Gå til innhold

Knøttemaskinen Raspberry Pi selger i bøtter og spann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Bruker denne med RaspBMC(XBMC), så har jeg den som en mediemaskin i hjemmet. Der streamer jeg alt jeg laster ned, den støtter 1080p og alle formater jeg har slengt på den.

 

Har også en mikro-sd med alle SNES/NES/Gameboy/Sega spill som jeg kan fyre opp og spille med Xbox kontrolleren min. Genial liten greie. Kan brukes til så utrolig mye.

 

Spent på hva neste versjon kommer med, hadde vært flott med litt større prosessor så det er mer flyt i ting, men ellers supert.

Lenke til kommentar

Jeg har 4 Model B og én B+, og bruker de til forskjellige prosjekter. Jeg har koblet en av dem til en Adafruit 10DOF, som står i et lite breadboard limt fast i Pi-kabinettet. Adafruit 10DOF inneholder akselerometer, magnetometer, gyro og barometer. Har skrevet en liten websocket-server i Java, og bruker Pi4J sine I2C-klasser for å hente data fra sensorene. På Mac'en min har jeg en liten web-applikasjon som kobler seg på websocket-serveren, og viser sensordata som grafer i sanntid. Hva jeg skal bruke dette til har jeg ikke peiling på, men det er utrolig morsomt å få det til. Jeg hadde ikke trengt å bruke Java, jeg kunne fått til det samme med Python, Perl, eller til og med JavaScript i node.js.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takler den Youtube, NRK Nett-TV og Netflix?

Ja, ja og kanskje. Netflix har ikke hatt native linux støtte før veldig nylig, men regner med at det dukker opp noen tilpassede løsninger etterhvert.

Den kjører XBMC helt fint, men er naturligvis ikke av det raskeste man får tak i.

 

Har nettopp kjøpt Chromecast. Har denne noe for seg da?

Har ingen erfaring og veldig liten kjennskap til Chromecast, av det lille jeg har fått med meg kanskje ikke. Du får sammenligne XBMC funksjoner og add-ons mot Chromecast.
Lenke til kommentar

Slike tråder som dette dukker opp med jevne mellomrom. Det er alltid noen som klager på for dårlig CPU, for lite minne, for få USB-porter, osv, osv. Disse har egentlig ikke helt klart for seg hva denne plattformen egentlig er for noe.

 

For (veldig) mange er en Raspberry Pi kun et mediasenter. Men det finnes faktisk et ganske stort community av folk som bruker sine Raspberry Pi's til mye mer enn det. For meg er Raspberry Pi først og fremst en plattform for å eksperimentere. Både med OS, software og hardware. Jeg tror aldri jeg har lært så mye om Linux som etter at jeg begynte med Raspberry Pi. Og det å koble software og hardware, og styre enheter, lese sensorer, osv, osv, i et forsøk på å lage noe som ingen har tenkt på før. Det er det som er morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 4 Model B og én B+, og bruker de til forskjellige prosjekter. Jeg har koblet en av dem til en Adafruit 10DOF, som står i et lite breadboard limt fast i Pi-kabinettet. Adafruit 10DOF inneholder akselerometer, magnetometer, gyro og barometer. Har skrevet en liten websocket-server i Java, og bruker Pi4J sine I2C-klasser for å hente data fra sensorene. På Mac'en min har jeg en liten web-applikasjon som kobler seg på websocket-serveren, og viser sensordata som grafer i sanntid. Hva jeg skal bruke dette til har jeg ikke peiling på, men det er utrolig morsomt å få det til. Jeg hadde ikke trengt å bruke Java, jeg kunne fått til det samme med Python, Perl, eller til og med JavaScript i node.js.

 

Det selges et kort som lar raspberrypi styre z-wave enheter

Lenke til kommentar

Kommet det ny versjon snart, da?

Jeg ønsker bedre prosessor og mer RAM.

Og innebygget WIFI, så jeg slipper å å lete etter en kompatibel dongle, som okkuperer en usb-port.

Her er en billig dongle som funker med Pi, uten at det trengs noen ekstra drivere:

http://www.ebay.com/itm/150M-150Mbps-Mini-USB-WiFi-Wireless-Lan-Network-Card-Adapter-Laptop-802-11n-g-b-/281384557531?pt=US_USB_Wi_Fi_Adapters_Dongles&hash=item4183d39bdb

Endret av Burgomatic
Lenke til kommentar

Takler den Youtube, NRK Nett-TV og Netflix?

Vurderer å prøve en sånn.

 

Har nettopp kjøpt Chromecast. Har denne noe for seg da?

Hvis du har surroundanlegg og planlegger å se på ting med AC3 (DD) eller DTS lyd og du faktisk bryr deg om å ha surround er jo chromecast bare å kaste med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en ide om å sette opp en infoskjerm på jobben.

Løsningen ble en Pi med wifi-dongle, en TV og Google Slides.

 

Fordelen var at alt ble gjort med gratis programvare.

Bakdelen var at jeg måtte finne opp kruttet på nytt, siden jeg er ganske grønn på Linux.

 

Leser bare fordeler ;) Pi var laget for å lære, og det er jo nettopp det du har gjort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har 4 Model B og én B+, og bruker de til forskjellige prosjekter. Jeg har koblet en av dem til en Adafruit 10DOF, som står i et lite breadboard limt fast i Pi-kabinettet. Adafruit 10DOF inneholder akselerometer, magnetometer, gyro og barometer. Har skrevet en liten websocket-server i Java, og bruker Pi4J sine I2C-klasser for å hente data fra sensorene. På Mac'en min har jeg en liten web-applikasjon som kobler seg på websocket-serveren, og viser sensordata som grafer i sanntid. Hva jeg skal bruke dette til har jeg ikke peiling på, men det er utrolig morsomt å få det til. Jeg hadde ikke trengt å bruke Java, jeg kunne fått til det samme med Python, Perl, eller til og med JavaScript i node.js.

 

Det selges et kort som lar raspberrypi styre z-wave enheter

Har også tenkt på noe liknende, men aldri sett etter det før nå http://razberry.z-wave.me/ Ser meget interessant ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...