ikke livets rett... desverre.

Lenke til kommentar

Hvis Netflix hadde tilbudt samme innhold i resten av verden som i USA, hadde det nok hjulpet litt på antall abonnenter. Det var også unødvendig å øke prisen. De hadde en "god ting gående", så kommer griskheten og ødelegger. Spørsmålet er om det er griskheten til Netflix eller filmbransjen generelt, noe sier meg at det er sistnevnte som i kjent stil fortsetter å grave sin egen grav.

 

Griskhet?

Med 1,22 mrd i omsetning og resultat på 59 mill har de en resultatgrad på under 5%.

Er netflix kunde selv, og denne prisoppgangen gjelder kun for nye kunder foreløpig. Dette er en prisoppgang de nok vil bruke til å lage nytt innhold.

Når jeg en dag betaler 99 kroner i mnd (mot 79 nå) kan jeg leve med at 5 kroner av dette er netto resultat for selskapet. Et resultat som enda ikke er betalt ut til noen, men som f.eks kan gå inn som kapitalreserve for fremtiden.

 

Ja jeg er ikke noen fan av disse regionsperrene. Men dette er i endring. Og er andre tidligere ute med oppheving av disse, eller netflix produserer bare sjit...vel da sier jeg bare opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis Netflix hadde tilbudt samme innhold i resten av verden som i USA, hadde det nok hjulpet litt på antall abonnenter. Det var også unødvendig å øke prisen. De hadde en "god ting gående", så kommer griskheten og ødelegger. Spørsmålet er om det er griskheten til Netflix eller filmbransjen generelt, noe sier meg at det er sistnevnte som i kjent stil fortsetter å grave sin egen grav.

Griskhet?

Med 1,22 mrd i omsetning og resultat på 59 mill har de en resultatgrad på under 5%.

 

 

Tja, da er det vel filmbransjen generelt som er griske da...?

Men grisk eller ikke, hvis man øker månedsavgiften bør man ikke bli overrasket over at antallet nye abonnenter går ned...

Lenke til kommentar

Eller bare at det koster å servere millioner av folk, samt produsere og lage mengder filmer og serier. Ingen tvil om at de tjener fett, men tror ikke det er netflix som gir dem de helt store pengene.

Tipper filmbransjen tjener ganske lite via netflix, kontra de ekstremt dyre filmene i butikken, og ganske store inntekter fra kino. Men at det kan være en mer stødig inntekt på toppen av det hele kan muligens stemme. Ja, for ikke å snakke om alle disse effektene til populære filmer, de sikkert selger flust av, og har enorm avanse på.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Eller bare at det koster å servere millioner av folk...

 

Dette er i så tilfelle fordi de er for udugelige til å benytte seg av avansert p2p-teknologi. F.eks Pirate Bay får til å serve masse folk tilnærmet gratis.

 

 

 

Ingen tvil om at de tjener fett,

-----

kontra de ekstremt dyre filmene i butikken, og ganske store inntekter fra kino. Men at det kan være en mer stødig inntekt på toppen av det hele kan muligens stemme. Ja, for ikke å snakke om alle disse effektene til populære filmer, de sikkert selger flust av, og har enorm avanse på.

Det kommer vel an på hvem du snakker om. Mange i Hollywood har sikkert mer enn nok til bacon til speilegget (fåsds), men bransjen har nok mye å gå på når det gjelder å markedsføre seg smart, ihvertfall mot yngre generasjoner. Tror ikke økning av Netflix-abonnementsprisen er riktig vei å gå.
Forhåpentligvis kommer de værste dinosaurene til å slite såpass fremover at de blir tvunget til å tenke nytt, f.eks slutte å se på kundene sine som kriminelle avskum og/eller melkekuer. Kopiadvarsler, reklame på kino, og regionalisering er jo tydelige tegn på slike holdninger. Håper den delen av bransjen lider en rask og smertefull død.
Lenke til kommentar

Nå kommer det nok garantert til å være nasjonale forskjeller, men tviler på at det er prisen som får folk flest her i Norge og unge personer til å tenke seg om.

Ja til det, så er det rett og slett for lav.

 

Det er nok rett og slett at de vil ha flere filmer og serier så kjapt som mulig, og ikke vente til DVD og BD kommer ut. Og så attpåtil vente enda litt til.

 

Men her vegrer hollywood seg, for de ønsker jo bare mer, ikke potensielt mindre salg av noe annet...

 

Det er klart at det går litt ned når prisen går opp. Noe annet av markedskreftene ville ikke vært å forvente. (Med mindre priden var satt aaaalt for lavt)

 

Men økte inntekter kan kanskje få bedre tjenewte på sikt, og med en gang fordelene av kaka kommer, så henter dette seg fort inn igjen. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå kommer det nok garantert til å være nasjonale forskjeller, men tviler på at det er prisen som får folk flest her i Norge og unge personer til å tenke seg om.

