Gå til innhold

Har du ein psykopat i magen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk kanskje litt over grensa. Er veldig gøy å f.eks. spille som sith i Force Unleashed og Old Republic og kverke alle som står i veien for deg men der har du i hvertfall mål og mening (drepe rebellene, sørge for at Imperiet får makt, kverke fiendene dine) med drapene du begår. Vold bare uten mål og mening på uskyldige er over grensa splr du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, å steike! Ikke ofte et spill tar meg litt på senga..men det her ser jo helt skrullete ut. Og jeg digger det!

 

Dem som synes det her blir for voldsomt må har voldsomme problemer med ekstremt mange filmer. Men det er jo mye mer aktuelt og mer oppmerksomhet å få ved å sette fokus på spill.

 

Nei det her synes jeg ikke er å gå for langt. Spill er fiksjon og mer er det egentlig ikke å si om den saken.

 

Jeg er enig i at spill er rein fiksjon og bare ment for underholdning. Jeg synes spillet selv ser tøft ut, men det er likevel over grensen i mine øyne. Rundt omkring i verden sitter det mennesker med psykiske lidelser, det er mange fler enn man skulle tro som blir påvirket av slike spill. Dette er et type spill som viser at det er mulig å starte massemord. Spesielt i land som USA, hvor nesten hvem som helst kan bære våpen.

 

Jeg sier ikke at et massemord kommer til å skje på grunn av dette spillet. Det jeg prøver å få frem er at dette kan trigge noen til å starte noe.

 

Ja, det er vold i andre spill også, men sjelden så mye og voldsomt som det er her.

 

Bortsett fra det synes jeg spillet ser kult ut, og vil gjerne prøve det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ser helt fantastisk ut! Har ventet lenge på en slags oppfølger til Postal 1.

Folk som føler seg støtt kan bare la være å spille det =)

 

Jeg tror ikke det er det at folk føler seg støtet av dette som skaper alle de negative kommentarene om at dette er over grensen. Jeg tror det er heller den bekymringen for ungdommer/voksne med psykiske lidelser og at et spill som dette kan trigge det som får dem til å gjøre noe lignende.

 

Sier ikke at det kommer til å skje, men muligheten er der.

 

Det er veldig mange voldelige spill, men i de fleste spill er det i det minste en mening/mål. Dette er også mer brutalt enn i de fleste andre spill.

 

Selv synes jeg at spillet ser tøft ut, selv om det er over grensen.

Lenke til kommentar

 

Hehe, å steike! Ikke ofte et spill tar meg litt på senga..men det her ser jo helt skrullete ut. Og jeg digger det!

 

Dem som synes det her blir for voldsomt må har voldsomme problemer med ekstremt mange filmer. Men det er jo mye mer aktuelt og mer oppmerksomhet å få ved å sette fokus på spill.

 

Nei det her synes jeg ikke er å gå for langt. Spill er fiksjon og mer er det egentlig ikke å si om den saken.

Jeg er enig i at spill er rein fiksjon og bare ment for underholdning. Jeg synes spillet selv ser tøft ut, men det er likevel over grensen i mine øyne. Rundt omkring i verden sitter det mennesker med psykiske lidelser, det er mange fler enn man skulle tro som blir påvirket av slike spill. Dette er et type spill som viser at det er mulig å starte massemord. Spesielt i land som USA, hvor nesten hvem som helst kan bære våpen.

 

Jeg sier ikke at et massemord kommer til å skje på grunn av dette spillet. Det jeg prøver å få frem er at dette kan trigge noen til å starte noe.

 

Ja, det er vold i andre spill også, men sjelden så mye og voldsomt som det er her.

 

Bortsett fra det synes jeg spillet ser kult ut, og vil gjerne prøve det ut.

 

 

Ja det kan trigge noen som er psykisk ustabile. Men det er uansett ikke spillet som evnt dreper. Blir som å legge skylden på et våpen og ikke gjernings personen.

 

Men skjønner hva du mener. Men en kan ikke skjerme verden pga det er skrullinger der ute. En kan bare håpe at en blir flinkere til å oppdage psykisk syke mennesker i et tidlig stadie. Og for USA sin del at dem innser at våpen loven er ute av kontroll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv synes jeg ikke spillet var noe spesielt over streken, ikke i hele tatt, når sant skal sies..

 

Når det er sagt, så er ikke spillet noe for meg. Ikke pga volden i seg selv, men pga bakgrunnen for volden. Jeg må ha en mer "legitim grunn" for å gå bananas..

 

Min spillestil tillater ikke drap av uskyldige.

 

Men, det er min greie..

 

Spillet er ikke noe verre enn hva vi gjør i andre spill. Folk må få lov til å ha det gøy, så lenge det skjer mot pixelpersoner.

 

Om noen får ideer av dette spillet, er de slikt skrudd sammen at ideer vil de uansett få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom det ikke finnes en klar og tydelig rød tråd eller et avansert budskap om sosiale forskjeller, utstøting, mobbing el lign her, så er dette komplett usmakelig, og fullstendig respektløst overfor de som har overlevd/opplevd skoleskytinger.

 

Men blir ikke alle spill som har omhandlet krig usmakelig og respektløst for alle som har overlevd/opplevd krig hvis vi skal tenke på denne måten da? Hvorfor skal krigsspill få lov til bli solgt da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...