Gå til innhold

GUIDE: Nettleserguiden – oktober (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del bruker fortsatt Opera 12.17, med Chrome som sidebrowser.

 

Same her. Har leitt etter andre nettlesarar som kan tilby noko so enkelt som vertikale tabs, men anten er det implementert heilt på trynet (Chrome/Opera post 12) eller so går nettlesaren so treigt elles at det ikkje er verdt det (*Fox).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Skjønner ikke helt den greia med hva som er galt med minnebruk hos nettleseren? Sitter på ei maskin med 32GiB installert ram, og hva bryr det meg at nettleseren bruker ca 500MB når den har 5 åpne faner? Absolutt ingenting!! Jeg merker ikke noe til det på MBA'en min med 4GiB med ram installert heller.. So what's the point?

Endret av Slettet+3124
Typo
Lenke til kommentar

Jeg for min del bruker fortsatt Opera 12.17, med Chrome som sidebrowser.

 

Jeg bruker fortsatt Opera 12.17 som hoved-nettleser på desktop, og jeg bruker nok Chrome nest mest der, men på Surface Pro er det Firefox Aurora som fungerer best for meg. Det er godt å ha flere alternativer, men Opera har gått fra å være et proaktivt selskap som innførte masse unik verdi til markedet, til å være et reaktivt selskap som forsøker å oppdatere sin utdaterte kopi av Chrome så raskt som mulig etter at Google gjør endringer. Opera har gått fra å være en av nettleser-verdens viktigste aktører til en av av de minst viktige. Men de tjener penger på det, så de lever vel godt med å ha gitt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt den greia med hva som er galt med minnebruk hos nettleseren? Sitter på ei maskin med 32BiB installert ram, og hva bryr det meg at nettleseren bruker ca 500MB når den har 5 åpne faner? Absolutt ingenting!! Jeg merker ikke noe til det på MBA'en min med 4GiB med ram installert heller.. So what's the point?

 

Gamle Opera hadde en fantastisk minnebruk. Ved flere hundre faner var det sjeldent at det ble mer en noen få gigabyte. Chrome med tilsvarende bruk idag kommer på godt over 20GB, hvor jeg har sett over 40GB på det meste. Mye av grunnen til det er at hver fane kjører som en egen prosess, og da er den noen ting som må være der. Det er ikke så merkbart om du bare bruker 1 -> 20 faner, men når du bruker 40+ vinduer, hver med 10 -> 200 faner, er det ikke like gøy.

 

Opera, du var den beste, hvorfor gav du opp!? Både best og norsk... Nå sitter vi med FireFox som har vokst seg for stor for eget ve og vell, og chrome som funker, men spiser ram som om det var en utømmelig resurs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...