Gå til innhold

– Assassin's Creed Unity ble ikke nedjustert på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det de egentlig sier, er at de nye konsollene er ikke kraftige nok til noe mer enn 30 fps på 900p. Men å si det høyt, ville ikke vært det beste for karrieren sin. Jeg er forøvrig overrasket at de ikke prøvde på seg bloodborne unnskyldningen "30 fps er mer cinematic enn 60 fps", jeg skurrer forsatt over den kommentaren.

 

Jeg liker forøvrig at noen mennesker tror at spillere var ikke opptatt av grafikk før, noe som er helt usant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker forøvrig at noen mennesker tror at spillere var ikke opptatt av grafikk før, noe som er helt usant.

Nåja. Jeg har spilt på spillmaskiner fra før du ble født, og jeg kan love deg at på 80-tallet så betydde grafikk ikke så mye. Det er fortsatt veldig mange spillere som verdsetter andre ting på spill mer enn grafikk. Det er derfor Sid Meier's civilization var så populært. Ræva grafikk, men godt spill likevel. De som spilte de tidligste versjonene av Civilization brydde seg svært lite om grafikk. Kan tilføye at jeg brydde meg svært lite om grafikk når jeg spilte f.eks Bricks på Vic-20.

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat NexGen når spillet kjører 30fps og i 900p oppløsning. Spillet klarer fint 1080p på PS4 I'm sure, men er vel andre "ukjente" grunner til hvorfor vi får 900p på PS4. Er jo kjørt benchmarktesting som beviser at CPUen til PS4 er kraftigere enn X1. Men samtidig har ikke utviklere klart å unytte kraften til PS4 nok.

 

Men det som slår meg mest er hvordan de presenterte grunnen i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Dette er bare mer fjas ifra Ubisoft i en lang rekke med fjas. Tror ikke et ord på denne forklaringen og en skal være rimelig ute å kjører om en skal missforstå eller ordlegge seg så feil. Så dette er bare et elendig forsøk på å ro dette i land.

 

Og en blir jo ikke mindre irritert og oppgitt når en leser enda et intervju ifra Ubisoft ansatte som sier dem liker 30fps bedre en 60fps. Og mener det gir typisk open-world spill en mer film aktig effekt som dem liker. Og det finnes ikke en gamer med hode skrudd på plass som kan si seg enig med det utsagnet.

 

30fps gir slørete bilde så fort du beveger karakteren sin eller beveger kameraet. Som gjør at hele denne åpne verden blir grøt. Animasjoner er ikke like silke myke og detaljerte. Respons tiden er helt annerledes...lista er lang.

 

Det sagt så har jeg ikke noe imot å spille Unity i fks 900p @30 fps. Men det må være pga det er det dem har fått til i denne omgangen. Ikke pga dem ikke vil ta ibruk det lille ekstra som er i PS4.

 

Det Ubisoft må gjøre nå er å bare legge seg flate og si ting som det er. Rett ifra levra...og ikke mer PR fjas.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk må chille litt syns jeg. Det er alltid så sykt mye oppstyr rundt disse store spillutgivelsene. Hør her: hvis du eier en konsoll, slik jeg gjør, så vit at du får en versjon som aldri vil se så bra ut som det vil gjøre på en high end PC. End of story. For meg personlig betyr det lite da jeg uansett foretrekker konsollopplevelsen og er en sofa-gamer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig at det skal drive på 30 fps og 900p ja, men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye oppstyr før hver eneste utgivelse. Folk hyler etter fps og full HD som om det er alt spillet er.

Fordi 30 fps i 2014 er en skam? Skulle ikke disse konsollene liksom være så kraftige?

Det var sagt lenge at konsollene ikke var så kraftige, men var ingen som brydde seg.

Lenke til kommentar

 

Litt merkelig at det skal drive på 30 fps og 900p ja, men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye oppstyr før hver eneste utgivelse. Folk hyler etter fps og full HD som om det er alt spillet er.

 

Fordi 30 fps i 2014 er en skam? Skulle ikke disse konsollene liksom være så kraftige?

 

På pc vil jeg si meg enig i at 30 fps er skam. Det har det vært lenge.

 

Men dette er konsoll, det er ikke akkurat som vi har vært vandt til 60fps ?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker forøvrig at noen mennesker tror at spillere var ikke opptatt av grafikk før, noe som er helt usant.

Nåja. Jeg har spilt på spillmaskiner fra før du ble født, og jeg kan love deg at på 80-tallet så betydde grafikk ikke så mye. Det er fortsatt veldig mange spillere som verdsetter andre ting på spill mer enn grafikk. Det er derfor Sid Meier's civilization var så populært. Ræva grafikk, men godt spill likevel. De som spilte de tidligste versjonene av Civilization brydde seg svært lite om grafikk. Kan tilføye at jeg brydde meg svært lite om grafikk når jeg spilte f.eks Bricks på Vic-20.

Grafikk kravene var litt annerledes de var fortsatt der, du kunne ikke kommet med Atari grafikk på comodore eller vic-20 grafikk på et pc spill.

