Gå til innhold

Denne vesle dingsen gjør deg anonym på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg uvitende som kjøper denne for å laste ned torrents anonymt, uten å vite hvordan Tor virker.

Hvordan virker Tor? Jeg har aldri brukt det, men tenkt tanken ofte etterhvert som avsløringene kommer.

 

Hvis man kobler en slik boks mellom modem og ruter så vil alle innenfor gå gjennom Tor. Vil dette påvirke å koble seg opp mot dette nettet, feks en FTP-server eller Web-server som sitter innenfor?

 

Hva med netthastighet?

Lenke til kommentar

 

Mye moro om denne på Reddit. Tydeligvis er ikke maskinvaren åpen kildekode (den er kjøpt direkte fra en kinesisk forhandler), og ikke er den sikker heller. http://www.reddit.com/r/privacy/comments/2j9caq/anonabox_tor_router_box_is_false_representation/

 

Interessant... Er jo mer eller mindre en scam. Foreslår at hw.no tar ned, evt redigerer artikkelen sin.

Journalisme disse dager liker å ta mageplasker. Det og være tabloid. Mange eksempler på det på HW.no, desverre. Håper virkelig de skjerper seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser for meg uvitende som kjøper denne for å laste ned torrents anonymt, uten å vite hvordan Tor virker.

Hvordan virker Tor? Jeg har aldri brukt det, men tenkt tanken ofte etterhvert som avsløringene kommer.

 

Hvis man kobler en slik boks mellom modem og ruter så vil alle innenfor gå gjennom Tor. Vil dette påvirke å koble seg opp mot dette nettet, feks en FTP-server eller Web-server som sitter innenfor?

 

Hva med netthastighet?

 

 

Tor vil fucke opp eventuelle servere på nettet ditt, og ødelegge hastigheten.

Lenke til kommentar

Hva med å dumpe Thor og heller lage en ny type boks som opererer med å opprette et Kryptert lukket nett skjult inne på Internett, Et slags automatisk opprettet Kryptert peer2peer alla vpn, som så kontakter en distribusjons kanal for å hente kjente fast connection points og når den da får koblet seg til (ikke 1 men flere samtidig) så hentes ned en oppdatert connection liste som gir deg muligheten til å bruke f.eks raskes, korteste osv. Og på den måten opprette en gigantisk lan hvor hvert koblingspunkt kun er klar over de boksene den koblet til. Så for å sende data på dette nettverket så krypteres det med en boks Id slilk at boksene vet om dette er til seg eller ikke og ignorerer alt som ikke da har sin id

 

Må vel da også kanskje innad i det nettverket bruke en oppdatert form for krypo-ip packer for ruting. Hm..

 

Det fins alt løsninger alla denne typen nett, f.eks ad hoc krypterte militær nett (men de gjemmer seg kanskje ikke inne på det normale Internett...

Lenke til kommentar

Hva med å dumpe Thor og heller lage en ny type boks som opererer med å opprette et Kryptert lukket nett skjult inne på Internett, Et slags automatisk opprettet Kryptert peer2peer alla vpn, som så kontakter en distribusjons kanal for å hente kjente fast connection points og når den da får koblet seg til (ikke 1 men flere samtidig) så hentes ned en oppdatert connection liste som gir deg muligheten til å bruke f.eks raskes, korteste osv. Og på den måten opprette en gigantisk lan hvor hvert koblingspunkt kun er klar over de boksene den koblet til. Så for å sende data på dette nettverket så krypteres det med en boks Id slilk at boksene vet om dette er til seg eller ikke og ignorerer alt som ikke da har sin id

 

Må vel da også kanskje innad i det nettverket bruke en oppdatert form for krypo-ip packer for ruting. Hm..

 

Det fins alt løsninger alla denne typen nett, f.eks ad hoc krypterte militær nett (men de gjemmer seg kanskje ikke inne på det normale Internett...

 

Du vil fortsatt kunne se hvem som prater med hvem, og det blir knallenkelt å legge til fiendtlige noder. TOR er en teknisk god løsning på anonymitet på nett.

 

Er visst ikke alle som er enige i OpenSource prosjektet.

http://www.dailydot.com/politics/anonabox-accusations/

 

Talentløst av de som står bak å lyve på seg å ha designet HW selv, samtidig er det jo helt fair å bygge på et FOSS-prosjekt på software-siden og kjøre det på off the shelf-hardware. Heller det enn å lage noe amatørgreier.

Lenke til kommentar

Som jeg fikk med meg har de fått oppgradert flashminnet fra 8mb til 16mb fra fabrikken.

Ellers så får du kjøpt den selv.

 

Tor-netverkets hastighet er faktisk veldig bra! For bare 4 år siden var den helt elendig. Opplever opptill 10 megabit fra Tor-netverk til clearnet noen ganger.

Men har ikke så mye erfraring. Alt er avhengig av hvordan koblingen mellom deg og clearnet er. Man skal igjennom mange maskiner og kryptieringslag!

Lenke til kommentar

Jeg ville muligens endret artikkelen enda litt mer. Den er laget for sikkerhet, men:

 

* Bygget på OpenWRT med standard root passord satt til "developer!"

* Kjører ikke kryptering over wifi

* sshd kjører som standard (og da med standard passord), som gjør boksen rimelig åpen utenfra

 

Så hw.no burde vel heller skrive om artikkelen til å si "Ligg unna!"

 

Når det er sagt, så ønsker jeg flere artikler om bokser som kan sikre deg på hoteller etc :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...