Ja til det, så er det rett og slett for lav.

 

 

Akkurat det er det veldig vanskelig å si noe om, det blir bare spekulasjon. Men det er vel heller ikke Norge som er det største markedet for Netflix.

 

Men økte inntekter kan kanskje få bedre tjenewte på sikt, og med en gang fordelene av kaka kommer, så henter dette seg fort inn igjen. :)

 

Det blir ingen økte inntekter hvis de får færre abonnenter :p

 

Det er nok rett og slett at de vil ha flere filmer og serier så kjapt som mulig, og ikke vente til DVD og BD kommer ut. Og så attpåtil vente enda litt til.

 

 

Dette er nok det største problemet, ihvertfall for folk i Norge. Vi forventer å ikke bli satt i kategori B i forhold til amerikanerne og avspist med 2 år gamle sesonger av serier som du finner nyeste episode av idag på Popcorn Time, gjerne i bedre kvalitet.

 

Dette er en enkel formel som selv filmbransjen bør forstå.

 

Økt pris + Dårligere tjeneste = Tap av kunder

Lenke til kommentar

Det blir ingen økte inntekter hvis de får færre abonnenter :p

Nå må vi huske på at de ikke får færre abonnementer, men en litt mindre stigning. :)

Når de da øker prisen med 15-20 % fra ALLE sine nåværende og nye abonnementer, så vil nok pengene strømme inn. I hvert fall i starten. Det vil også øke dekningsgraden, og selv om de hypotetisk hadde tapt 20 % av abonnementene, så ville det fortsatt vært en god deal. (da 20 % færre abb. også betyr mindre serverbelastning og muligens også mindre lisensutgifter)

 

Men selvsagt. Om de på lang sikt taper MANGE abb. Langt over dette, så må de nødvendigvis senke prisen, eller forbedre produktet sitt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Det blir ingen økte inntekter hvis de får færre abonnenter :p

Nå må vi huske på at de ikke får færre abonnementer, men en litt mindre stigning. :)

Når de da øker prisen med 15-20 % fra ALLE sine nåværende og nye abonnementer, så vil nok pengene strømme inn. I hvert fall i starten.

 

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde at prisøkningen ikke gjaldt for eksisterende kunder før om 2 år...

 

Men selvsagt. Om de på lang sikt taper MANGE abb. Langt over dette, så må de nødvendigvis senke prisen, eller forbedre produktet sitt.

 

 

 

 

Hvis de venter til de taper mange abbonnenter vil det være altfor sent :p

 

Ser mørkt ut, både på kort og lang sikt. Men har litt sansen for Netflix, håper de får det til, selv om jeg ikke har helt tro på at innholdsmafiaen i bakgrunnen forstår realiteten...

Lenke til kommentar

Sant nok. Men om 2 år da, SÅ vil de kunne tjene en del penger, og dermed potensielt også gi oss et enda bedre tilbud. Selv om det selvsagt hjelper at netflix er STORE. :)

 

 

 

Ser mørkt ut, både på kort og lang sikt. Men har litt sansen for Netflix, håper de får det til, selv om jeg ikke har helt tro på at innholdsmafiaen i bakgrunnen forstår realiteten...

Mørkt og mørkt. Det går jo bare bedre og bedre. Doblet fortjeneste gjorde de også. ^^

 

De har jo prøvd å bekjempe problematikken med innhold som blir levert sent, ved å lage sine egene serier, uten slike forskrudde begrensninger. Får satse på at de fortsetter og får tvunget de til å forstå realitetene.

Lenke til kommentar

Sant nok. Men om 2 år da, SÅ vil de kunne tjene en del penger, og dermed potensielt også gi oss et enda bedre tilbud.

Med mindre de får en bølge av brukere som sier opp idet de mister den gamle prisen... Det vil tiden vise :p

 

 

De har jo prøvd å bekjempe problematikken med innhold som blir levert sent, ved å lage sine egene serier, uten slike forskrudde begrensninger. Får satse på at de fortsetter og får tvunget de til å forstå realitetene.

 

Absolutt. Netflix har laget noen veldig gode serier, og det er nok en del av nøkkelen til suksess, hvis de klarer å bli uavhengige av bakstreberske bakmenn, eller ihvertfall såpass store og sterke at de kan stå imot presset.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

jeg håper bare at en dag at netflix ikke "innholds-diskriminerer" kundene sine i resten av verden når alle så og si betaler like mye

 

Enig. Regional oppdeling og kontroll av jordkloden hører fortiden til. Det har ingen plass i det moderne internett-samfunn. Kundene finner seg nok ikke i det i det lange løp.

 

sanne ord min gode mann! om de bare hadde vært litt greiere / enklere, så hadde de tjent mye mer på det, men inntil det skjer, så ser jeg ikke noen annen løsning på det en at "forbrukeren" benytter seg av andre metoder / tjenester for å få lik tilgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...