Vill nesten si at grafikk er mindre viktig nå da den er såpas god,

Ser også dette på prioriteringene i One og PS4, største forbedringen er mer minne,

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat NexGen når spillet kjører 30fps og i 900p oppløsning. Spillet klarer fint 1080p på PS4 I'm sure, men er vel andre "ukjente" grunner til hvorfor vi får 900p på PS4. Er jo kjørt benchmarktesting som beviser at CPUen til PS4 er kraftigere enn X1. Men samtidig har ikke utviklere klart å unytte kraften til PS4 nok.

 

Men det som slår meg mest er hvordan de presenterte grunnen i begynnelsen.

Om du stapper in en haug av ting i spillet går det ut over ytelsen, PS4 er ikke så mye sterkere en One.

Begge bruker en integrert gpu.

Trolig har de håpet og optimalisere men det hjalp ikke nok.

Lenke til kommentar

 

Litt merkelig at det skal drive på 30 fps og 900p ja, men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye oppstyr før hver eneste utgivelse. Folk hyler etter fps og full HD som om det er alt spillet er.

 

Fordi 30 fps i 2014 er en skam? Skulle ikke disse konsollene liksom være så kraftige?

 

En skam? Hvordan da?. Altså jeg sier ikke at det er negativt, jeg bare lurer på hvor grafikk hysteriet kommer fra. Når jeg driver Skyrim og på visse punkter dypper ned i 30 fps så går ikke min opplevelse kurve ned på den negative skalaen, den er like høy som når jeg driver 60 fps.

Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig at det skal drive på 30 fps og 900p ja, men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye oppstyr før hver eneste utgivelse. Folk hyler etter fps og full HD som om det er alt spillet er.

 

Fordi 30 fps i 2014 er en skam? Skulle ikke disse konsollene liksom være så kraftige?

 

På pc vil jeg si meg enig i at 30 fps er skam. Det har det vært lenge.

 

Men dette er konsoll, det er ikke akkurat som vi har vært vandt til 60fps ?

 

 

Når de gir ut nye konsoller som liksom skal være 5 ganger så kraftige som forrige generasjon og de fremdeles kjører på 30 fps har de jo gjort noe feil eller hva?

Lenke til kommentar

 

 

 

Litt merkelig at det skal drive på 30 fps og 900p ja, men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye oppstyr før hver eneste utgivelse. Folk hyler etter fps og full HD som om det er alt spillet er.

 

Fordi 30 fps i 2014 er en skam? Skulle ikke disse konsollene liksom være så kraftige?

 

På pc vil jeg si meg enig i at 30 fps er skam. Det har det vært lenge.

 

Men dette er konsoll, det er ikke akkurat som vi har vært vandt til 60fps ?

 

 

Når de gir ut nye konsoller som liksom skal være 5 ganger så kraftige som forrige generasjon og de fremdeles kjører på 30 fps har de jo gjort noe feil eller hva?

 

Joda, det er merkelig at konsoll generasjonen står der den står akkurat nå og på visse punkter har den holdt utvikling av grafikk kraft tilbake på PC. Men jeg ser fortsatt gameplay og atmosfære som viktigere verktøy for min opplevelse av spillet. Med tanke på hva Ubisoft sier her syns jeg at det skal komme informasjon tidlig om hvordan spillet kjøres og hvordan oppløsning det skaleres i. Jeg skjønner bare ikke oppstyret som kommer fra tusenvis av mennesker og utrolig mange spill nettsider.

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet gang på gang at denne 1080p @60fps boblen som vi er i nå kommer til å sprekke. Og så lenge grunnen for å ofre oppløsning og bilder pr sek er for å gi oss mer troverdige og større spill så har jeg ingen problem med det. For spill er mer en oppløsning og fps.

 

Men det må være pga dem rette grunnene. Er derfor mange reagerer slik dem gjør.

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat NexGen når spillet kjører 30fps og i 900p oppløsning. Spillet klarer fint 1080p på PS4 I'm sure, men er vel andre "ukjente" grunner til hvorfor vi får 900p på PS4. Er jo kjørt benchmarktesting som beviser at CPUen til PS4 er kraftigere enn X1. Men samtidig har ikke utviklere klart å unytte kraften til PS4 nok.

 

Men det som slår meg mest er hvordan de presenterte grunnen i begynnelsen.

 

Kanskje dette er en bekreftelse på att PS4 ikke er så overlegen X1 som en del vill ha det til. Driveclub kom for noen dager eksklusivt til PS4 og selv ikke den spillet kjører 1080p med 60 fps

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet gang på gang at denne 1080p @60fps boblen som vi er i nå kommer til å sprekke. Og så lenge grunnen for å ofre oppløsning og bilder pr sek er for å gi oss mer troverdige og større spill så har jeg ingen problem med det. For spill er mer en oppløsning og fps.

 

Men det må være pga dem rette grunnene. Er derfor mange reagerer slik dem gjør.

 

Mange brukere av konsollene vil jo selvfølgelig beskytte sin investering og gå inn i fornektelsesmodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...