Gå til innhold

Nå kommer Android L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Håper virkelig at "Nexus 6" ikke blir på 5,9". Helt ubukelig størrelse for meg. Men Nexus 9 håper jeg blir like bare som Shield Tablet så er den kanskje mitt neste nettbrett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Meh, 5,9" blir for digert, men L blir spennende.

 

 

Det beste av alt er at denne motoren vil være bakoverkompatibel, slik at også eldre apper vil fungere fint på den nye Android-versjonen.

Vel, jeg tror en bør moderere til at det "som regel vil kunne gå greit". Dalvik -> Art er ikke alltid en suksess.

Lenke til kommentar

Meh, 5,9" blir for digert, men L blir spennende.

 

 

Det beste av alt er at denne motoren vil være bakoverkompatibel, slik at også eldre apper vil fungere fint på den nye Android-versjonen.

Vel, jeg tror en bør moderere til at det "som regel vil kunne gå greit". Dalvik -> Art er ikke alltid en suksess.

Sant det. Byttet over på min Nexus 5 og det er noen apper (selv google sine egne) som sliter med stabilitet, og andre krasjer bare på oppstart.

Lenke til kommentar

5.9"? Det skulle ikke vært 4,9? Trodde Nexus serien liksom skulle være "malen" for smarttelefon og tablet? Med mindre dette IKKE er etterkommeren til Nexus 5 så synes jeg dette var merkelig. Dette er jo phablet nivå. Skulle jeg byttet ut iPhone nå så ville jeg hatt en Nexus, men en 5,9" kommer aldri til å skje at jeg kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Får inderlig håpe snakket om 5000 APIer er skryt og overdrevet - hvis ikke har noe gått virkelig galt hos Google. Ikke engang Win32 har 5000 APIer.

iOS8 kom vel med 4000 APIer, så 5000 i Android L er nok riktig.

 

 

Seriøst? Lurer på hvordan disse folka teller APIer. Det er ikke samme måten som jeg gjør det på iallfall. De må jo telle antall forskjellige kall - og det er en temmelig meningsløs måte å telle på.

 

Oh well.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

5.9"? Det skulle ikke vært 4,9? Trodde Nexus serien liksom skulle være "malen" for smarttelefon og tablet? Med mindre dette IKKE er etterkommeren til Nexus 5 så synes jeg dette var merkelig. Dette er jo phablet nivå. Skulle jeg byttet ut iPhone nå så ville jeg hatt en Nexus, men en 5,9" kommer aldri til å skje at jeg kjøper.

Vel ja, Nexus-programmet er refferansemobiler. Og Google har så langt ikke en referansephablet, så det er greit at de får en nå, de har dekket 4.7'' og 4.95'' som begge kommer til å få Lollipop. Er også greit å merke seg at Nexus-telefonen har blitt større hver generasjon så det er egentlig helt på sin plass med en diger telefon.

 

Dog, jeg skulle gjerne hatt en ny 4.7'' Nexus selv.

 

Edit:

De lanserer heller ingen Nexus 7 i år, selv om det er en veldig populær størrelse.

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

 

Får inderlig håpe snakket om 5000 APIer er skryt og overdrevet - hvis ikke har noe gått virkelig galt hos Google. Ikke engang Win32 har 5000 APIer.

iOS8 kom vel med 4000 APIer, så 5000 i Android L er nok riktig.

 

 

 

Det som blir spennende er jo hvorvidt utviklere vil bry seg om disse APIene.. Det er jo en direkte konsekvens av den generelt lave inntjeningen via Play Store, noe som gjør at utviklere ikke har like stort fokus og føler at de må være "på ballen" for å sikre større inntjening og det at Android er såpass fragmentert utover hundre og førti forskjellige enheter, maskinvarekonfigurasjoner og ikke minst Androiversjoner gjør jo at ytterst få apps og apputviklere har noe som helst fokus på "det siste og nye" fra Google da det kun er en brøkdel av den potensielle kunde massen som kommer til å sitte på en telefon med Android 5 / Lollipop i overskuelig fremtid.

 

Utrolig trist, men dessverre sant. Vi ser jo allerede at Samsung har tenkt til å fullstendig ignorere det nye og flotte Material Arts UX-designet som Google har kommet med i sin Android 5 / Lollipop versjon, så det spørs vel hvor mange apps vi får se om faktisk benytter de nye Material Arts UX-retningslinjene. Var jo forsvinnende få som noengang brukte Holo UX-retningslinjene..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...